Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Hei. Er en jente på 31 år og kjæresten min er 32... Bare sånn til informasjon, føler meg som en 14iss... Har vært sammen med værdens herligste gutt i snart 6 mnd og vi har det supert sammen. Han er en veldig sosial og er endel av en flott vennegjeng som finner på mye gøy sammen. Har akuratt vært på hyttetur med 3 andre vennepar. Og egentlig hatt det veldig hyggelig, men dama til dene ene som er der får meg til å miste selvtilitten totalt. Og hun gjør jo ingen ting galt egentlig, er jo jeg som er teit. Men hvordan ikke bli deppa, er vel ikke bare jeg som tenker sånn??? For å prøve å forklare problemet da. Denne dama er fryktelig pen, ikke sånn "hot" pen, men veldig klassisk pen og elegant. Hun er super sporty og har en fantastisk kropp. Hun kler seg trendy og elegant, sånn at tilogmed typen min har kommentert antrekkene hennes. (og han ser virkelig ikke sånne ting). Og har bare superdyre, flotte designer klær. (misunnelig, jepp!) Og i tillegg er hun fryktelig smart, veltalende og inteligent. La merke til i helgen at om det diskuteres noe og vi jentene sier noe, så hører de liksom ikke etter, men om hun sier noe så ser du at de liksom retter seg opp og hører etter på det hun sier. Liksom bare hennes nærver får meg til å føle meg stygg og mislykket. hun ser fantastisk smashing ut, selv på en hytte uten dusj og med utedo lang oppe på fjellet. På den naturlige måten jeg bare ikke greier å se ut. på en måte så hater jeg når vi må treffe henne, samtidig så har jo jo ikke ett vondt ord å si om henne heller. Hun er super hyggelig mot meg, så kan jo ikke mislike henne heller på en måte... sukk, vet jo at det bare er jeg som holder på å dø av misunnelse. Men hvordan kan jeg lære meg å håndtere det. Litt vanskelig å unngå de, særlig nå frem mot jul da har de masse sammenkomster...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Du skriver det HVER ENESTE BIDIGE kvinne i verden har tenkt før deg, hvis noen kommer i tråden og forteller deg hvor teit og fjortiss og idiotisk tankegang du har, så vil jeg påstå at det er under ordtaket "it takes one to know one", det trengs en for å kjenne en. Det du tenker og føler, er HELT normalt. Det eneste du kan gjøre er å heve deg over det, skru opp selvtilliten, hev hodet og hold ryggen rak og prøv å åpne deg for henne fremfor å ynke deg sammen forran henne. Tenk om dere to fant tonen? Ei god shoppingvenninne, ei å utveksle billige motetips med, reise på jenteturer med? Du taper ikke på å prøve å gjøre deg til god venns med henne
Minttu Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Har ikke så mye å komme med, men jeg kan fort føle meg slik som du beskriver! Og det er noe skikkelig dritt.. Som om man ikke er bra nok, ikke sier det riktige, får ikke en fnugg/eller riktig oppmerksomhet. Har du snakket med kjæresten din om det? Kan hende han syns det høres dumt ut, men det skader jo ikke. Lykke til med denne jenta, sammenkomster osv
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Jeg vet det kan være vanskelig, men jeg vil råde deg til heller å la deg inspirere av denne jenta. Gi henne komplimenter. Spør henne hvilket treningsprogram hun bruker, ettersom du synes hun virker å være i så god form. Si til henne at du synes hun har så god evne til å uttrykke seg, at du gjerne skulle utviklet deg på det området. Vel, du trenger ikke si alt på en gang. Men jeg tror at du ufarliggjør det hele ved å si til denne jenta at du beundrer egenskaper hos henne. Hun blir sikkert glad for å høre det. Og hun deler nok gjerne noen tips. Du skal absolutt ikke bli som henne. Men jeg tror at hvis man blir litt rausere mot hverandre og deler ut positive tilbakemeldinger, så kan dette dempe på følelser som misunnelse. Du har jo helt sikkert dine unike egenskaper som du nå har glemt midt oppe i dette. Og ut fra din beskrivelse av denne jenta virker det kanskje som hun prøver litt for hardt å være perfekt på alle måter (hvis hun ikke bare er et naturtalent da). Kanskje har hun et problem som hun undertrykker ved å prøve å være perfekt på alle måter, hvem vet? Alle mennesker har sitt å stri med, som oftest.
Shenanigan Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Delikate damer...*sukk* Har vi ikke alle møtt dem og ønsket oss en spade og myk jord! Synes gjest sin innfallsvinkel høres bra ut. Bli venn med jenta og gi typen en ørefik hvis han overser deg og får rygg og andre jern av henne
-Megan- Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Det er som de over! ALLE har vært gjennom det eller kommer til å komme i den stuasjonen. Hun kunne i det minste ha en forferdelig personlighet Når jeg var i den situsjonen, rart som det høres ut som, vridde jeg det om til noe positivt. Som; hva kan jeg lære av henne? Ta med det positive du ser i hun, med hjem Om du prøver å føle deg bedre enn henne,vises det som oftest.. Når jenter blir misunnelige blir de kalde, overlegne og falske, fy fy! Da vil hun føle seg enda bedre.. Det blir veldig unaturlig..Og ikke minst slitsomt! Hun kommer til å suge energien ut av deg om du skal prøve å "konkurrere" med hun. Hev deg over henne på en positiv måte. Smiiiiil Ikke la hun ødelegge noe for deg:) Husk at det er mange som klarer å skjule det utroligste sett utenifra!
Gjest Ts Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Takk for at dere forstår, vi jenter kan virkelig være vår egen værste fiende:-) Tror ikke hun prøver for hardt, tror hun bare er en av de som naturlig er midpunktet for utstrålingen de har... Og er født inn i en ressurssterk familie som har bodd i mange land og hatt foreldre som har gitt dem trygghet, verdier og ressurser. Hun er som sagt veldig hyggelig mot meg, men samtidig så tror jeg bare at hun er grei med meg fordi jeg er sammen med kompisen til typen hennes..... Tror aldri vi hadde blitt veninner under andre omstedigheter. Har prøvd å prate litt med kjæresten min, men han skjønte ikke hva jeg snakket om...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 At kjæresten din ikke helt forstod hva det var snakk om er kanskje ikke så rart, det er ikke mye konkurranse menn i mellom, med mindre man regner med litt huleboer tendenser som muskelflashing og kikking på hverandre peniser i pissoaret.. Dette er en rein kvinnesak, og vi kan virkelig være våre verste fiender.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Når det er så perfekt, så er det som regel noe som ikke stemmer helt. Og det kommer gjerne krypende frem over tid. Før eller siden oppdager du noe med henne som vil gjøre at du er SÅ glad over å "bare" være DEG. Og innen da så kan du bare være hyggelig og kakle overfladisk tilbake. Hun vil garantert ikke noe vondt. :gjeiper:
Gjest g25 Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Det er så herlig å se misunnelse som utfolder seg................. Hvordan vet dere at hun tror hun er noe? Hvordan vet dere at hun ike har jobbet hardt for å være der hun er nå? Hun satt kanskje hjemme i helgen før eksamen, istedenfor å feste fredag og lørdag, hun gidder å trene for å holde seg i form, etc. Hun legger ned hardt arbeid og får resultater i alle deler av sitt liv. Bare litt synd at mennesker kan ha slik tankegang. Beste rådet er å lære av hun..............
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Hun er som sagt veldig hyggelig mot meg, men samtidig så tror jeg bare at hun er grei med meg fordi jeg er sammen med kompisen til typen hennes..... Tror aldri vi hadde blitt veninner under andre omstedigheter.Det holder jo i lange baner. Det er mennene deres som er venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå