Saki09 Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 NOen som har noen favoritter å anbefale som er økologiske/naturlige? Jeg har ganske skadet/bleket hår og har f.eks prøvd O.N.E fra apoteket men den var dritdårlig og lukta ikke godt heller... Og noen som har prøvd ISUN Organics skincare eller Jo Wood Organics? Hva syns dere?
Gjest Raptuza Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Har berre prøvd L'Occitane sin dusjolje som organisk, og MOP sjampo for krøller. Begge produkta er veldig bra! Fås tak i på feelunique og lookfantastic. Å ja. Så har eg prøvd Burts bees leppesalve med bivoks og den er suprem!!
Yoghurt Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Jeg sverger til Lush, en fantastisk engelsk kjede som i år har kommet til Norge. De har en ingrediensliste i produktene sine som er til å dø av, f. eks har håndkremmen min som ligger ved meg nå blant annet fair trade økologisk shea butter, mandelolje, fersk sitronjuice, økologisk peanøttsmør, økologisk gresskarfrøsmør, økologisk cashewnøttsmør og økologisk mandelsmør i seg. Vi snakker rett og slett kvalitetsråvarer i hudpleie.
Saki09 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2009 Jeg sverger til Lush, en fantastisk engelsk kjede som i år har kommet til Norge. De har en ingrediensliste i produktene sine som er til å dø av, f. eks har håndkremmen min som ligger ved meg nå blant annet fair trade økologisk shea butter, mandelolje, fersk sitronjuice, økologisk peanøttsmør, økologisk gresskarfrøsmør, økologisk cashewnøttsmør og økologisk mandelsmør i seg. Vi snakker rett og slett kvalitetsråvarer i hudpleie. Den hørtes helt fantastisk ut!! Tror definitivt jeg må sjekke ut det merket! Noen fler som har prøvd økologiske produkter de er fornøyd med/ikke fornøyd med?
Ida* Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Jeg bruker shampo og balsam fra John Masters Organics, veldig fornøyd! Syns den lukter kjempegodt, er også den eneste shampoen som jeg ikke får irritert hodebunn av. Ellers bruker jeg stort sett ansiktskrem, rens, sminkefjerner, ansiktsmaske ++ fra REN. Kjempefornøyd Eneste ikke-økologiske produkter jeg ikke klarer å gi slipp på er deo og bodylotion fra Biotherm..
Gjest Karikari Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Jeg har prøvd ut flere økologiske merker og har landet på www.urtekosmetikk.no De beste produktene du kan få
Zinnia Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Jeg har prøvd ut flere økologiske merker og har landet på www.urtekosmetikk.no De beste produktene du kan få Wow, ble imponert av den siden der, så veldig bra ut! Flere som har bestillt derfra? De hadde masse jeg fikk lyst til å prøve jeg bruker også John Masters Organics sjampo og balsam i ett, og synes den er kjempebra. Men har også lyst til å teste ut Shampure fra Aveda, noen som har erfaringer med den?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Jeg kjøper en del fra onlyorganic.no en del morsomme og bra merker der. Litt imponert over prisnivået til Faith in nature, ikke så farlig dyrt med økologiske produkter lenger.
Rexina Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Et godt alternativ til valig deo er krystalldeo. Jeg sverger til Helsedeodoranten, som finnes i helsekost. Med valige deoer fikk jeg utslett, tørrhet under armer og det svei, men med denne merker jeg ingenting; INGEN lukt, INGEN svette (selv om den ikke er en antiperspirant) og INGEN kløe/rødhet<3
Gjest Skya Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Raptuza Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 No har eg prøvd dusjsåpe frå Faith in Nature. Mild, utan sls. Ikkje uttørkande, luktar kjempegodt(ulike lukter, bl a sjokolade...!!!) Fås på si eiga nettside, eller som eg, via ebay. Ca halv pris av det du må betala i Norge.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har i lengre tid brukt Urtekram sin shampoo, men føler at håret blir tørt. Savnet lenge en ordentlig økologisk hårkur som kunne gi fuktighet og definisjon til krøllene. Det fant jeg i amazonia preciosa produktene. Godt luktet de også! Ellers er jeg fornøyd med krystalldeodorant som man får på helsekost.
Lykkelitenen Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 Liker noen av produktene til Lush (se lushtråden for diverse tilbakemeldinger på de ulike produktene) og Green People.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #14 Skrevet 8. desember 2009 lykkelitenen: hvilke produkter fra green people kan du anbefale? Jeg har snust litt på dagkremen med SPF...Erfaringer med denne?
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #15 Skrevet 8. desember 2009 ikke prøvd den, synes konsistensen er litt for tykk for min hud. Men deres vitamin fix, fruitfull nights, toner, rensekrem og skummende rens er svært gode. Også fornøyd med deres bodylotion, sukkerskrubb og bodybutter, samt håndkrem...
Ethereal Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Bodylotion fra O.N.E er jeg kjempefornøyd med. Den lukter godt, trekker fort inn i huden og gir myk hud. Passer bra for meg som har tørr hud. Eneste å utsette på den er at den ikke er spesielt drøy i bruk. Koster rundt 120 kr på apoteket. Dusjsåpe fra Weleda. Kjøpte den på onlyorganic, men det lønner seg å kjøpe på helekostbutikker som fører det merket (hvertfall der jeg bor). Den lukter godt av lime. Luker ikke for sterkt. Tørker ikke ut huden, og huden blir myk etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har prøvd: Fruktrenseskrubb fra Green People - virker veldig bra så langt Shampo og balsam fra Biogenic (på apoteket) - håret blir veldig fint, men etter endel vask synes jeg det blir fett, så veksler med annen shampo... synes dette ofte (?) er et problem med økologisk shampo, blant annet Jason sin. Bodylotion fra Jason - en favoritt og fra Weleda (tindved), den liker jeg også godt Har prøvd hudpleieproduktene til dr.Hausckha, som mange andre: gode resultater i starten, men inntørka "rynkete" hud etter hvert. Rensemelka og tildels rensekremen er gode, men ikke fuktighetskremene. Fuktighetskrem til ansiktet fra Jason, c-og e-vitaminseriene. Fornøyd med disse, men mest til sommeren kanskje. Håndkrem fra Dr Hauscka og Weleda: fornøyd med disse. Det er vel det jeg kommer på nå
Jade Skrevet 8. desember 2009 #18 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Dusjsåpe fra Weleda. Kjøpte den på onlyorganic, men det lønner seg å kjøpe på helekostbutikker som fører det merket (hvertfall der jeg bor). Den lukter godt av lime. Luker ikke for sterkt. Tørker ikke ut huden, og huden blir myk etterpå. Jeg har bestilt den på feelunique nå. Den og håndkremen. Den er vel billigere enn på helsekostbutikker? Har lipbalmen til Weleda allerede, og den er helt fantastisk, så jeg håper at håndkremen skal redde mine sprukne tørre hender Endret 8. desember 2009 av Jade
Gjest Gjest_Annika_* Skrevet 12. desember 2009 #19 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er en nybegynner innen økologiske produkter og har notert flittig alle tipsene her så langt. Jeg har så langt prøvd noen av produkene fra ONE som jeg ser noen nevner og må innrømme at håndkremen er jeg rett og slett helt avhengig av! Er også fornøyd med lotion og deo. Øvrige har jeg ikke testet. På apotek har jeg også funnet serien Naturgin for hår og denne likte jeg godt. Både den og ONE-serien er jo Ecocertifisert, noe jeg har lest litt om og virker som en veldig streng kontroll. Jeg liker å vite at det ER økololgiks og ikke bare sier at det er det:)
Rexina Skrevet 12. desember 2009 #20 Skrevet 12. desember 2009 Har ikke lest alle innleggene, men vil anbefale REN produkter, som er 100% naturlige og ikke testet på dyr. Disse inneholder ingen parabener, fargestoffer, parfyme eller mineralolje. Har en rens jeg ELSKER! På helsekost får du en deo som heter Helsedeodoranten. Denne er fin hvis du er redd skumle ingredienser og ser etter et naturlig alternativ. Den er luktfri og gjør deg luktfri! Gir ikke gule flekker og funker optimalt i 24 timer. Eller så kan du gå innom Helsekost og se om du finner noe du liker. De har jo mange gode merker:) Weleda har god håndkrem i alle fall. Ps! hvis du vikrelig vurderer å bli grønn, så er Lady cup (til menstrasjon) et godt alternativ. MYE mindre avfall, helt hygienisk og rent, irriterer ikke underlivet og er en fryd å bruke. Merker ikke at du har den i og praktisk som fy:) Bare et tips! L'occitane er jo ikke helt organiske eller naturlige.. Produktene deres inneholder parfyme og andre dårlige ingredienser. Proppfull av parabener i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå