Gå til innhold

Horete jenter og pikenes jens!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Men hva er da "instinktivt skjønnhetsideale", når en japaner på 1800-tallet neppe ville funnet en parisisk dame attraktiv i det hele tatt?

Det menneskeskapte skjønnhetsidealet er skapt av den tenkende delen av hjernen. Den tenkende delen av hjernen har evne til å overstyre og undertrykke instinktene. Definisjonen på undertrykking er å hindre naturlig oppførsel. Ingen verdens dyr oppnår sitt sanne potensiale ved å leve i et miljø som fremmer undertrykking.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Det menneskeskapte skjønnhetsidealet er skapt av den tenkende delen av hjernen. Den tenkende delen av hjernen har evne til å overstyre og undertrykke instinktene. Definisjonen på undertrykking er å hindre naturlig oppførsel. Ingen verdens dyr oppnår sitt sanne potensiale ved å leve i et miljø som fremmer undertrykking.

Men alle, uten unntak, lever i et miljø - selv om dette miljøet er i bushen eller i storbyen. Mennesket er et flokkdyr og opptrer svært sjeldent alene, og derfor vil alle bli formet av dette miljøet (enten som deltaker eller som en som står i opposisjon). Din idé om menneskeskapt og instinktivt skjønnhetsideale høres ut som en umulighet... Ev. noe som kan inkluderes i Platons huleliknelse...

Hvordan fungerer instiktivt sjønnhetsideale i praksis?

Skrevet
Du blander kortene!

Gutters naturlige instinktive oppførsel er å knulle så mange jenter som mulig. Attraktive gutter har mulighet til å gjøre dette. Hvorvidt de velger å knulle mange damer avgjøres av den samfunnsregulerte tenkende delen av hjernen.

Du påstår jeg som mann blir kåt av fruktbare jenter, mens jenter blir kåt av attraktive gutter. En klar forskjell hevder du, men jeg blir kåt av attraktive jenter, og jeg har slett ikke noe ønske om å knulle jenter som finner meg attraktiv, men som jeg ikke finner attraktiv. Din teori om at jenter ikke blir kalt horer om de har sex med det du definerer som attraktive menn er også definitivt feil.

Skrevet
Kondom har 97% sikkerhet, p-pille 99% sikkerhet, ditto for p-sprøyte. Det er latterlig få i denne verden som blir gravide om de bruker prevensjon, så å ha som leveregel at "sex for gutta er 2 minutter mens det for jenter er potensielt 9 måneder" er misvisende. Klart det potensielt er det, men da prater vi om ekstreme unntak og ikke regelen. Tror også menn flest setter pris på sex som varer i mer enn to minutter....

Når det er snakk om personer med normalt sexliv (som jeg har inntrykk av at trådstarter refererte til), så tror jeg prevensjon er en selvfølge. Jeg har derfor lagt det til grunn i mitt utsagn.

100% garanti/beskyttelse/whatever er en utopi, uansett tema. Det vil alltid finnes unntak.

Bare for å være pirkete:

hvis 3 av 100 som bruker kondom, og 1 av 100 som går på pillen, blir gravide, så vil jeg ikke si det er latterlig få. Er faktisk ganske mange det! Selvom jeg mener å huske at risikoen ved piller er lavere, ca 6 av 1000.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Men alle, uten unntak, lever i et miljø - selv om dette miljøet er i bushen eller i storbyen. Mennesket er et flokkdyr og opptrer svært sjeldent alene, og derfor vil alle bli formet av dette miljøet (enten som deltaker eller som en som står i opposisjon). Din idé om menneskeskapt og instinktivt skjønnhetsideale høres ut som en umulighet... Ev. noe som kan inkluderes i Platons huleliknelse...

Hvordan fungerer instiktivt sjønnhetsideale i praksis?

Mennesket har tre hjerner: en vi deler med krypdyr, en vi deler med pattedyr, og en som som skiller oss fra dyrene. De aller mest primære instinktene (flukt og kamp) ligger i krypdyr hjernen, og sekundære instinkter som formering ligger i pattedyr hjernen. Den hjernen som skiller oss fra dyrene kalles den tenkende delen.

Siden vi deler to av tre hjerner med dyrene deler vi deres skjønnhetsideal - symmetri. Dette omtales som menneskets dyriske skjønnhet eller menneskets instinktive skjønnhet. Den tenkende delen av hjernen lar oss skape et eget samfunnsregulert skjønnhetsideal som delvis overstyrer eller totalt undertrykker det instinktive skjønnhetsidealet.

I praksis vil en gutt med instinktiv skjønnhet ha appell til en hel venninnegjeng, mens en gutt med menneskeskapt skjønnhet kun vil ha appell til ei av jentene i gjengen.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Du påstår jeg som mann blir kåt av fruktbare jenter, mens jenter blir kåt av attraktive gutter. En klar forskjell hevder du, men jeg blir kåt av attraktive jenter, og jeg har slett ikke noe ønske om å knulle jenter som finner meg attraktiv, men som jeg ikke finner attraktiv. Din teori om at jenter ikke blir kalt horer om de har sex med det du definerer som attraktive menn er også definitivt feil.

Jeg tror definisjonen på ei fruktbar jente ikke er satt.

Skrevet

Hva som "er greit" den ene veien (altså uten å få negative kommentarer) bør være greit den andre veien (og motsatt). Evolusjon eller ei. Noe annet blir VELDIG fort rent hykleri...

Skrevet

Da får du komme med hva du definerer som fruktbar jente da. Og om det ikke er det samme som attraktiv.

Skrevet

Vi lever i 2009, nå må det bli slutt på dette med at jenter er "horer" vist vi ligger med mange og gutter er "helter" vist de ligger med sådan! Man kan vel ligge med hvor mange man selv vil uten at man skal bli stemplet som noe? Er jo bare sunt å ha et godt seksualiv, så lenge det ikke skader deg selv eller andre hvorfor skal man ikke kunne ha det godt? Uansett om det er en partner eller 100 ? Ligg med så mange du vil ,uansett om du er gutt eller jente,eneste som kan dømme deg er deg selv. Man tar egne valg, ingen andre skal få si hva som er rett eller galt. Make love sier jeg bare :yvonne:

Skrevet

Haha, var jeg den eneste som forsto vitsen eller? Dere diskuterer jo som om det var Tabloid på TV2...

Artig vits, trådstarter! :D

Skrevet

Fruktbarhet er da ikke synlig for det blotte øyet (om ikke faktorer som veldig ung eller gammel alder tilsier det motsatte)

Jeg tror det går mer på hva man forbinder med fruktbarhet; Mange gutter foretrekker blant annet at jenta har former - altså en indikasjon på at jenta er fruktbar og i stand til å bære frem et barn. Et ungt utseende er også ettertraktet blant mange. Som kjent er kvinnen mest fruktbar rundt 20-års alderen. Det at et menneske ser sunn og velskapt ut er nok attraktivt for begge kjønn. Det kan jo sees på blant annet hud, hår og negler.

Skrevet (endret)
Vel, jeg hadde en diskusjon med ei jente her forleden, og hun var tydelig irritert på at hvis en gutt la ned en jente hver helg så var han en helt, mens hvis en jente lå med to gutter iløpet av et år så var hun en hore. Vel, man blir jo fort lei dette evige gnaget om dette temaet, så jeg svarte henne med at hvis en nøkkel passer i mange låser, vel da er det en hovednøkkel, men hvis en lås blir låst opp av mange forskjellige nøkler, ja da er det en jævla dårlig lås.

:popcorn: ???

Mhhh jeg hadde en ex-venninne som indirekte kalte meg en hore fordi jeg hadde ONS. Hadde det vært en fyr, så hadde hun ikke tenkt over det. Ja man kan jo si at vi vokste fra hverandre.... En jente må få ha sex hun også.

Men visst jeg tar nøkle tingen din riktig. Så mener du at penis er nøkkel og fitte er låsen. Om nøkkelen funker på alle låser er den bra, men en lås som åpner seg for alle låser er HORE! La oss nå si (hypotetisk altså) at en nøkkel er nøkkel og en lås er en lås, så er jeg enig. Men om jeg har tolket nøkle pratet ditt riktig... så er må jeg si at jeg tar meg litt nær av det :snurt:

:rope: LIKESTILLING!!!!!

Endret av Chiyo
Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Fruktbarhet er da ikke synlig for det blotte øyet (om ikke faktorer som veldig ung eller gammel alder tilsier det motsatte)

Jenters fruktbarhet er veldig enkelt å identifisere fra naturens side: Alder, lukt, store øyne, tilstrekkelig fettreserver, og riktig midje/hofte forhold.

Det at et menneske ser sunn og velskapt ut er nok attraktivt for begge kjønn. Det kan jo sees på blant annet hud, hår og negler.

Det er slik mennesker skal se ut. Naturlig oppførsel er å spise mat som gjør kroppen godt. Menneskeskapt samfunnsregulert oppførsel er å spise dårlig mat som søtsaker, tobakk og alkohol.

Når mennesker velger å gjøre kroppen vondt ved å overstyre instinktene sine med den tenkende delen av hjernen, så vil man undertrykke sitt naturlige potensiale og følgelig lage en helt ny kropp som har en ny ikke-naturlig oppførsel. Denne nye kroppen byr på en hel rekke med problemer, både fysisk og mentalt.

Skrevet
Haha, var jeg den eneste som forsto vitsen eller? Dere diskuterer jo som om det var Tabloid på TV2...

Artig vits, trådstarter! :D

Så du tror dette er en vits? Dette er fakta, tragisk at du ikke skjønte det

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja det var en vits som er stjålet og dårlig oversatt. Her er originalen:

http://bash.org/?908184

Og som noen nevnte, dere diskuterer som det var tabloid på tv2. Dere er sjuke, jeg veit det, har lang erfaring med slikt. Ta piller!

Gjest Emilie28
Skrevet
Vel, jeg hadde en diskusjon med ei jente her forleden, og hun var tydelig irritert på at hvis en gutt la ned en jente hver helg så var han en helt, mens hvis en jente lå med to gutter iløpet av et år så var hun en hore. Vel, man blir jo fort lei dette evige gnaget om dette temaet, så jeg svarte henne med at hvis en nøkkel passer i mange låser, vel da er det en hovednøkkel, men hvis en lås blir låst opp av mange forskjellige nøkler, ja da er det en jævla dårlig lås.

Dette er jo bare tull. Kun 14 år gamle jenter og gutter som muligens syns gutter som knuller alle er "kule". Voksne folk - 20 år oppover, ser på deg som like horete og løs om du er gutt eller jente om du feier over alt som er!

Noen syns det er tøft å ta stoff også, alle syns ikke det av den grunn.

Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet
Bare for å være pirkete:

hvis 3 av 100 som bruker kondom, og 1 av 100 som går på pillen, blir gravide, så vil jeg ikke si det er latterlig få. Er faktisk ganske mange det! Selvom jeg mener å huske at risikoen ved piller er lavere, ca 6 av 1000.

Hvis du leser statistikken slik, ja.

Men nå er det slik at man ikke automatisk blir gravid selv om prevensjonen svikter (eller man ikke bruker prevensjon). Mange faktorer spiller inn: det kan være feil periode for kvinnen (typiske eksempler er rett før eller etter mensen), det kan være kvinnen har en "lat eggstokk" og derfor bare er fruktbar annenhver måned, det kan være mannen "skyter blankt" eller at paret har andre infertilitetsproblemer...

Selv når par ønsker å få barn, hender det de prøver i måneder og år (naturligvis uten prevensjon) før kvinnen blir gravid.

Tallene som sier hvor ofte/sjelden prevensjonen svikter kan derfor ikke automatisk gi konklusjonen at kvinnen blir gravid OM prevensjonen svikter.

Skrevet (endret)
Jenters fruktbarhet er veldig enkelt å identifisere fra naturens side: Alder, lukt, store øyne, tilstrekkelig fettreserver, og riktig midje/hofte forhold.

Vel, ofte stemmer dette - men disse trekkene betyr ikke automatisk at kvinnen er fruktbar. Men det er klart at det kan gi en god indikasjon på om hun er det.

Endret av Nique88
Skrevet
Vel, ofte stemmer dette - men disse trekkene betyr ikke automatisk at kvinnen er fruktbar. Men det er klart at det kan gi en god indikasjon på om hun er det.

Fyren snakker jo om at jenter blir kåte av attraktive gutter, til forskjell fra gutter som blir kåte av fruktbare jenter. Så er altså definisjonen hans på en fruktbar jente en attraktiv jente!

Skrevet
Hvis du leser statistikken slik, ja.

Men nå er det slik at man ikke automatisk blir gravid selv om prevensjonen svikter (eller man ikke bruker prevensjon). Mange faktorer spiller inn: det kan være feil periode for kvinnen (typiske eksempler er rett før eller etter mensen), det kan være kvinnen har en "lat eggstokk" og derfor bare er fruktbar annenhver måned, det kan være mannen "skyter blankt" eller at paret har andre infertilitetsproblemer...

Selv når par ønsker å få barn, hender det de prøver i måneder og år (naturligvis uten prevensjon) før kvinnen blir gravid.

Tallene som sier hvor ofte/sjelden prevensjonen svikter kan derfor ikke automatisk gi konklusjonen at kvinnen blir gravid OM prevensjonen svikter.

Nå datt jeg av lasset her!

Disse tallene er for hvor mange som BLIR gravide ved bruk av gitt prevensjon over ett år.

Aldri sett noen tall over hvor ofte prevensjon svikter uten at en blir gravid. Det må jo være kjempevanskelig å forske på!

Såvidt jeg har skjønt meg på statistikken over p-pillebruk, så måles den slik (enkelt forklart, IKKE riktig statistikk) 100 kvinner bruker pillen i ett år, og så sjekker de hvor mange av disse som ble gravide. La oss si det var en(1), da er det altså 99% sikkerhet ved pillebruk. De bruker selvsagt mye større kontrollgrupper enn dette. Søk opp Pearl index, der står nok mer korrekte tall, og målemetoder. De tar nok også høyde for hvor mange av disse slurvet med bruken, gikk på antibiotika (som kan svekke pillens effekt), osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...