Gå til innhold

Kommentarer grunnet valg av klesdrakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forventer kanskje ikke så veldig mange svar på denne tråden, men jeg må legge den inn, ettersom dette spørsmålet har plagd meg en stund. Jeg er ikke ute etter sympati, og det er heller ikke en form for selvmedlidenhet. Jeg er rett og slett bare nysgjerrig.

Jeg er en 23 år gammel hvit mann, har dreadlocks, rimelig langt skjegg på haken som jeg innimellom har i en eller to fletter, og kler meg rimelig alternativt. DVS: fargerike og flagrende klær, ofte utenlandske. Vide bukser, såkalte aladdin-pants (Google it) Eller thai fishermans pants. Også videre. I tilegg elsker jeg hatter, og har etterhvert opparbeidet meg en rimelig stor samling :)

Jeg har en del psykiske lidelser (Grunnet mobbing, og andre ting.), av relativt alvorlig karakter, noe som gir seg utslag i en enorm skaperglede og kreativitet på veldig mange punkt, og innenfor veldig mange medier. Jeg har angst, så jeg tør ikke å snakke med folk så veldig ofte.

Og nå til grunnen for at jeg startet denne tråden.

Jeg har alltid kledd meg i det jeg føler for å kle meg i, ikke hva moten "dikterer". Og dette har ført til at folk ofte stirrer på meg, eller snur seg etter meg, etc. Dette synes jeg bare er morsomt, for å være helt ærlig, og det kan jo være både positivt eller negativt :)

Men, noen mennesker roper fornærmelser etter meg og gjør narr av meg, på de mest banale og barnslige måter. Dette er vilt fremmede mennesker, på min alder, eller eldre, som man skulle tro var voksne nok til å vite at man ikke gjør slikt.

Jeg mener, jeg roper ikke fornærmelser etter mennesker som ikke kler seg på en måte jeg liker, så hvorfor skal jeg akseptere at de gjør dette?

Mine spørsmål er: Er det flere som har opplevd dette? Er det noen her inne som roper fornærmelser etter fremmede folk? For i såfall vil jeg gjerne vite hvorfor, eller hva som er poenget. For tøft er det ihvertfall ikke...

Og tilslutt: Hva tror dere dette skyldes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

Du har nok sikkert aldri merket at noen gjør dette når de er alene. Akkurat som barn så rakker man ned på andre for å føle seg bedre selv, eller for å tøffe seg for andre. Viser bare at enkelte dessverre aldri vokser opp!

Fiint at du fortsatt tør å være deg selv, til tross for alle problemene du har hatt! :)

Skrevet
Du har nok sikkert aldri merket at noen gjør dette når de er alene. Akkurat som barn så rakker man ned på andre for å føle seg bedre selv, eller for å tøffe seg for andre. Viser bare at enkelte dessverre aldri vokser opp!

Fiint at du fortsatt tør å være deg selv, til tross for alle problemene du har hatt! :)

Jo, det er det jeg også har trodd, det er bare vanskelig å tro at det skal være så enkelt som det? Selv gamle mennesker oppfører seg sånn - en gammel mann på bussen snudde seg en gang og spurte, med en frekk tone, om jeg var gutt eller jente, pga lengden på håret mitt :P

Det er viktig å være seg selv. Hvem skal man ellers være?

Skrevet

Ærlig talt så hadde jeg kanskje sett litt ekstra på deg om du passerte meg på gaten. Ikke for å være uhøflig, men fordi det er menneskelig å se en gang til på det som er litt utenom det vanlige.

Ville jeg ropt fornærmelser etter deg? Selvfølgelig ikke! Den tanken ville aldri falt meg inn.

Jeg vet ikke hvorfor noen gjør slikt, men det sier egentlig mest om dem.

Skrevet
Ærlig talt så hadde jeg kanskje sett litt ekstra på deg om du passerte meg på gaten. Ikke for å være uhøflig, men fordi det er menneskelig å se en gang til på det som er litt utenom det vanlige.

Ville jeg ropt fornærmelser etter deg? Selvfølgelig ikke! Den tanken ville aldri falt meg inn.

Jeg vet ikke hvorfor noen gjør slikt, men det sier egentlig mest om dem.

Hehe :) Jo, som sagt, jeg synes bare det er morsomt når folk snur seg etter meg, det er når folk roper fornærmelser jeg reagerer :)

Skrevet

Det er noen som totalt mangler både folkeskikk og sosiale antenner, dessverre. Tenk på at det er som roper etter deg som har et problem. Virkelig.

Skrevet
Det er noen som totalt mangler både folkeskikk og sosiale antenner, dessverre. Tenk på at det er som roper etter deg som har et problem. Virkelig.

Joda, jeg prøver å tenke det, men det er ikke alltid like enkelt :(

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Har aldri opplevd å bli ropt etter eller sett at andre har blitt ropt etter. Har derimot merka at folk kan snakke lavt om personer som skiller seg ut, eller at de snakker ganske høgt (og de sier ikkje nødvendigvis fine ting). I de fleste tilfeller er det fleire jenter i ei gruppe som gjør sånt. Utrolig barnslig. Har fått noen sånne pga at eg pleide gå kledd i svart mye, men brydde meg ikkje om det. Ein sjelden gang når eg blei irritert kunne eg gi de fingen eller si noe tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...