Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere kanskje skjønner jeg jeg altså tenåring og midt oppe i den værste "kvise-tiden" selv om jeg kun har et par kviser på nesa og haken. Nesten ingen i familien min sliter med uren eller tørr hud, så jeg har normal/kombinasjonshus, men litt mer kviser enn vanlig akurat nå. Har noen tips til produkter som er bra for huden min? Rens, toner, krem, maske osv...

Blir glad for alle tips. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var tenåring hadde jeg ikke noe stort problem med kviser, men fikk nå et par fra tid til annen. Brukte Shiseido Pureness serien i ett par år og var veldig fornøyd med den (brukte da rens, toner, skrubb og fuktighetskrem fra serien).

Nå er jeg i 20-årene, og bruker Sparkling Clean-serien fra Estee Lauder, og disse produktene er også helt herlige. Funker som bare det :) Men jeg synes i alle fall det viktigste er å bruke produkter i samme serie, og å ikke gi opp og bytte serie fordi om det ikke funker med en gang. Ha litt stabilitet for huden rett og slett; for dersom den må omstille og tilpasse seg til nye produkter hele tiden kan den bli mer irritert og du kan få mer kviser. Også viktig å ikke bruke for mye sminke som tetter porene. Bruk så lite som mulig, og kanskje helst mineralsminke :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. :-) Jeg er ingen storbruker av sminke og hvis jeg bruker sminke er det til fest ol. Jeg eier faktisk ikke en eneste foundation fordi jeg føler meg uvel med det på. Jeg bruker en concealer med mineraler og ellers bruker jeg ikke noe på huden.

Skrevet

Du virker absolutt på sporet av noe! Ikke bruk masse sminke for å dekke over, det gjør dessverre bare saken værre.

Ddet beste tipset jeg kan gi deg (har ikke erfaring med slike produkter), er å ikke klemme dem før de er "ferdige", altså nesten sprekker av seg selv. Vask hendene grundig før du gjør det, og ikke pill på huden unødvendig. Kviser er nemlig ofte bakterielt, at bakteriene kommer ned i en pore i huden og danner en infeksjon. Man har tusenvis av bakterier på fingrene hele tiden, og derfor er det viktig å ikke overføre dem til ansiktshuden for mye.

Skrevet

Enig med sol&måne, Shiseido pureness serien er fantastisk. Bruker rensen med små peeling korn i nå, pluss toneren som forhindrer blank hud. absolutt å anbefale :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...