Solstorm Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 For 2 år siden prøvde jeg å lage en engelsk fruktkake av en oppskrift jeg googlet meg fram til. Kaka ble pakket inn i folie og lå i kjøeskapet i en måned. Stor var skuffelsen da jeg tok den fra og den ikke var god på smak! Det smuldret også, og kunne ikke skjæres i biter. Har noen en oppskrift på engelsk fruktkake som dere har prøvd ut og som er god?
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 For 2 år siden prøvde jeg å lage en engelsk fruktkake av en oppskrift jeg googlet meg fram til. Kaka ble pakket inn i folie og lå i kjøeskapet i en måned. Stor var skuffelsen da jeg tok den fra og den ikke var god på smak! Det smuldret også, og kunne ikke skjæres i biter. Har noen en oppskrift på engelsk fruktkake som dere har prøvd ut og som er god?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 For 2 år siden prøvde jeg å lage en engelsk fruktkake av en oppskrift jeg googlet meg fram til. Kaka ble pakket inn i folie og lå i kjøeskapet i en måned. Stor var skuffelsen da jeg tok den fra og den ikke var god på smak! Det smuldret også, og kunne ikke skjæres i biter. Har noen en oppskrift på engelsk fruktkake som dere har prøvd ut og som er god? En MÅNED......?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Jeg syns denne varianten er knall god: 100 gram paranøtter 100 gram pekan nøtter 100 gram valnøtter 100 gram mabndler 100 gram tørket fiken 100 gram lyse rosiner 100 gram mørke rosiner 100 gram tørket papaya 2 dl brunt sukker 2 dl hvetemel 2 ts bakepulver 4 store egg 1/2 dl konjakk 1. hakk nøttene grovt. skjær bort stilken på fikenene og del dem i biter. Bland alt sammen for hånd. 2. fyll røren i en 2 liters bakepairkled form. 3. Stek på nederste rille 175 grader i ca. 1 time. 4. Avkjøl på rist. Nam Nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå