Gjest kjh Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Hvorfor er det så mange modeller som skal være så slanke istedet for kraftige? Er dette et nord-europeisk fenomen? Synes dere tynne,høye kvinner som dette: http://gfx.dagbladet.no/kultur/2004/06/12/..._bikini2004.jpg er mer attraktivt enn kraftigere lår og rumpe som denne kvinnen for eksempel: http://ofuxico.terra.com.br/admin/smarty/t...%20%288%29G.jpg
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Det siste bildet skal være dette: http://ofuxico.terra.com.br/admin/smarty/t...%20%288%29G.jpg
Gjest Marlo Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Hvorfor er det så mange modeller som skal være så slanke istedet for kraftige? Er dette et nord-europeisk fenomen? Hvorfor modellene skal være slanke har ingenting med kvinneidealet å gjøre, det har noe med klesdesign å gjøre. Tenk deg at du designer klær, disse skal vises frem på en catwalk før det evnt masseproduseres/produseres flere av i forskjellige størrelser. Om du da får en modell som er god og rundt, så er det liten sjans for at de klærne passer den modellen, og en designer kan jo ikke lage 30 design i alle størrelser bare fordi det kan hende at en modell veier 90 kg.
Gjest kjh Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Hvorfor modellene skal være slanke har ingenting med kvinneidealet å gjøre, det har noe med klesdesign å gjøre. Tenk deg at du designer klær, disse skal vises frem på en catwalk før det evnt masseproduseres/produseres flere av i forskjellige størrelser. Om du da får en modell som er god og rundt, så er det liten sjans for at de klærne passer den modellen, og en designer kan jo ikke lage 30 design i alle størrelser bare fordi det kan hende at en modell veier 90 kg. Det er jo et poeng, men jeg snakker ikke nødvendigvis bare om modeller som skal vise frem klær for designere heller. Nå synes jeg det ikke ser så fint ut med klær som bare henger på en kropp heller da, men det er kanskje bare meg. Og jeg snakker ikke om at man skal være sterkt overvektig eller noe slikt. Men er du ikke enig i at kvinne nr.2 er mer attraktiv enn kvinne nr.1 og at det er lite av den type kvinne i blader, tv-serier, film osv?
Gjest Marlo Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 selvom du kanskje ikke syns det er pent, så er det nettopp dette som er poenget med klesdesign og modeller - klærne skal henge på kroppen som om modellen var en kleshenger. Men jo, jeg syns ikke tynne jenter er pene i det hele tatt. Er selv en stor dame, men på gale steder haha. Skulle selv ønske at jeg kunne flytte magefettet ned til rompe og hofter slik at det området ble større. Syns timeglassfigur er en fantastisk sexy figur = bryster som passer til kroppen, smalere (men ikke for smal) midje, og en stor og flott rompe med tilhørende hofter. Jenter som står rett opp og man nesten ikke kan skille hofter fra midje fordi alt går rett ned, syns jeg ikke er så lekkert. Men uansett, så håper jeg jo på at man kan akseptere seg selv som man er, tynn eller tykk eller noe midt i mellom, og ikke gå rundt å tro at man MÅ være like tynne som modeller.
Myrthel Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Det er jo et poeng, men jeg snakker ikke nødvendigvis bare om modeller som skal vise frem klær for designere heller. Nå synes jeg det ikke ser så fint ut med klær som bare henger på en kropp heller da, men det er kanskje bare meg. Og jeg snakker ikke om at man skal være sterkt overvektig eller noe slikt. Men er du ikke enig i at kvinne nr.2 er mer attraktiv enn kvinne nr.1 og at det er lite av den type kvinne i blader, tv-serier, film osv? Det er vel snakk om smak... og jeg personlig syntes kvinne nr 1 var mye mer attraktiv.. (men så var hun da ikke så skraptynn - som enkelte modeller kan være..) Finner du et mer ekstremt bilde av eksempel 1, vil jeg være enig i at former er mer sexy...
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Eeeeh... Syns egentlig model nr 1 såg litt rar ut, og model 2 såg ut som ho hadde ganske store/tjukke lår (kan være pga stillingen, men uansett).. Syns noe midt i mellom hadde vært finest eg.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 den øverste er kathrine sørland. synes hun var penere enn nr 2 her, hun nr 2 så ut som hun hadde veldig store lår. sjelden man har så store lår og ikke noe appelsinhud e.l.
robotkalle Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Eh, jeg likte nr 2 best. Selv om nr 1 var søtere i ansiktet. Men nr 2 var litt i grenseland kraftig. Er jeg syk?
Gjest kjh Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 den øverste er kathrine sørland. synes hun var penere enn nr 2 her, hun nr 2 så ut som hun hadde veldig store lår. sjelden man har så store lår og ikke noe appelsinhud e.l. Så dere vil ikke si at kvinne nummer 2 er mer "en ekte moden kvinne" enn hva som er tilfelle med kvinne nr 1? Her er et annet bilde av nr 2. Jeg synes det er ihvertfall langt mer sexy, og synes ikke det helt reflekteres av hva jeg ser som fremstilles som sexy i media rundt oss.
Gjest Distiller Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 Jeg synes nr. 2 (og andre kvinner som henne) er langt mer tiltrekkende enn nr. 1 og tilsvarende.
Gjest Gjest_Stian_* Skrevet 15. november 2009 #12 Skrevet 15. november 2009 Jeg synes nr. 2 (og andre kvinner som henne) er langt mer tiltrekkende enn nr. 1 og tilsvarende. Ehh, hvordan går det an å si at dame nr 2 har stor lår? :S Hun hadde helt perfekte lår, og kroppen ellers og..
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jeg synes også kvinne nummer 2 er mest attraktiv. Men jeg er biseksuell dame, så det er kanskje derfor jeg liker former. Det virker som de fleste norske kvinner vil se så tynne ut.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Jeg er så sinnsykt lei av store/overvektige kvinner som, som er usikre på seg selv, hele tiden må få bekreftet at ''litt former'' er bedre enn å se ut som benrangel.( For det finnes jo tydeligvis ingen mellomting:) ) I tilegg må de hele tiden rakke på sine slanke medmennesker over hvor tynne de er, samtidig som de selv er på iherdig slankekur/diett ( for 4 eller 5 gang. ) Hva feiler det folk, egentlig? Drit i om naboen synes kvinner med former/kvinner uten former er best.. Det er totalt uinteressant, så lenge man er sunn og frisk. Kvinner er vi alle uansett, og vi kommer i forskjellige utgaver. Aksepter det! Og spar meg( og mange andre) for denne evigvarende diskusjonen om former/ikke former.. For det begynner jeg strengt tatt og bli litt lei av
Gjest Marlo Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 Så sinna da? Er vel ingen her som rakker ned på tynne damer? Selvom man selv foretrekker damer med former, så betyr vel ikke det at tynne damer er grusomme? Og er du så utrolig lei av slike diskusjoner, så kanskje du burde finne deg ett annet sted å være?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #16 Skrevet 15. november 2009 Nei, men dette er ikke akkurat den første diskusjonen om kroppsstørrelser Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk finner det interessant? Man er da sånn som man er Tykk eller tynn, hovedfokuset bør vel være på hvor sunt og godt man lever. Det jeg skrev er personlige erfaringer knyttet til tema.
Gjest Shock Skrevet 15. november 2009 #17 Skrevet 15. november 2009 Syntes definnitivt at hun tynne var penest. Jeg finner ingenting tiltrekkende med tjukke mennesker utseendemessig. Ikke det at hun på bilde nr2 var så tjukk at det gjør noe, men lårene og hoftene var ikke pene og alt for store.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #18 Skrevet 15. november 2009 Så dere vil ikke si at kvinne nummer 2 er mer "en ekte moden kvinne" enn hva som er tilfelle med kvinne nr 1? Her er et annet bilde av nr 2. Jeg synes det er ihvertfall langt mer sexy, og synes ikke det helt reflekteres av hva jeg ser som fremstilles som sexy i media rundt oss. Ekte og modne kvinner løper vel ikke rundt i fjærdrakt, tenker jeg Tror man skal vurdere om noen er ekte og modne ut fra andre ting enn mål. Og begge de det linkes til ser da bra ut, jeg vil tro begge får oppmerksomhet når de er ute blant folk.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #19 Skrevet 15. november 2009 Det hadde vært interessant å vite om det er forskjell på hva kvinner og menn foretrekker. Jeg mistenker at de fleste menn foretrekker kvinne nummer 2, mens de fleste kvinner foretrekker kvinne nummer 1. Men selv er jeg kvinne og foretrekker kvinne nummer 2. Dere som svarer, opplys hvilket kjønn dere er (hvis det ikke fremkommer). Nr.1: http://gfx.dagbladet.no/kultur/2004/06/12/..._bikini2004.jpg nr 2
Øs pøs Skrevet 15. november 2009 #20 Skrevet 15. november 2009 Hvorfor må det være en "fasit" på hva som er fint eller ikke? Jeg ser ofte magre jenter som er utrolig flotte, og tykke damer som også er det. Holdning, og hva man selv gjør ut av kroppen sin utgjør en god del!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå