Gjest ts Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Noen her som har hatt det og har noen erfaringer og dele? Jeg begynte med vondt/rødt/igjenklistret øye og fikk noen dråper av legen, de hjalp lite så fikk en krem i tilegg. Hjalp heller ikke.. Fikk ny type dråper og henvisning hvis det ikke ble bedre.. Etter at jeg begynte på de nye dråpene begynte det å gjøre veldig vondt i tilegg. Begynte å se dårlig, og brukte henvisningen. Fikk konstatert hornhinnebetennelse og nye dråper.. Disse gjorde det litt bedre, sluttet å gjøre vondt og ble mindre rødt og gjenklistret.. I går jobbet jeg for første gang på nesten 2 uker, pga sterkt lys og smittefare anbefalte han sykemelding. Gikk helt greit, men ser fremdeles ganske dårlig på det syke øyet. I går kveld fikk jeg plutselig et "anfall" av veldig vondt, øyet knep seg sammen og begynte å "gråte".. Og i dag, klarte jeg ikke å åpne løyet før jeg fikk vasket det med varmt vann, og det er HOVENT, noe det ikke har vært siden jeg begynte på de siste dråpene.. Har heldigvis klart å ikke smitte det andre øyet mitt, bank i bordet, men nå i dag er det også litt ømt.. er vel 5-6 uker siden det hele begynte nå- bør det ikke snart bli bra?? kontakte øyelegen igjen? Har prøvd å søke på nettet om det, men finner ikke noe særlig nyttig- annet enn hva hornhinnebetennelse er og slik.. Hva tror dere?
Shamilla Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Noen her som har hatt det og har noen erfaringer og dele? Jeg begynte med vondt/rødt/igjenklistret øye og fikk noen dråper av legen, de hjalp lite så fikk en krem i tilegg. Hjalp heller ikke.. Fikk ny type dråper og henvisning hvis det ikke ble bedre.. Etter at jeg begynte på de nye dråpene begynte det å gjøre veldig vondt i tilegg. Begynte å se dårlig, og brukte henvisningen. Fikk konstatert hornhinnebetennelse og nye dråper.. Disse gjorde det litt bedre, sluttet å gjøre vondt og ble mindre rødt og gjenklistret.. I går jobbet jeg for første gang på nesten 2 uker, pga sterkt lys og smittefare anbefalte han sykemelding. Gikk helt greit, men ser fremdeles ganske dårlig på det syke øyet. I går kveld fikk jeg plutselig et "anfall" av veldig vondt, øyet knep seg sammen og begynte å "gråte".. Og i dag, klarte jeg ikke å åpne løyet før jeg fikk vasket det med varmt vann, og det er HOVENT, noe det ikke har vært siden jeg begynte på de siste dråpene.. Har heldigvis klart å ikke smitte det andre øyet mitt, bank i bordet, men nå i dag er det også litt ømt.. er vel 5-6 uker siden det hele begynte nå- bør det ikke snart bli bra?? kontakte øyelegen igjen? Har prøvd å søke på nettet om det, men finner ikke noe særlig nyttig- annet enn hva hornhinnebetennelse er og slik.. Hva tror dere? Hei, Først og fremst: Jeg føler UTROLIG med deg. Har selv hatt det, og det var helt for jævlig! Jeg lå på soverommet mitt i konstant mørke i 3 dager i strekk fordi det å se en antydning til lys gjorde umenneskelig vondt. Etter disse tre dagene måtte jeg bare komme meg til legevakten og ble et akuttilfelle (synet må ha vært meget humoristisk for dem som var der fordi jeg hadde solbriller på meg og i tillegg surret en stor svart genser rundt hele hodet, mens mor leiet meg inn til legen). Der fikk jeg bedøvelsesdråper til øyet i tillegg til medisin (husker ikke hva disse medikamentene het, fordi det er en god stund siden)! Hvor lenge gikk du på medikamentene før du ble bedre, og hvor lenge gikk du på medikamentene etter du var blitt bra? Det trenger ikke å være hornhinnebetennelse denne gangen, kan være et vanlig øyekatarr, som for all del er mer enn irriterende nok det, men du kan jo aldri vite. Mener du at du har fått svekket syn av hendelsen, eller er det bare et ubehag? Jeg ville tatt meg en tur til legen og fortalt hele historien og at medikamentene ikke fungerte tilfredsstillende! Håper jeg har vært til hjelp for deg, jeg synes veldig synd på deg! Si ifra om det er noe mer du trenger svar på, for jeg kan for all del ha glemt å si noe! God bedring! Mvh Camilla
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Noen her som har hatt det og har noen erfaringer og dele? Jeg begynte med vondt/rødt/igjenklistret øye og fikk noen dråper av legen, de hjalp lite så fikk en krem i tilegg. Hjalp heller ikke.. Fikk ny type dråper og henvisning hvis det ikke ble bedre.. Etter at jeg begynte på de nye dråpene begynte det å gjøre veldig vondt i tilegg. Begynte å se dårlig, og brukte henvisningen. Fikk konstatert hornhinnebetennelse og nye dråper.. Disse gjorde det litt bedre, sluttet å gjøre vondt og ble mindre rødt og gjenklistret.. I går jobbet jeg for første gang på nesten 2 uker, pga sterkt lys og smittefare anbefalte han sykemelding. Gikk helt greit, men ser fremdeles ganske dårlig på det syke øyet. I går kveld fikk jeg plutselig et "anfall" av veldig vondt, øyet knep seg sammen og begynte å "gråte".. Og i dag, klarte jeg ikke å åpne løyet før jeg fikk vasket det med varmt vann, og det er HOVENT, noe det ikke har vært siden jeg begynte på de siste dråpene.. Har heldigvis klart å ikke smitte det andre øyet mitt, bank i bordet, men nå i dag er det også litt ømt.. er vel 5-6 uker siden det hele begynte nå- bør det ikke snart bli bra?? kontakte øyelegen igjen? Har prøvd å søke på nettet om det, men finner ikke noe særlig nyttig- annet enn hva hornhinnebetennelse er og slik.. Hva tror dere? øyenlege!!!!!
Gjest Øye Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har hatt dette for to mnd siden, ble helt bra. Er rød på øyet i dag, det væsker litt. Hodepine. Sto i tlfkø legevakt i 40min før linjen ble brutt. Er ikke noe alternativ å dra dit før u morgen. Er stresset nå..... Hvor ille er det å vente en natt?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2012 #6 Skrevet 25. februar 2012 Ring å få timehos lege,gjerne øyelege siden allmen leger generelt ikke vet så mye om andre enn "vanlige" øyesykdommer! Bare et råd fra ei som ikke ble "oppdaget" hos legen å nå har mistet for evig 80% av synet på det ene øyet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå