Gjest Gjest_silje_* Skrevet 15. november 2009 #1 Del Skrevet 15. november 2009 Er det vanlig å få en del klær når en jobber i klesbutikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 15. november 2009 #2 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har hørt at det er vanlig å få rabatt på det som selges når man jobber i butikk, men har aldri hørt om noen som får ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 15. november 2009 #3 Del Skrevet 15. november 2009 Det tror eg nok ikkje det er, men det er nok vanlig at man får kjøpe klær i butikken til nedsatt pris. Slik har det iallefall vært for de som jobber på Cubus her i denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Del Skrevet 15. november 2009 Rabatt - ja. Klær - nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonafide Skrevet 15. november 2009 #5 Del Skrevet 15. november 2009 Vi får aldri klær der jeg jobber, men vi får 40% på klær. Det er ikke mye når man tenker over det, da man helst skal ha på seg klær fra butikken hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Glitter_* Skrevet 16. november 2009 #6 Del Skrevet 16. november 2009 Noen som jobber hos Glitter? Får man rabatt på smykker og stæsj der? Og må man ha på seg det hver dag der? Jeg tenkte å søke på jobb der, men er ingen jålebøtte...dvs. jeg har ikke hull i ørene..liker å pynte meg, men ikke til hverdags..men de som jobber der må vel se sånn noenlunde ok ut? Type nystriglet? Lurer på om jeg skal søke... jeg er jo i og for seg meg høhø sjarmerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prison break Skrevet 16. november 2009 #7 Del Skrevet 16. november 2009 da man helst skal ha på seg klær fra butikken hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 16. november 2009 #8 Del Skrevet 16. november 2009 prison break skrev: da man helst skal ha på seg klær fra butikken hver dag... Dette har de vel neppe lov å kreve? De kan da vel ikke forvente at du skal stille opp hver dag med klær fra butikken? Det høres jo bare helt latterlig ut! Det hadde jeg aldri funnet meg i! Da hadde jeg sagt til sjefen at visst han skal kreve det av meg så skal du ha klærene gratis! Jeg skal jo ikke ha utgifter for å jobbe der! skjønner hva du mener, men det er faktisk slik i de fleste klesbutikker. Jeg husker veninna mi skulle begynne på noanoa, og sleit skikkelig de første dagene på jobb, fordi hun måtte kjøpe seg klær derfra hun kunne gå med, og så hadde hun ikke så mye penger.. På noanoa er det av og til slik at man får klær, men det er hvis klærne har en skade eller mangel. Slike klær blir samlet opp i en eske, og på slutten av måneden blir de ansatte enig om hvem som skal få hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #9 Del Skrevet 16. november 2009 De aller fleste får rabatter på butikkens klær/sko. Dersom det er en kjede er det ofte man får et rabattkort som kan brukes i alle kjedens butikker. Butikken har selvfølgelig lov til å foretrekke/i] at man bruker klær som er kjøpt der, det er da ikke noe problem dersom det ikke er påbudt. Jeg jobbet en gang i en skobutikk der man fikk et par sko gratis i halvåret, for å ha på seg på jobb. Helt vanlig prosedyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive Skrevet 17. november 2009 #10 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) prison break skrev: da man helst skal ha på seg klær fra butikken hver dag... Dette har de vel neppe lov å kreve? De kan da vel ikke forvente at du skal stille opp hver dag med klær fra butikken? Det høres jo bare helt latterlig ut! Det hadde jeg aldri funnet meg i! Da hadde jeg sagt til sjefen at visst han skal kreve det av meg så skal du ha klærene gratis! Jeg skal jo ikke ha utgifter for å jobbe der! De har lov til å kreve det jo, det er tross alt valgfritt å søke jobb der. Som regel blir man opplyst om dette på intervju. Jeg jobbet i klesbutikk før, og fikk da 50 % på alt. Vi fikk ingenting, tror heller ikke det er vanlig de fleste andre steder. Endret 17. november 2009 av Olive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #11 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg har jobbet i en KappAhl butikk, og der fikk vi 30 prosent på klærne. Vi fikk også velge oss ut flere antrekk i året, i tillegg til at vi fikk enkeltplagg nå og da. Dette fordi ledelsen ønsket at vi skulle bruke KappAhl klær så mye som mulig på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 17. november 2009 #12 Del Skrevet 17. november 2009 Om en klesbutikk krever at du skal gå med klær fra butikken på jobb, så skal du få noen arbeidsantrekk fra jobben. Vet ikke om dette er lovbestemt, men jeg har jobbet i tre forskjellige kjeder, og dette var gjengse hos alle. For å oppmuntre de ansatte ytterligere, blir det alltid gitt rabatt på varene. Det varierer hvor bra denne rabatten er, fra -20% til innkjøpspris + moms. Normalen tror jeg er -35%. I tillegg er det ikke uvanlig å få et plagg eller noe tilbehør i div. anledninger, type julegave, bedriftssamlinger etc. Men dette er det større variasjoner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. november 2009 #13 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg har ikke jobbet i en butikk som var bare klesbutikk, men vi solgte blant annet klær så derfor svarer jeg uansett. Uniformen vår bestod av klær fra kjeden, som vi beholdt så lenge vi jobbet der og bestod av genser, t-skjorte og forkle. Bukse og sko måtte vi skaffe selv. Vi måtte til enhver tid ha på oss forkle og skjorte, genseren bruktes så klart etter skjønn og værforhold. Hvis vi ville kunne vi også bruke andre klær fra butikken, men vi måtte enten bruke denne uniformen eller andre klær vi selv hadde kjøpt på butikken. Vi fikk ikke låne klær som skulle selges senere, men noen ganger la vi av klær som de ansatte skulle bruke, etter forespørsel fra hovedkontoret. Disse ble selvsagt ikke forsøkt solgt senere, men avskrevet. Vi fikk rabatt utifra stillingsprosent. Da jeg var lørdagshjelp og ringevikar fikk jeg 30% og da jeg fikk faststilling fikk jeg 40% rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 17. november 2009 #14 Del Skrevet 17. november 2009 prison break skrev: Dette har de vel neppe lov å kreve? De kan da vel ikke forvente at du skal stille opp hver dag med klær fra butikken? Det høres jo bare helt latterlig ut! Det hadde jeg aldri funnet meg i! Da hadde jeg sagt til sjefen at visst han skal kreve det av meg så skal du ha klærene gratis! Jeg skal jo ikke ha utgifter for å jobbe der! Mamma jobber i sko butikk, og der har de fått 3-4 par sko som de må variere med å ha på seg på jobb, i tillegg får de ofte et par hver gang det kommer nye varer, oxo har de 40% rabatt på alt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 17. november 2009 #15 Del Skrevet 17. november 2009 Olive skrev: De har lov til å kreve det jo, det er tross alt valgfritt å søke jobb der. Som regel blir man opplyst om dette på intervju. Jeg jobbet i klesbutikk før, og fikk da 50 % på alt. Vi fikk ingenting, tror heller ikke det er vanlig de fleste andre steder. Hvis de ansatte skal ha antrekk fra butikken skal butikken sponse dette. Man skal ikke være nødt til å kjøpe klær selv, til rabattert pris. Dette er noe alle ansatte har krav på, ifølge arbeidsmiljøloven. Da jeg jobba ett sted hvor man hadde en kleskode som gikk på farger ol, fikk vi refundert pengene mot kvittering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #16 Del Skrevet 17. november 2009 En slektning av meg jobbet hos Lene V for noen år siden, hun måtte da gå med klær fra butikken hver gang hun var på jobb og måtte kjøpe alt selv. Hun fikk kanskje bittelitt rabatt (maks 10 eller 20 %), men jeg ble sjokkert. Jeg hadde ikke gått med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitrus Skrevet 17. november 2009 #17 Del Skrevet 17. november 2009 Dette kan ha noe med skatt å gjøre. Om du får klær på jobben må du skatte av det, med mindre plaggene har logo eller er uniform. Butikkene burde absolutt legge til rette for at de ansatte går med butikkens klær, det er jo markedsføring! Jeg synes ansatte burde fått minst 50% rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Distiller Skrevet 18. november 2009 #18 Del Skrevet 18. november 2009 Det eneste jeg fikk av klær da jeg jobbet i klesbutikk var diverse t-skjorter når vi hadde kampanjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annemona Skrevet 18. november 2009 #19 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg jobber for en klokke grossist, og i kontrakten vår står det at vi skal gå med en klokke fra ett av merkene vi representerer når vi er på jobb eller opptrer på vegne av jobbe. Vi får derfor velge oss ut en klokke 2. hvert år som vi får låne og etter de to årene kan vi velge ut en ny (Verdi max 25.000:-)Og event kjøpe den vi har brukt svært redusert. I tillegg får vi kjøpe 2 klokker i året til innkjøpspris. Vi ønsker jo også at våre forhandlere ( de butikkansatte) skal gå med våre produkter, derfor får de 20% på innkjøpspirsen på en klokke i året, samt at vi hyppig arrangerer salgskonkurranser der de kan vinne klokker fra oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #20 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg jobber i en klesbutikk og vi får alle ett plagg i måneden (Hver måned får vi velge mellom rundt 5 forskjellige nye plagg.) + 30% på alt i butikken + 85% på ting som mangler en knapp etc. Synes vi har en veldig fin ordning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå