Katiegirl Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Jeg har akkurat flyttet sammen med kjæresten, og nå er det litt sånn mix av mitt og ditt og vårt. F.eks så er stuebordet vårt et massivt furubord som han har arvet fra faren sin, hvor bordplata er malt hvit med bare ett strøk osv.. Ikke spesielt fint, og jeg vil ikke ha et så stort bord her heller, og vi er enige om å finne et nytt bord. Nå har jeg funnet ett jeg vil ha, jeg har lett i 2 år etter et annet et, men har gitt opp det, så nå må jeg bare få tankene mine over på noe annet, men det er ikke i riktig farge. Ser at de har det på mange av de store møbelkjedene til rundt 1600 kr, men det er fortsatt ikke riktig farge, og på jysk til rundt 1000-lappen. Siden jeg er student vil jeg betale minst mulig, så det jeg lurer på er om det går an å male bord av folie? Jeg er redd for at det ikke skal bli bra, siden vi bruker stuebordet til alt siden vi ikke har noe spisebord, og at det skal slites å bli stygt fort slik at vi må på jakt etter et nytt bord snart alikevel. Er det noen erfarne damer som kan hjelpe med dette? Jeg har lyst på det i hvitt, hvilken maling bør jeg bruke osv, eller er det ikke gjennomførbart? Her er bordet det er snakk om På forhånd takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 jeg vil ikke anbefale å kjøpe et nytt bord i folie for å male det.. Det er ikke sikkert resultatet blir så bra. Og da har du kastet bort en 1000 lapp + maling. Problemet med bordet er at folien er glatt, og malingen kan få problemer med å feste seg ordentlig. Hvis du vil gjøre dette ville jeg heller lett etter et brukt billig bord på finn, og malt det. Da kan det være lurt å kjøpe et veldig fint slipepapir og matte overflaten lett før du maler. Dessuten bør du male et strøk med heftgrunn. Ellers kan du jo slipe det bordet dere har og male det på nytt, ordentlig..
Tiarra Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg hadde helt likt bord før, men måtte kvitte meg med da da eldstemann begynte å gå. Hvis jeg husker materiale riktig, var det ikke noe jeg ville malt, men du kan jo høre med der seller maling? Lykke til! Er forresten fortsatt (6 år senere) på jakt etter det riktige stuebordet. Skal ikke være lett dette, nei
Katiegirl Skrevet 15. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2009 Da får jeg bare jakte videre, det bordet hadde vært perfekt hadde det vært hvitt, men er litt for stor risiko å ta å kjøpe bordet for å male det hvis det blir dårlig resultat. Kan heller legge tusenlappen i bordsparinga, så kanskje jeg kan få bygget drømmebordet etterhvert :-P
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Sjekk Finn.no. Køp billig der og ta jobben med å male det hvitt. Mye penger å spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå