Gå til innhold

Stryking

Kaktus

Anbefalte innlegg

Hva stryker du?

Jeg stryker bukser og topper/gensere, og også sengetøy. Men ellers brettes alt sammen og rett inn i skapet.

Men hos mamma derimot, får ALT en runde under strykejernet før det ryddes bort. Men så har hun et vaskerom hvor strykebrettet kan stå oppslått hele tiden også da.

Jeg samler opp jeg, og tar en kveld med stryking mens jeg ser på TV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stryker duker og skjorter, gjør det bare når jeg må.

Mamman min også stryker ALT, husker jeg ikke var veldig blid da jeg ble satt til å stryke t-skjorter og underbukser og håndklær :o

Fikk kanskje litt nok da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadsskjorta - en gang i året. Utover det stryker jeg ikke noe om det ikke er en helt spesiell anledning!

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Hm... la meg tenke...:

Sengetøy

Kopphåndklær

Duker

Gardiner

Bukser som ikke er "strykefrie"

Skjorter

Andre klær hvis de ser ille ut

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stryker:

*Skjorter/bluser (ikke så ofte, så det blir heller ikke så ofte brukt)

*Gardiner og duker hvis nødvendig

*Evt (skjer så og si aldri)

Sånn generelt stryker jeg minst mulig.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stryker kun når jeg MÅ og det vil si duker, penklær og bukse/skjørt/bluser som jeg ser trenger en runde med strykejernet. Det er unntaksvis at jeg har hverdagstøy som må strykes. Lar heller være å kjøpe det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* plastperler

* flagg til 17. mai

* et eller annet plagg hvert jubelår hvis det absolutt MÅ gjøres...

...er veldig nøye med å strekke tøyet når jeg henger det til tørk da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stryker masse!

Skjorter til mannen min, presser dressbukser, stryker innimellom buksene til de store gutta. Alle kjøkkenhåndklær, duker, lommetørkler, alltid putevar, sjelden laken og dynetrekk (strekker dem på godt, gammelt mammavis, med hjelp av gutta i huset). Mine bukser, skjørt og skjorter. Alt pentøy.

Nå har jeg fått nytt vaskerom med lang arbeidsbenk, skap, (kolonial)skuffer til sortering av klær (vi har hver vår skuff) - OG antennekontakt :kul:

Så nå rigger jeg TV'n på benken, strykebrettet foran, og kan godt stå noen timer :sjarmor:

Liker å stryke, jeg. Det er mentalhygiene når de store, rotete haugene blir pene bunker med tellekanter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her strykes kun de dukene som det ikke går ann å strekke rette før de henges til tørk, og så strykes skjorter til "pent" samt ev. bukser/skjørt til samme anledninger....

Hverken min eller hans mor stryker håndklær eller sengetøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

pga av dårlig skapplass, så gjør jeg det.

Sengetøy/duker taes med en gang. Får bedre plass i skap.

Bukser tar jeg, de blir mere behagelig å ta på.

syns heller ikke det er pent å gå i krøllete tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stryker minst mulig klær, men det hender jeg stryker andre ting. Min kjære for eksempel. :ler:

Duker, skjorter og bunadskjorte. Ev. klær som blir veldig krøllete.

Men sengetøy?! Må innrømme at jeg både beundrer og har fordommer mot folk som stryker sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NIX, NADA, NULL

(Eller forresten: de 2 g i året jeg tar på duk, samt en og annen runde når jeg pakker ut sommertøyet) Sambo må pent stryke sitt eget. Blir noe annet hvis man kan ha brettet oppe hele tiden, strøk mer a jeg bodde hjemme.

Kjenner en som stryker bh og sokker.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skal gardiner vaskes ? :ler:

Kom plutselig på at jeg ikke har vasket noen vinduer siden vi flyttet inn for over 2 år siden, ei heller tatt ned og vasket gardiner. Pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer alt som skal strykes til andre, betaler gjerne for å slippe selv. :sjarmor:

Så eneste gangen strykejernet blir tatt frem er når krisen oppstår at jeg har glemt å levere det spesielle plagget, kan love dere det ikke er ofte.

Men må innrømme at strykejernet blir tatt frem litt oftere når det står ei stolt jente med bilder laget av plastperler, da klarer nemlig ikke mamma å si nei. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...