Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen var jentegjengen samlet til litt småprat og kos, en av disse jentekveldene. Vi pleier å ta med oss litt snacks og "godis" hver, helle det i boller også deler vi det vi har. Alle bidrar, alle får. Nå har vi blitt kjent med ei "ny" jente, og hun ble naturligvis invitert til forrige jentekveld.

Vi pleier å la det vi har med stå, som en slags "takk" for å være vertskap. Vi varierer hvem av oss som er vertskap. Men hun "nye" tok med seg det hun hadde bidratt med hjem igjen. Hun gav også uttrykk for at hun ikke likte å dele sitt, hun delte men det var nok meget motvillig. Ikke at jeg har så inderlig lyst på restene hennes, men er det ikke litt smålig å ta med seg restene hjem igjen? Det var snakk om 1/4 pose potetgull, ca 10 twist og litt under halvparten av en flaske med farris.

Mulig jeg overreagerer, men jeg synes dette var litt smålig og gjerrig. Noen tanker? Hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si meg enig med deg jeg.

Man tar da ikke med seg sitt bidrag til vertskapet, det er jo som du sier en takk for gjestfriheten.

Egoistisk og gjerrig tankegang.

Skrevet

Ja, helt enig med deg.

Jeg hadde hatt problemer med å holde meg alvorlig dersom noen ville ta med 10 twist, noen potetgullflak osv. hjem. Noe så snålt.

Hun må virkelig være gjerrig. Men den dagen dere kommer til henne, - da er det nok greit at dere lar godteriet ligge igjen.

Skrevet

Det var da en særdeles merkelig oppførsel. Jeg hadde reagert med vantro om noen insisterte på å ta med seg ei halvflaske daff farris, noen chipsflak og 10 twistbiter hjem igjen.

Hvordan forsynte hun seg av de andres snacks da - jafset hun dere andre sitt snop villig vekk, eller satt hun mer eller mindre i et hjørne og tviholdt på sin egen godteskål som hun åt fra?

Ja jeg vet jeg overdriver kanskje litt nå, men jeg får morsomme bilder inn i hodet :fnise:

Men dere kan jo invitere hele jentegjengen til henne neste gang og ta med dere ALLE restene hjem igjen.... til og med tomflaskene, for dere skal jo ha panten, ikke sant? :lur:

Skrevet

Nei, det syntes jeg var ganske spesielt av henne. Både smålig og gjerrig. Jeg og jentegjengen min pleier å ha slike jentekvelder selv med godteri, brus osv. Alle tar med noe hver, og det som blir igjen får personen som var verten for kvelden.

Kanskje litt barnslig av meg, men hadde det vært en slik person i "gjengen" min, tror jeg nesten hun skulle ha fått holdt seg til sitt eget som hun hadde tatt med. Eller for å dra det på den andre siden, spørre litt ekstra om hun ville ha noe om dere f.eks sendte bollen rundt ;) Forhåpentligvis tar hun et hint.

Skrevet

Det var da absolutt veldig sært. Som dere andre sier, det man tar med, får jo verten resten av som takk for gjestfriheten..

Skrevet
Det var da absolutt veldig sært. Som dere andre sier, det man tar med, får jo verten resten av som takk for gjestfriheten..

Det hørtes spesiellt ut, men absolutt ikke noe å lage noe nummer ut av. Jeg ville bare glemt hele greia, og ikke tenkt mer på det, jenta kan jo være alright likevel.

Gjest A. Caron
Skrevet

Smålig ja, og direkte gjerrig oppførsel.

I min vennekrets lar vi alt tiloversblivende tilfalle vertsskapet, og det gjelder både godteri, snacks og alkohol/brus. Greit nok å ta med seg ei uåpna vodkaflaske eller ei dyr flaske cocnac, men slumper fra halvveis ned i ei vodkaflaske, eller gjenværende ølbokser fra en six-pack, det bør tilfalle vertsskapet, helt klart.

Lurer på hvilke tanker som spinner rundt i toppen på folk som tar med seg 10 twist hjem igjen, høhh...

Skrevet
Smålig ja, og direkte gjerrig oppførsel.

I min vennekrets lar vi alt tiloversblivende tilfalle vertsskapet, og det gjelder både godteri, snacks og alkohol/brus. Greit nok å ta med seg ei uåpna vodkaflaske eller ei dyr flaske cocnac, men slumper fra halvveis ned i ei vodkaflaske, eller gjenværende ølbokser fra en six-pack, det bør tilfalle vertsskapet, helt klart.

Lurer på hvilke tanker som spinner rundt i toppen på folk som tar med seg 10 twist hjem igjen, høhh...

Jeg har aldri tenkt på rester som en gave til vertskapet. Rester er rester, og grunnen til at man ikke tar det med seg hjem er som regel at det blir for mye stress. Mulig det er smålig å ta med seg rester hjem, men det er kanskje ennå mer smålig å irritere seg over at gjester tar med seg restene sine....

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kanskje hun er ekstremt fattig og egentlig ikke har råd til å bidra i utgangspunktet?

Gjest A. Caron
Skrevet
Jeg har aldri tenkt på rester som en gave til vertskapet. Rester er rester, og grunnen til at man ikke tar det med seg hjem er som regel at det blir for mye stress. Mulig det er smålig å ta med seg rester hjem, men det er kanskje ennå mer smålig å irritere seg over at gjester tar med seg restene sine....

Hvilket jeg da aldri behøver å gjøre heller, om du skjønte hva jeg skrev i innlegget mitt.

Å kommentere TS`s innlegg, og ytre egen mening om temaet har ingenting med irritasjon å gjøre vet du.

Skrevet
Hvilket jeg da aldri behøver å gjøre heller, om du skjønte hva jeg skrev i innlegget mitt.

Å kommentere TS`s innlegg, og ytre egen mening om temaet har ingenting med irritasjon å gjøre vet du.

Jeg syns det er smålig å "baksnakka" andre pga sånne bagateller uansett jeg da.

Gjest A. Caron
Skrevet
Kanskje hun er ekstremt fattig og egentlig ikke har råd til å bidra i utgangspunktet?

Det kan jo være en sannsynlig årsak ja. Men hun la sikkert merke til at alle de andre lot sine rester bli igjen, og er man sååå fattig var det kanskje naturlig å opplyse om dette. Hva har man venner til, om man ikke kan betro seg om såpass kritiske tilstander?

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Ja, det høres litt rart ut.

Men hvis hun er ok ellers, hadde jeg ikke brydd meg!

Skrevet
Det kan jo være en sannsynlig årsak ja. Men hun la sikkert merke til at alle de andre lot sine rester bli igjen, og er man sååå fattig var det kanskje naturlig å opplyse om dette. Hva har man venner til, om man ikke kan betro seg om såpass kritiske tilstander?

Hvis resten av vennegjengen også henger seg opp i disse 10 tvistene så er de like smålige alle sammen. Ikke rart det er krig her i verden!

Gjest A. Caron
Skrevet
Jeg syns det er smålig å "baksnakka" andre pga sånne bagateller uansett jeg da.

Men i jøssenavn da, hvorfor poster du dette til meg??? Det er da for pokker ikke jeg som har hatt besøk av en smålig gjest som plukket med seg 10 usle twist og en halv flaske doven farris!!

Litt i trollehumør du, midt på natta?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Men i jøssenavn da, hvorfor poster du dette til meg??? Det er da for pokker ikke jeg som har hatt besøk av en smålig gjest som plukket med seg 10 usle twist og en halv flaske doven farris!!

Litt i trollehumør du, midt på natta?

Nei, det er ikke du som har hatt besøk, men du svarer på en måte som viser at du ville ha reagert på samme måte som TS. Folk som reagerer på den måten pga 10 tvis er smålige etter min mening.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ja... Hvor mange har du møtt som løper rundt og forteller folk at de er fattige?

Gjest A. Caron
Skrevet
Nei, det er ikke du som har hatt besøk, men du svarer på en måte som viser at du ville ha reagert på samme måte som TS. Folk som reagerer på den måten pga 10 tvis er smålige etter min mening.

OK, for siste gang, jeg svarer ut fra hva som er vanlig i hele min vennekrets, og ut fra hva jeg oppfatter som vanlig gjengs over blant det norske folk, og ut fra hva som er vanlig normal folkeskikk, og ut fra MINE EGNE MENINGER!!

Hvis ALLE i min vennekrets, i TS`s vennekrets, i alle vennekretser jeg har vært invitert til ifbm venners venners-fester er smålige i dine øyne, vel, da tror jeg DU skal ta en stille diskusjon med deg selv, for da er ikke du representativ for den gjengse norske mann/kvinne eller den gjengse norske vennekrets...

God natt!!

Gjest A. Caron
Skrevet (endret)
Ja... Hvor mange har du møtt som løper rundt og forteller folk at de er fattige?

Ingen!

Men jeg har/har hatt VENNER som har fortalt at de er fattige. Og det var en venninnegjeng som var tema her, var det ikke?

Endret av A. Caron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...