Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og samboer har vært sammen i tre år. Problemene startet for et år siden. Tidligere har han gått noen uker med tredagersskjegg, for så å gå noen uker uten, men i fjor begynte han å la skjegget gro. Nå har han så mye skjegg at han nesten minner om julenissen. I starten tenkte jeg at han sikert ville innse hvor dumt det ser ut og hvor ødeleggende det er for forholdet, men nå har det gått et år. Jeg har mast på han om at han må barbere seg, men han nekter. Sex-livet er helt ødelagt, det er ikke noe gøy å kysse med han eller få oral når skjegget er i veien. Jeg prøvde å "true" han med å ikke barbere leggene, men det funket ikke fordi han ikke brydde seg og at jeg ikke holdt ut med hår på leggene. Jeg har fortalt han hvor ødeleggende skjegget hans er, men han sier bare at det er hans sak og ikke min...! Det er jeg som må leve med det så jeg syns dette er min sak også!

Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre? Har lyst til å barbere han i søvnet, men skjønner jo at det ikke går. Hva i all verden kan jeg gjøre her egentlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dizzie.o_0
Skrevet

Av ren nysgjerrighet; hvorfor er skjegg så ille?

Skrevet

Skal du være skikkelig sta, ego og virkelig innstilt på å få viljen din, så får du bare kline hårfjerninskrem i det mens han sover...

Skrevet
Av ren nysgjerrighet; hvorfor er skjegg så ille?

Det kan du kanskje tenke deg? Han ser eldre ut, det samler seg matrester i det, det kiler å kose med han, og det sjuler de andre fine ansiktstrekkene hans :sjenert:

Skrevet

Du har ingenting med å kreve hva han skal gjøre med seg selv. Skjegg er viktig for noen og du kan ikke kreve at han skal barbere seg. Færreste mennene jeg kjenner liker å gå helt glattbarbert.

Skrevet

Kjære har litt langt skjegg, like langt som pekefingern kanskje :happy:

Men, han har bare på haken liksom, og litt bart. Han barberer kinnene, gudskjelov, ellers hadde han vært superhårete :ler:

Gjest Dizzie.o_0
Skrevet
Det kan du kanskje tenke deg? Han ser eldre ut, det samler seg matrester i det, det kiler å kose med han, og det sjuler de andre fine ansiktstrekkene hans :sjenert:

For å være helt ærlig ser jeg ikke problemet i at det kiler eller at det får ham til å se eldre ut?

Vil dessuten tro han har flere trekk i både ansikt, kropp og personlighet du liker som ikke skjules av skjegg og lignende. Samler det seg matrester i det uten at han bryr seg tror jeg at jeg personlig hadde begynt å vaske skjegget hans selv. Så kanskje han hadde tatt poenget. :ler:

Synes det er dårlig gjort av deg å ikke godta ham som han vil være.. Det er bare en selv som bestemmer over seg og sin kropp. Hater du det virkelig så mye at du synes noe sånt ødelegger forholdet kan jeg også opplyse om at det ikke er noen som tvinger deg til å holde ihop med ham. :nei:

Gjest No wonder woman
Skrevet

Du får nok bare ta han som han er.

Skrevet

Du kan jo sørge for at han møter litt av hvert når han gir oral :ler:

Skrevet

Da hadde jeg bare ikke hatt sex med ham jeg, om jeg var avtent av hår i ansiktet. Og det er jeg... uhh. Så kunne han jo finne ut selv hvorfor til slutt.

Skrevet

Skjønner godt du reagerer jeg. Jeg syntes sjegg er stygt, hvertfall slikt 50-år gammel mann/julenisse-sjegg. Det er grusomt, og det er EKSTREMT ekkelt å se en mann med mye sjegg spise pølse med rekesalat og agurkmix.

Jeg har heldigvis en kjæreste som foretrekker seg glattbarbert i annsikte, noe jeg liker. Selsagt blir det litt langt innimellom, da han kjører langtransport, men det overlever jeg.

Dersom dere har snakket om det, og han vil ha sjegget, får du bare akseptere det og håpe at det går over. Du kan ikke tvinge mannen til å ta sjegget dersom han vil beholde det :)

Skrevet

unge menn skal ikke ha skjegg, dermed basta!! Det er usexy, ekkelt og så ser de så gamle ut. Skjegg, ja det får gamlekara ta seg av, da snakker vi 50+, og er i en alder som jeg anser som "far/bestefar" skikkelser, sammenlignet med min egen alder.

Nei, forstår at du tenker som du gjør. Hva med å begynne å fortelle ham for sexy og tiltrekkende han var før, når han var uten skjegg????? Kanskje han tar hintet...?

Skrevet

Dette med skjegg. En jeg kejnner har skjegg og på ham er det helt ok, det er ikke så krafti og tykkt så det kommer ikke i veien for leppene hans feks. Ikke noe problem for samboeren hans å kysse ham uten at skjegget plager henne.

Mannen min har ekstremt kraftig skjegg, som også er veldig stivt og hardt. Han ser ut som en skummel mann, fordi skjegget dominerer hele ansiktet hans om han lar det gro ut. Han har enormt kraftig skjeggvekst og om han lar det gro ut vil det gjøre at det er umulig å kysse eller kose med ham uten at jeg blir stukket av hardt skjegg i ansiktet. Det stikker og jeg får av og til irritasjoner i mitt ansikt av det.

Her er regelen, jeg kysser ham ikke når det er ubehagelig for meg å kysse ham. Det har ikke med hvordan det ser ut, men at det er så i veien og stiker kraftig. Han øsnker selvsagt ikke at jeg skal ha det slik når vi kysser så han barberer seg da når han ikke få kyss mere.

Så om kjæresten din er slik som min, med en ekstremt kraftig skjeggvekst og et veldig tykkt og hardt skjegg så skjønner jeg deg godt. Noen kan ha skjegg om an kan enda se ansiktet, men på mannen min blir skjegget så tykkt at det dominerer hele ansitket hans. Jeg har ikke klaget på utseendet av skjegget til mannen min, men at det plager meg fysisk og stikker. Jeg fikk en gang betennt hud rundt munnen av det. Det å ha fokset her gjør det lettere for ham å ikke oppfatte det som kritikk, men skjønne at det har med at det er ubehagelig for meg å gjøre.

Et viktig poeng for dem meg kraftig skjeggvekst er også å ha en god barbermaskin. Dette koster et par tusen. Det er vondt for dem å barbere vekk dette kraftige og stive håret hver dag, og jeg skjønner godt at det er mer behagelig å la det gro. En maskin er mindre kluss enn skum og høvel og gjør mindre vondt også.

Skrevet

Det er ikke vondt med barbermaskin hvis han barberer seg ofte, men hvis han lar en 5-dagers+ gro ut så lugger det, da er høvel å anbefale

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg liker skjegg og bart, langt hår osv. på menn. Men det er en forutsetning at det er

- velstelt

- trimmet

- vedlikeholdt

Hvis skjegget er en eneste stor "lagerplass" for matrester og det verken er trimmet eller vedlikeholdt hadde ikke jeg akseptert det heller. Det har rett og slett med at det er uflidd.

Forøvrig - hadde jeg ikke likt skjegg overhodet hadde jeg sagt fra at jeg ikke likte det og hvis han fortsatt hadde insistert på å ha skjegg og det hadde virket avtennene på meg så hadde jeg sagt det også. Hvis dette fremdeles ikke forstås av "skjeggbæreren" så ville jeg tatt det som et hint om at her blir man tatt så selvfølgelig i forholdet at det er på tide å finne utgangsdøren!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Kanskje du kan gå for et kompromiss?

Spørre om han kan klippe skjegget litt? Slik at det blir kortere og mer velstelt.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Å foretrekke skjegg framfor sex høres noget spessielt ut i mine ører.

Skrevet
unge menn skal ikke ha skjegg, dermed basta!! Det er usexy, ekkelt og så ser de så gamle ut. Skjegg, ja det får gamlekara ta seg av, da snakker vi 50+, og er i en alder som jeg anser som "far/bestefar" skikkelser, sammenlignet med min egen alder.

Nei, forstår at du tenker som du gjør. Hva med å begynne å fortelle ham for sexy og tiltrekkende han var før, når han var uten skjegg????? Kanskje han tar hintet...?

Åja, så jeg skal ikke ha skjegg fordi DU mener det? Fordi det gjør meg usexy i dine øyne? Basta? Dust, ingen bryr seg om din mening. Ikke alle er opptatt av å være sexy vet du, vesla

Skrevet
Åja, så jeg skal ikke ha skjegg fordi DU mener det? Fordi det gjør meg usexy i dine øyne? Basta? Dust, ingen bryr seg om din mening. Ikke alle er opptatt av å være sexy vet du, vesla

DU kan se ut akkurat som du vil, småen, men saken er at så lenge du velger å se slik ut så vil visse damer ikke date deg. Enkelt og greit.

Alt handler ikke om deg vet du, lille venn.

Skrevet

jeg syntes jo at han burde bry seg om hva du syntes da. man skal jo trives med hverandres utseende i et forhold. og om du ikke liker det og ikke sexen blir god så burde han vel gåå med på og trimme det eller noe. men man kan jo ikke kreve at sambo skal gjøre som man selv vil hele tiden. men og trives med hverandre er jo veldig viktig. om min sambo ikke hadde brydd seg om hva jeg syntes, da hadde jeg begynt og lure.

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...