DCFC Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg har et problem med at neglene mine knekker hele tiden, selv om jeg ikke gjør noe som gjør at de knekker. plutseig bare "sprekker" de, og ofte så langt ned at det begynner å blø. Dette skjer med både tånegler og fingernegler, men mest på fingernegler. Tåneglene mine, spesielt på lilletæra, faller rett og slett av. Til slutt henger de bare i en liten skinnfille. Dette er utrolig ekkelt og kjempevondt. Jeg smører ofte med neglekrem, men det funker ikke akkurat. Jeg er sprek og har et bra kosthold, så jeg tror ikke det er det som er problemet. Har noen opplevd det samme og/eller har tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge problemet?
Phaedra Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg har bare dette problemet med tåneglene og det eneste som har fungert på meg er å bruke nail hardener/strengthener på tåneglene (bruker forresten dette på neglene på hendene også for at de ikke skal brekke så fort, og der fungerer det ypperlig). Har fortsatt problem med at neglen på stortåa knekker om sommeren når jeg går i f.eks. sandaler, og har ikke funnet noen god løsning på denne enda Jeg bruker forresten denne: Nail hardener fra H&M. Funker som sagt bra på meg, men om det er en generelt bra nail hardener eller ikke, det kan jeg ikke si. Har ikke prøvd så mange andre Endret 14. november 2009 av Phaedra
wahaj Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Kan være et tegn på for lite B-vitamin. Burde spise det (styrker håret også), og bruke neglforsterker på neglene :-)
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Jeg har bare dette problemet med tåneglene og det eneste som har fungert på meg er å bruke nail hardener/strengthener på tåneglene (bruker forresten dette på neglene på hendene også for at de ikke skal brekke så fort, og der fungerer det ypperlig). Har fortsatt problem med at neglen på stortåa knekker om sommeren når jeg går i f.eks. sandaler, og har ikke funnet noen god løsning på denne enda Jeg bruker forresten denne: Nail hardener fra H&M. Funker som sagt bra på meg, men om det er en generelt bra nail hardener eller ikke, det kan jeg ikke si. Har ikke prøvd så mange andre PHAEDRA: Jeg hadde også gnestridig tånegler som sprakk uansett hva jeg gjorde, det skjedde forresten med tommelneglen min også. Venninna mi anbefalte meg noe som heter TRIND, det fåes på Vita apotek og koster en 140-150 kroner, og IKKE bruk vanlig neglelakkfjerner, bruk noe som heter CUTIX eller noe slikt, er for skånsomme negler og koster en 30-40 kroner på vita det også. Jeg bruker det og har ikke opplevd en eneste knekt negl eller noe siden jeg begynte med det, selv de fæle stortåneglene glinser fint i en bit i sola om sommeren, gull verdt :)
Phaedra Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 PHAEDRA: Jeg hadde også gnestridig tånegler som sprakk uansett hva jeg gjorde, det skjedde forresten med tommelneglen min også. Venninna mi anbefalte meg noe som heter TRIND, det fåes på Vita apotek og koster en 140-150 kroner, og IKKE bruk vanlig neglelakkfjerner, bruk noe som heter CUTIX eller noe slikt, er for skånsomme negler og koster en 30-40 kroner på vita det også. Jeg bruker det og har ikke opplevd en eneste knekt negl eller noe siden jeg begynte med det, selv de fæle stortåneglene glinser fint i en bit i sola om sommeren, gull verdt :) Oi! skal prøve, takk for tips!
DCFC Skrevet 15. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2009 PHAEDRA: Jeg hadde også gnestridig tånegler som sprakk uansett hva jeg gjorde, det skjedde forresten med tommelneglen min også. Venninna mi anbefalte meg noe som heter TRIND, det fåes på Vita apotek og koster en 140-150 kroner, og IKKE bruk vanlig neglelakkfjerner, bruk noe som heter CUTIX eller noe slikt, er for skånsomme negler og koster en 30-40 kroner på vita det også. Jeg bruker det og har ikke opplevd en eneste knekt negl eller noe siden jeg begynte med det, selv de fæle stortåneglene glinser fint i en bit i sola om sommeren, gull verdt :) Høres bra ut! Men hva er trind? Kosttilskudd eller noe?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Å, jeg glemte å nevne hva TRIND er, tilgi meg damer Det er en neglelakk som gir næring til negler, forsterker dem, og holder dem solide. Du kan få den i blank gjennomsikig lakk, perlemor i forskjellige farger, og andre fine glansfulle farger som feks lys blå eller fin mellomrød. Det er store utvalg, lakken holder LENGE før den begynner å skjolde eller flasse av, jeg lakker neglene 2 ganger i uka og har på lakk hele tiden. Har fått kjempeflotte negler av det, og neglene blir heller ikke slitte eller flisete hvis jeg slutter å bruke lakken en periode, det har jeg nemlig testet
DCFC Skrevet 15. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2009 Å, jeg glemte å nevne hva TRIND er, tilgi meg damer Det er en neglelakk som gir næring til negler, forsterker dem, og holder dem solide. Du kan få den i blank gjennomsikig lakk, perlemor i forskjellige farger, og andre fine glansfulle farger som feks lys blå eller fin mellomrød. Det er store utvalg, lakken holder LENGE før den begynner å skjolde eller flasse av, jeg lakker neglene 2 ganger i uka og har på lakk hele tiden. Har fått kjempeflotte negler av det, og neglene blir heller ikke slitte eller flisete hvis jeg slutter å bruke lakken en periode, det har jeg nemlig testet Høres kjempe bra ut! Skal prøve ut både trind og cutix!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå