Gå til innhold

Høye hæler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt høye hæler, men har funnet et par sko som er helt fantastiske! De har hæler som er 8 cm. Hvor høye hæler bruker du? Hvordan skal jeg lære å gå med så høye hæler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå i høye hæler har alltid fallt helt naturlig for meg, alt fra 5-15 cm er lett som bare det. Sett på deg skoene, se rett frem og ta noen prøveskritt, legg vekten på hælen, ikke trakk ned med tåen først, det går ikke. Etterhvert som du blir sikrere på gangen, så går du litt fortere, øv deg og våg deg fremover, men ALDRI se ned! Ser du ned så mister du hele balansepunktet, se rett frem :) Øv deg 30-60 minutter hver kveld i en ukes tid eller noe før du skal bruke skoene noen timer sammenhengende. Jeg liker å bruke god tid på å gå dem inn skikkelig før jeg setter dem ut i "hard" bruk, ellers har jeg lett for å få fortere vondt i føtter og rygg, for ikke å snakke om stygge sviende blemmer. Det var min erfaring, og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å prøve seg gradvis fram, og ikke begynne rett på hæler som er 8cm? Øvelse gjør mester vettu.

Fra egen erfaring hjalp det å gå med skøyter for å trene balansen, enkelte ganger måtte jeg gå hjem fra skøytebanen pga. frossne lisser :P Da jeg skulle gå med høyhæla første gangen på skoleball da, gikk det som smurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel 10cm heler på skole/jobb. Handler om trening og å ikke overdo it. Start i det små og bruk de mer og mer. Trikset er å ikke bruke for tynne heler i strten, velg noen med litt stabilitet. Og bruker du noen som er litt platå, så føles det ikke så høyt, fordi de er høye foran også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuldrene bak over, rett i ryggen, hæl-tå-hæl-tå

Viktig den siste delen der.

Et tips er faktisk å øve seg på asfalten ute, da gulvene inne som regel er veldig glatte, samtidig som man ubevisse er litt redd for å ødelegge gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transemann 35

Hei når jeg som ikke hadde prøvd høye heler før jeg var 31 år så kan sikkert fleste gjøre det. Begynte med lav liten hel og lot helen bli høyere og høyere. Gikk først hjemme mellom ulike rom på fridager. Avenserte til matlaging og rydding før jeg gikk ut med dem. Ikke tak på deg for lange turer i begynnelsen og ta med ett par ekstra sko som har lavere og tykkere hel.

Det går så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...