Gå til innhold

Begynner å bli lei....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_mann22
Skrevet

Hei..

Kjenner frustrasjonen øker. Er så lei av at kjæresten pynter seg opp med store utringninger og flotte kjoler, sminker seg og fikser håret så hun ser ut som en prinsesse- i 9/10 tilfeller for alle andre (vil helst på fest alene)! Hjemme går hun konstant rundt i pysjbukse eller onepiece (”heldekkende” koseklesplagg) og gidder ikke alltid sminke seg engang. Jeg synes hun er kjempefin uansett, men åpenbart gjør det seg bare enda bedre med sminke. Når hun i tillegg erkjenner at hun ikke har tenkt å slutte å drikke seg full på fest (gjør det HVER gang) fordi det er en så viktig del av livet hennes, og at hun bare pynter seg opp for andre (”jeg pynter meg bare fordi det er gøy å pynte seg sammen med de andre jentene”), begynner jeg å få nok!

Er jeg gal som tenker slik? Er det ingen andre som mener det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er 22 år gammel selv burde du faktisk ha funnet noen eldre enn en 14-åring.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Er enig med det du sier eg..

Har fleire bekjente som går rundt til vanlig (når de bare er heime) i pyjamas eller joggebukser, håret i ein dott på toppen av hodet og ingen sminke eller sminke rester klint ut i ansiktet. Gidder bare fikse seg om de skal ut døra. Liksom... Hva er poenget å sminke seg for andre jenter/gutter, men ikkje for den personen som man bor med/er sammen med?

Skal være ærlig, eg sminker meg ikkje hver dag eg heller men sambo foretrekker meg uten sminke uansett, så eg gjør det for meg selv når eg tar det på.. Og ja, eg liker gå rundt i kosebukse og løs topp, men gjør ikkje det hver dag heller.

Men altså, om dama di går på fest aleine med dyyype utringninger så tror eg ikkje det er for å vise seg fram for venninnene sine, det er nok mest for litt mannlig oppmerksomhet.

Skrevet
Hei..

Kjenner frustrasjonen øker. Er så lei av at kjæresten pynter seg opp med store utringninger og flotte kjoler, sminker seg og fikser håret så hun ser ut som en prinsesse- i 9/10 tilfeller for alle andre (vil helst på fest alene)! Hjemme går hun konstant rundt i pysjbukse eller onepiece (”heldekkende” koseklesplagg) og gidder ikke alltid sminke seg engang. Jeg synes hun er kjempefin uansett, men åpenbart gjør det seg bare enda bedre med sminke. Når hun i tillegg erkjenner at hun ikke har tenkt å slutte å drikke seg full på fest (gjør det HVER gang) fordi det er en så viktig del av livet hennes, og at hun bare pynter seg opp for andre (”jeg pynter meg bare fordi det er gøy å pynte seg sammen med de andre jentene”), begynner jeg å få nok!

Er jeg gal som tenker slik? Er det ingen andre som mener det samme?

Mange kvinner liker å vise sine venniner hvor fine de er. De føler seg vel når de er velkledd. Noen liker å bli sett. Hjemme så er det deilig å slappe av og gi litt blaffen. Dette har ingenting med dårlig personlighet eller løsaktighet å gjøre, men det handler om en ærlig og naturlig lyst til å få positiv oppmerksomhet, og kanskje også å unngå å bli sett på som stusselig og grå.

Du ble sammen med elegant dame. Det var ditt valg. Jeg håper du fortsatt kan stå ved det valget uten å begynne å ønske at hun skal nedgradere seg.

Og bare slapp av . De flotteste damne er vant til å få tilnærmelser. De kan å si nei.

Hvis hun ønsker å gå ut alene , så er det fordi hun føler ubehag med at du får sjalusisurhet hver gang en hyggelig mann snakker med henne med stor entusiasme. Husk at hun ikke ønsker å bytte deg ut. men det er jo hyggelig å ha positive samtaler med andre mennesker.

Jeg forstår deg faktisk godt, dama mi er like elegant , livlig og tiltrekkende. Jeg kan også kjenne at det stikker litt. Men jeg er kald og tøff nok til å ikke fortrekke en mine, og klarer selv å delta på hyggelig nivå i samtalene. Så hun liker at jeg er med ut.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, ts. Hun burde jo heller pynte seg for kjæresten sin! Kan du ikke be henne ut på middag av og til. Så får hun anledning til å pynte seg for deg. Og hun burde jo absolutt gå på fest sammen med deg også. Hvis det er slik at hun ikke vil ha deg med på fester hvor det er begge kjønn, synes jeg like godt du kan dumpe henne. Da har hun deg nok bare som en "trygg base". Og du er vel mer verdt enn det?!

Skrevet

leste et sted at jenter ofte pynter seg for andre jenter. for å ikke være dårligere .. eller noe slikt..

forstå det den som kan...

jeg pynter meg ikke hjemme, men jeg går heller aldri ut på byen eller fest ogl uten samboeren min, og da pynter jeg meg så han skal syntes jeg er fin når vi går ut..

Skrevet

Det er så klart fint å pynte seg litt når man skal ut av døra, men man skal også ordne seg og se fin ut for kjæresten! :)

Det syns jeg er veldig viktig. Jeg kan pynte meg litt mer når jeg skal ut, men det spørs akkurat på anledningen, og som regel er kjære med.

Men jeg ordner meg også om vi bare skal være hjemme, dusjer, pusser tenner og sminker meg, om det så er søndag og vi skal sitte i sofaen :) For jeg vil ikke se ut som en dass bare fordi vi skal være hjemme, og jeg vil selv føle meg fresh. Gidder jo ikke å gå rundt å være "stygg", bare fordi jeg kun er med kjære.

Skrevet
leste et sted at jenter ofte pynter seg for andre jenter. for å ikke være dårligere .. eller noe slikt..

forstå det den som kan...

jeg pynter meg ikke hjemme, men jeg går heller aldri ut på byen eller fest ogl uten samboeren min, og da pynter jeg meg så han skal syntes jeg er fin når vi går ut..

Jeg gjør som deg jeg :)

Skrevet

da lurer jo jeg på hva du gjør hjemme for henne når vi snakker om å være presentabel?

(ta ned dolokket - rydde, oppvask, gå akseptabelt kledd selv, ikke rap og gjøre andre ting foran henne....etc.).

tar du hensyn med disse tingene?

kvinner pynter seg ikke for mannfolka men for seg selv og andre jenter.

du er nok over gjennomsnittlig sjalu, og dette høres ut som ei helt vanlig jente.

jeg gidder ikke ha på meg partysminke hjemme, ei heller når jeg kommer hjem fra en lang dag.

kle deg bra selv, og be henne med ut så hun faktisk har en grunn til å pynte seg litt da...

Skrevet

Veldig glad for at jeg har en mann som synes jeg er like flott selv med morratryne og bustete hår, gravidmage type øltønne og hovne bein. Og at jeg kan rusle rundt i mitt eget hjem uten å måtte tenke på å dolle meg.

Veldig veldig glad for det ja.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Pynter du deg for henne da?

Menn har en tendens til å la seg selv forfalle når forholdet er blitt seriøst nok..Men dæven når vi skal ut på byen. Ja da er godlukta på og sveisen ordnet :fnise:

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet
Hva er poenget å sminke seg for andre jenter/gutter, men ikkje for den personen som man bor med/er sammen med?

Hva er poenget med å ha en samboer om vi ikke er såpass komfortable med hverandre at vi slipper å pynte oss hjemme?

Når jeg pynter meg er det ikke for menn, hverken mannen min eller andre menn. Det er for min egen del, fordi det å vite at jeg ser bra ut gir meg en ekstra trygghet.

Sammen med mannen min trenger jeg ikke den ekstra tryggheten. :rødme:

Skrevet
Mange kvinner liker å vise sine venniner hvor fine de er. De føler seg vel når de er velkledd. Noen liker å bli sett. Hjemme så er det deilig å slappe av og gi litt blaffen. Dette har ingenting med dårlig personlighet eller løsaktighet å gjøre, men det handler om en ærlig og naturlig lyst til å få positiv oppmerksomhet, og kanskje også å unngå å bli sett på som stusselig og grå.

Du ble sammen med elegant dame. Det var ditt valg. Jeg håper du fortsatt kan stå ved det valget uten å begynne å ønske at hun skal nedgradere seg.

Og bare slapp av . De flotteste damne er vant til å få tilnærmelser. De kan å si nei.

Hvis hun ønsker å gå ut alene , så er det fordi hun føler ubehag med at du får sjalusisurhet hver gang en hyggelig mann snakker med henne med stor entusiasme. Husk at hun ikke ønsker å bytte deg ut. men det er jo hyggelig å ha positive samtaler med andre mennesker.

Jeg forstår deg faktisk godt, dama mi er like elegant , livlig og tiltrekkende. Jeg kan også kjenne at det stikker litt. Men jeg er kald og tøff nok til å ikke fortrekke en mine, og klarer selv å delta på hyggelig nivå i samtalene. Så hun liker at jeg er med ut.

Sign

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Både mannen min og jeg pynter oss når vi skal ut, enten det er bare oss to eller om vi skal møte andre.

Når det er bare oss hjemme går vi begge rundt i behagelige koseklær.

Synes det høres slitsomt ut å måtte pynte seg hjemme. Men er rimelig sikker på at hun hadde pyntet seg for deg også om du hadde invitert henne med ut.

Skrevet
Hva er poenget med å ha en samboer om vi ikke er såpass komfortable med hverandre at vi slipper å pynte oss hjemme?

Sier meg enig her også jeg. Hvis man ikke er klare for å se hverandre au naturel, så er man ikke klare for å flytte sammen.

Skrevet
Både mannen min og jeg pynter oss når vi skal ut, enten det er bare oss to eller om vi skal møte andre.

Når det er bare oss hjemme går vi begge rundt i behagelige koseklær.

Synes det høres slitsomt ut å måtte pynte seg hjemme. Men er rimelig sikker på at hun hadde pyntet seg for deg også om du hadde invitert henne med ut.

Signerer denne. Hjemme vil jeg kunne slappe av uten å måtte pynte meg. Når det er sagt så lar jeg meg ikke "forfalle" helt, selv om jeg bare er hjemme sammen med kjæresten. Blir ikke mindre nøye med hygienen, men dropper som regel sminken og tar på meg komfortable klær.

Skrevet

Hei igjen.

Til den som lurte på om jeg var presentabel hjemme, så ja, det er jeg. Jeg legger ned doringen, jeg vasker, støvsuger, lager mat, er blitt veldig bevisst på å ta på meg klær så jeg ser bra ut for kjæresten min, jeg trener som en gal fordi jeg vet at hun elsker at kroppen min er som den er med synlig sixpack og brede skuldre. Jeg har aldri sagt at man ikke skal kunne tåle å se hverandre ustelt, men det er manglende respekt for kjæresten når man ikke føler at man trenger å se fornuftig ut ovenfor den andre parten, bare ovenfor andre. Det går selvsagt begge veier. Jeg vil at ting skal være komfortabelt, men det som er ille er at det bare er andre som får oppleve den nydelige kjæresten min, og ikke jeg. Og jada, jeg har jo bedt henne ut, både på gode middager (fine restauranter) o.l., men da pynter hun seg ikke på langt nær så mye.

Skrevet

De behagelige koseklærne, årets julegave kan jo bli elegante, sexy koseklær.

Skrevet

Dette kan fikses ganske lett. Jeg tenker at dette bare er en litt enkel rutine dere har kjørt dere fast i.

Hva gjør dere sammen som gir henne anledning til å fikse seg? Jeg og mannen fikser oss for hverandre når vi går ut og gjør ting sammen, om det så bare er kino. Det å gjøre ting sammen utenfor huset gjør det lettere å pynte seg for hverandre.

Når vi er hjemme, jeg tenker i helgene, så har vi av og til rene kosekvelder hvor vi ikke steller oss og har dyna i sofaen etc. Andre kvelder lager vi god mat og dekker bordet fint, tenner lys etc. Disse kveldene pynter vi oss for hverandre.

Jeg mener det er viktig å pynte seg for hverandre når man er i et forhold, men at det også er viktig at man kan være seg selv til dalig i koseklær. Vår mellomløsning ved å av og til lage til spesielle kvelder hvor vi pyntser oss for hverandre funker fint.

En måte å ta opp dette på er mer via koplimenter. Du kan jo en kveld si "du, den kjolen du hadde på deg forrige helg, du var skikkelig sexy i den. Kunne du kanskje hatt på deg den i kveld når det er bare oss? Jeg har tenkt på den siden forrige helg jeg". Når hun da for håpentligvis pynter seg for deg gir du henne skryt og sier "så kjekkt å vite at jeg har en kjæreste som liker å gjøre seg sexy for meg. Tror jeg kommer til å tenke på den utringningen der hele uka jeg". Dette er en mer inndirrekte måte å håndtere det på, men man unngår krangling og kritikk, og dette er kanskje noe hun ikek er helt klar over selv at hun gjør, men om hun blir kritisert for det så minsker det sannsynligheten for at hun vil forandre på det også.

Skrevet
Jeg vil at ting skal være komfortabelt, men det som er ille er at det bare er andre som får oppleve den nydelige kjæresten min, og ikke jeg. Og jada, jeg har jo bedt henne ut, både på gode middager (fine restauranter) o.l., men da pynter hun seg ikke på langt nær så mye.

Men har du sagt det til henne da, at du gjerne vil hun skal pynte seg for deg? Jeg synes hun bør prioritere å pynte seg for deg. Si til henne at du tolker det som at hun ikke har så stor interesse for deg når hun pynter seg mest for andre. Jeg ville ihvertfall følt det slik. Du er jo fortsatt ung, og denne jenta er kanskje ikke den rette for deg. Du kan jo finne deg en jente som elsker å pynte seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...