Gå til innhold

Så mange sinte mennesker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet

Jeg er stadig innom her og leser litt, men sjelden jeg gidder å kommentere så mye.

Det som slår meg i nesten hver eneste tråd som blir opprettet, er at det er veldig mange sure, indignerte og rett ut sagt rasende mennesker her inne. Er det sånn, eller tar jeg feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tar feil kan være mulig, men da er vi i hvertfall to som tar feil for jeg mener det samme, men ikke bare på KG jeg ser dette, men på alle forum omtrent, vgd, diskusjon tror jeg, imdb, ja, selv youtube.

Lurer veldig på hva som er grunnen til det. På internasjonale forum er det mange ganger verre, folk som slenger ut idiot og alt mulig til folk som kanskje spør et enkelt spørsmål eller legger ut en film. Enkelte har rett og slett en ekstremt fiendtlig tone.

Skrevet

Det er sånn. Dette er et av de mer ekstreme forumene jeg har vært på når det gjelder det. Eller, det er det mest ekstreme forumet. Ganske trangsynte og intolerante en del av de her også, men det er for det meste gjestene og ikke de faste brukerne legger jeg merke til. Men, det er jo det som gjør det morsomt å diskutere her. :)

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet
Det er sånn. Dette er et av de mer ekstreme forumene jeg har vært på når det gjelder det. Eller, det er det mest ekstreme forumet. Ganske trangsynte og intolerante en del av de her også, men det er for det meste gjestene og ikke de faste brukerne legger jeg merke til. Men, det er jo det som gjør det morsomt å diskutere her. :)

Da er det ikke meg det er no galt med altså!!!

Jeg har ikke registerert om gjestene er mer argsinte og ufyselige enn brukerne egentlig. Jeg har vel inntrykk av at det er ganke likt, men jeg har lagt merke til at de registrerte brukerne har tendenser til å ville ha gjestene bort herfra av en eller annene årsak.

Jeg synes bare det er så rart, for jeg treffer liksom ingen i virkeligheten som oppfører seg som de gjør her. Så det er forhåpentligvis et nettfenomen. Eller så kjenner jeg bare hyggelige mennesker som er i stand til å ta en diskusjon på normalt vis?

Uten å fly i småbiter av ingenting, som mange gjør her... :kjefte::kjefte:

Skrevet
Jeg er stadig innom her og leser litt, men sjelden jeg gidder å kommentere så mye.

Det som slår meg i nesten hver eneste tråd som blir opprettet, er at det er veldig mange sure, indignerte og rett ut sagt rasende mennesker her inne. Er det sånn, eller tar jeg feil?

Det virker helt klart som om noen av de faste brukerne her er sinte døgnet rundt.

Skrevet

Du tar ikke feil.

Jeg har lagt merke til at det er utroliug mange her som leser mellom linjene på det folk skriver, og utifra det med en gang "kartlegger" hele personligheten deres.

f.eks "jeg er ikke så glad i barn" kan da få responsen "åja, så du hater barn du? Sånne som deg gjør meg kvalm, du er så egoistisk, hva har vel barn noensinne gjort deg!?"

(dette er bare et eksempel. Som barnehagetante misliker jeg selvfølgelig ikke barn.)

Mange er UTROLIG raske til å bli superfornærmet av det folk skriver, og mange ser ut som om de er sikker på at TS er ute etter å personlig fornærme dem og deres vaner.

Ord som 'egoistisk', 'hensynsløs' og 'uvitende' kommer ofte opp.

Jeg husker jeg ble kjempeoverrasket da jeg skrev og spurte om noe med dagpenger/trygd, og noen da ble kjempesint og skjelte meg ut bare fordi jeg ikke visste at det var forskjell på trygd og dagpenger.

Hvordan skulle jeg vite det? Jeg har da aldri trengt det! Hvorfor blir folk så sinte?

Jeg synes at folk reagerer alt for negativt på ting.

Som signaturen min hinter om, så synes jeg at man bør møte andre mennesker med et godt utgangspunkt, og alltid anta at de ikke mener negative ting med det de skriver.

De aller fleste ting har mange meninger, og man velger helt selv om man vil tillegge en setning dens positive eller negative mening.

Derfor mener jeg at mange selv velger å bli sure, og det virker som om KG er fullt av gretne kjerringer som ikke skjønner at de omtrent LETER etter noe å irritere seg over.

Jeg er et kreswnt menneskee, men jeg lar da ikke meg selv provosere fordetom bare fordi noen er uenige med meg?

Min mor er en meget klok dame, og en av de ting hun alltid sa til meg var at "hvis du ikke har noe pent å si - så ikke si noe!"

Det har hun rett i. Liker man ikke det man leser, så trenger man ikke å svare på det.

Ivæffal ikke om svaret ikke har noen som helst konstruktiv verdi for tråden det gjelder i.

Skrevet

Jo det kan du ha rett i. Men det er sure mennesker overalt i verden og når en er anonym som en er her, gjør det at folk har lettere for å være sur og sint enn ellers. Jeg har komt med noe sure kommentarer selv, men det er som oftest respons av helt usakelige idiotiske innlegg som folk kommer med. Jeg prøver å være snill og grei, men enkelte som skriver her er helt ufordragelige og jeg mener at da har jeg rett til å prøve å sitte de litt på plass :fnise:

Jeg er sint mot de som oppfører seg dårlig. De trenger noen til å dra dem litt i ørene. Bare fordi de er anonyme kan de ikke bare oppføre seg som de vil :gjeiper:

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet

Enig med deg Lille Lu.

Din mor var nok en klok dame.

Jeg går også heller ut og antar at man vil ha seriøse og ordenlige svar på spørsmål som blir stilt, men det virker som mange har en konstant rød klut foran øynene. Det må jo være skrekkelig slitsomt.

Jeg gidder jo heller ikke å svare på tråder hvor trådstarter åpenbart er ute etter å provosere, men det er jo enda verre enn å vifte med en rød klut tydeligvis.

Det er nesten så man føler at PCn vibrerer av raseri og indignasjon.

Men for all del... det kan jo være sånn at dette er et sted å få ut all aggresjonen. Har vi ikke lært en gang at det er farlig å stenge den inne? :ler:

Skrevet

Det må da være lov til å si det man mener uten at sånne pripne fjaser som deg skal komme med pekefingeren og bli moralske. Du har vel ingenting med om jeg blir usakelig når jeg sier meningen min.

Det er jo bare å la vær å svare...eller lese det.... da har du løst det problemet.

Eller hvorfor ikke bare holde deg unna hele forumet hvis det er så slitsomt med alle de sinte menneskene her!!

Skrevet (endret)
Enig med deg Lille Lu.

Din mor var nok en klok dame.

Jeg går også heller ut og antar at man vil ha seriøse og ordenlige svar på spørsmål som blir stilt, men det virker som mange har en konstant rød klut foran øynene. Det må jo være skrekkelig slitsomt.

Jeg gidder jo heller ikke å svare på tråder hvor trådstarter åpenbart er ute etter å provosere, men det er jo enda verre enn å vifte med en rød klut tydeligvis.

Det er nesten så man føler at PCn vibrerer av raseri og indignasjon.

Men for all del... det kan jo være sånn at dette er et sted å få ut all aggresjonen. Har vi ikke lært en gang at det er farlig å stenge den inne? :ler:

Haha, det har du jo rett i :P

Jeg har faktisk tatt meg selv i å med vilje oppsøke forumer fulle av ignorante mennesker når jeg er gretten bare slik at jeg kan få kjefte og smelle på noen uten å bli ansett som en bitch :P

Likevel, så kjefter jeg sjeldent på noen over internett som IKKE har fortjent det, og de som i mine øyne har fortjent det er folk som ser ut til å nekte å skaffe seg normalt folkevett eller se ting fra andres side.

Folk som kommer med ignorante, respektløse eller rasistiske kommentarer har også muligheter for å føle min vrede om jeg er i "feil" humør...

Det som gjør meg ALLER sintest er når folk er sta!

"Jeg liker ikke det jeg ikke liker, derfor kan de som mener noe annet eller synes at jeg bør endre meg bare DRITE OG DRA" er en holdning som setter blodet mitt i kok..

Endret av LilleLu
Skrevet
Det må da være lov til å si det man mener uten at sånne pripne fjaser som deg skal komme med pekefingeren og bli moralske. Du har vel ingenting med om jeg blir usakelig når jeg sier meningen min.

Det er jo bare å la vær å svare...eller lese det.... da har du løst det problemet.

Eller hvorfor ikke bare holde deg unna hele forumet hvis det er så slitsomt med alle de sinte menneskene her!!

Jeg bare lurer på hvorfor noen gidder å bruke både sin og andres tid på å være sinte over noe de har lest på nett?

Eller hvorfor noen gidder å bruke tiden sin på å svare i en tråd man synes bare er teit og unødvendig?

Det er lov å ha sine meninger, men det er ikke alle meninger det er noen vits i å lufte.

Hva får man ut av å skrive sinte og usaklige innlegg?

Hva får andre ut av at du gjør det?

Unnskyld munnbruken, men svaret bør, om du har vett i hodet, være "ikke en dritt."

INGEN får noe ut av at andre mennesker er oppjagede og sinte over filleting, det ENESTE som skjer er at man sprer dritthumøret sitt til andre; noe jeg ser på som en temmelig egosentrisk ting å gjøre.

"Åååh, her er jeg, jeg skal nå ødelegge ditt gode humør ved å fortelle deg om hvor bastant lite enig jeg er i det du sier, men ikke faen om jeg skal hjelpe deg med det tråden handler om!"

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet

Just like expected....

Den dukka kanskje opp litt senere enn jeg hadde forventet, men den kom! Hipp hurra for alle sinte mennesker.

Nå skal jeg på fest, langt ut i skogen, i en gammel trekkfull hytte. Der er det frit for datanett og arge folk. Jeg skal kose meg..he, he.

Hold motet oppe LilleLu. Vi overlever. Blir det for ille får vi frese litt med! :skratte:

Skrevet

:kgbaby:

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet

Jeg tror ikke alle som blir oppfattet som sinte nødvendigvis er det. Jeg opplever iblant at andre oppfatter meg som sint her inne, mens jeg selv bare ser meg selv som engasjert og har sterke meninger. Jeg pakker sjelden innleggene mine inn i smileys og klemmer, og jeg sier rett ut det jeg mener. Jeg kaller aldri andre brukere for idioter, tapere eller sinnsyke. Men jeg kan godt kalle handlingene deres for egoistiske dersom det er det jeg mener. Og der tror jeg folk har problemer med å skille. Det er forskjell på å definere et menneske som egoistisk og å kalle en handling egoistisk. Vi gjør alle egoistiske ting iblant, det ligger i menneskets natur. Enkelte av oss har vanskelig for å akseptere det, og da blir man fornærmet og så har man det gående.

Skrevet

Det gjelder stort sett gjester, de kan skrive hva de vil, mest mulig anonymt.

Registrerte brukere er hakkete mer normale. De må overholde reglene for å ikke få stengt sin konto.

Skrevet
Det gjelder stort sett gjester, de kan skrive hva de vil, mest mulig anonymt.

Registrerte brukere er hakkete mer normale. De må overholde reglene for å ikke få stengt sin konto.

Tja... De mest ekstreme brukerne er nok oftest gjester ja. Men på generelt grunnlag synes jeg ikke jeg kan se noen forskjell på gjester og registrerte bruker i sinnenivå.

Men jeg ser ofte registrerte brukere klage over de fæle gjestene når de støter på gjester som har bestemte meninger og skriver litt rett fra levra. Jeg ser ikke i like stor grad at registrerte brukere blir kritisert til tross for tilsvarende oppførsel.

Skrevet

Jeg synes det burde blitt påbudt å skrive en smiley så man kunne se hvas slags humøt folk vart i så slapp man misforståelser.

:) jeg er bli

Skrevet
Men jeg ser ofte registrerte brukere klage over de fæle gjestene når de støter på gjester som har bestemte meninger og skriver litt rett fra levra. Jeg ser ikke i like stor grad at registrerte brukere blir kritisert til tross for tilsvarende oppførsel.

Det er vel lettere å generalisere gjester siden de alle har omtrent det samme brukernavnet, så man skylder ting på "alle de gjestene", i stedet for den ene registrerte brukeren.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg er kanskje litt rar, men jeg merker ikke dette så godt jeg da.. Jeg merker at noen er veldig bestemte og har veldig sterke meninger.. Jeg kan nok være litt kvass selv også da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...