Gjest Eva karin Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Har ryddet ute for vinteren. Satt inn en del planter som ike tåler frost osv.. Noen skal klippes ned,men er i tvil. Jeg har 5 stk store Hortensia. I år blomstret de ikke for første gang. Vet de danner knopper året før,men i fjor klippet jeg de ikke. Hvorfor kom det okke blomster i år`? Når skal hekk klippes? Jeg har også noen Tujatrær, skal de klippes? hva med rosene?
Belima Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Det samme skjedde med den ene Hortensiaen til datteren min i år. Spurte der den var kjøpt og fikk egentlig et svar jeg ikke ble klok av. Det var sånt som bare kunne hende. (Det er på et gartneri) Synes du er litt sent ute, men det har jo vært så mildt fram til nå så det er jo greit. Rosene kan du kilppe litt, men bare litt. Spesielt hvis de har fått noen grener som er veldig lange. Vent med ordentlig klipping til du kan se museører på bjerka. Det skal være varme i luft før rosene klippes. Tuja skal klippes juli/august, for de begynner ikk å gro ordentlig før den tid. Høres rart ut, me er riktig. Hekk skal også klippes til våren. Små justeringer kan du gjøre på alt nå, men det er best å vente til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå