Gå til innhold

Ullplagg fra nøstebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På vasketipsene fra nøstebarn står det at de ikke skal vaskes med Milo, men heller annen og mer naturlig rengjøringsmiddel. Har noen erfaring med å bruke Milo likevel?

Har bare en liten body og strømpebukse som er brukt leeenge nå uten vask, men nå er det sølt grøt på. Litt kjedelig å kjøpe et helt produkt bare for disse to. Men hvis det blir ødelagt så... :vetikke:

Endret av FangeLiv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg lite, og har vasket Nøstebarnplaggene i vaskemaskinen. De krympet litt, men er helt fine enda. Milo tror jeg ikke jeg har prøvd, kjøpte ullvask hos Nøstebarn.

Skjønner ikke helt det der jeg, hvordan kan Milo påstå at det er så bra til ull og Nøstebarn påstå motsatt? :vetikke::forvirret:

Skrevet

Jeg tror det er fordi erfaring viser at andre ting er bedre enn Milo. Jeg ville uansett brukt Milo.

Skrevet

Mannen, stakkars hjelpsomme, har vasket min ulltrøye fra nøstebarn med milo i maskin. Den kom ut igjen i str 12 år...

Bortsett fra denne episoden har vi alltid brukt ullsåpa som kan kjøpes på nøstebarnbutikken. Det funker helt fint, og klærne tåler maskinvask på 30 grader helt fint.

Har dog en mistanke om at ull-silke plaggene tåler endel mer, kanskje til og med Milo.

Skrevet
Skjønner ikke helt det der jeg, hvordan kan Milo påstå at det er så bra til ull og Nøstebarn påstå motsatt? :vetikke::forvirret:

Ifølge nøstebarn er deres ull naturlig (dvs ikke bearbeidet), mens annen ull er det tryllet litt med. Dermed må nøstebarnulla behandles litt penere, og settes inn med lanolin med jevne mellomrom

Skrevet
Ifølge nøstebarn er deres ull naturlig (dvs ikke bearbeidet), mens annen ull er det tryllet litt med. Dermed må nøstebarnulla behandles litt penere, og settes inn med lanolin med jevne mellomrom

Ja, jeg vet. Men jeg skjønner ikke hvorfor det da er fy-fy å vaske ulla deres med Milo tøymykner, som inneholder lanolin! :vetikke:

Skrevet

Jeg følger vaskeanvisningen, men den ene ullbodyen havnet ved et uhell i vaskemaskinen med annen vanlig 40-graders vask, og kom ut igjen like fin :) Så da vet jeg at den tåler det. Ullfrotte derimot, tåler mye mindre, og der bør man følge vaskeanvisningen.

Skrevet (endret)
Ja, jeg vet. Men jeg skjønner ikke hvorfor det da er fy-fy å vaske ulla deres med Milo tøymykner, som inneholder lanolin! :vetikke:

Milo tøymykner inneholder jo i tillegg ikke ubetydelige mengder med parfyme og kjemikalier... Den er langt fra Svanemerket, for å si det sånn. ;)

Jeg vasker Nøstebarnplaggene i maskin med Ecover finvaskemiddel (hadde Nøstebarns vaskemiddel tidligere, men den er brukt opp og jeg gidder ikke å ta turen ens ærend for mer), og kurer plaggene manuelt med lanolin (svak oppløsning) innimellom. (Vi bruker tøybleier og kurer ullbukser til det jevnlig, uansett.)

Endret av *Joyce*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...