Gjest Utlogga nå Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Trenger å lufte tankene og håper på litt innspill fra mine medsøstre. Jeg: 25 år, nettopp ferdig med masteroppg og i ferd med å se meg om etter en ordentelig jobb. Jobber i barnehage i mellomtiden. Han:24, fast arbeid som tømrer, men sykemeldt de siste 4 mnd. 2 barn med 2 forskjellige kvinner. Den ene var han samboer med i to år fra han var 18 år. Den andre er litt mer random, han har ikke sagt så mye om henne. Han ser det ene barnet fast, mens han ikke har møtt det andre mer enn 2 ganger. Vi har vært sammen i 7 måneder, men bor ikke sammen (ennå).Saken er den at jeg har nettopp funnet ut av jeg er gravid. Han er på guttetur med gjengen til syden nå, så jeg har ikke fortalt ham det ennå. Vil si dette ansikt til ansikt. Men så sitter jeg her da, mutters alene og lurer: skal jeg ha dette barnet eller ikke? Er han stabil nok til å få et barn til? Kommer jeg til å bli behandlet som den randomme kvinnen dersom det blir slutt? Han er vel som menn flest; liker å feste og snorte og se fotball osv osv. Vanskelig å si om han kommer til å endre dette dersom vi velger å få barnet og evt. flytte sammen. Argh. Skulle ønske jeg kunne se inn i fremtiden.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Han er vel som menn flest; liker å feste og snorte Mener du narkotika?
Gjest ? Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Hvis dere skal bo sammen, blir han vel mer en pappa for barnet enn han hadde vært hvis ikke. Da er vel sjangsen stor for at det hadde blitt som med den andre. Du kaller han en player. Pleier han å være med andre kvinner også?
Gjest Gjest_Utlogga_* Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Mener du narkotika? Ja. Men det er ikke så mye, og bare når han "tar av" på byen.
Gjest Gjest_harepus_* Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Trenger å lufte tankene og håper på litt innspill fra mine medsøstre. Jeg: 25 år, nettopp ferdig med masteroppg og i ferd med å se meg om etter en ordentelig jobb. Jobber i barnehage i mellomtiden. Han:24, fast arbeid som tømrer, men sykemeldt de siste 4 mnd. 2 barn med 2 forskjellige kvinner. Den ene var han samboer med i to år fra han var 18 år. Den andre er litt mer random, han har ikke sagt så mye om henne. Han ser det ene barnet fast, mens han ikke har møtt det andre mer enn 2 ganger. Vi har vært sammen i 7 måneder, men bor ikke sammen (ennå).Saken er den at jeg har nettopp funnet ut av jeg er gravid. Han er på guttetur med gjengen til syden nå, så jeg har ikke fortalt ham det ennå. Vil si dette ansikt til ansikt. Men så sitter jeg her da, mutters alene og lurer: skal jeg ha dette barnet eller ikke? Er han stabil nok til å få et barn til? Kommer jeg til å bli behandlet som den randomme kvinnen dersom det blir slutt? Han er vel som menn flest; liker å feste og snorte og se fotball osv osv. Vanskelig å si om han kommer til å endre dette dersom vi velger å få barnet og evt. flytte sammen. Argh. Skulle ønske jeg kunne se inn i fremtiden. først av alt så ser jeg en stor utfordring i fremtiden angående dere to(selv uten barn) da dere virker å være grunnleggende forskjellige. og bare så det er klart: å "feste, snorte og se fotball etc." er ikke slik menn flest er. jeg kjenner utrolig mange menn(både snekkere og høyt utdannede) - og ingen av de gjør noen av delene bortsett fra å se fotball i ny og ne. du har vært utrolig naiv som har gått inn i dette forholdet. to barn med ulike mødre på den alderen - og i tillegg bruker dop og fester? ok. du har tydligvis vært oppegående nok til å ta deg en utdannelse - og det er bra. men jeg tror nok du må se for deg et liv med et eventuelt barn uten denne faren, for morsinstinktet ditt kommer til å si deg at dette ikke er bra for et barn(hans livsstil). jeg ville tatt avgjørelsen etter et worst-case scenario. gitt at han ikke forandrer seg, og du må oppdra barnet alene. vil du i en slik situasjon beholde barnet? du må også ta i betraktning at det kan være vanskelig for deg å få relevant jobb mens du er gravid. sett deg ned, tenk over hvordan livet arter seg som alenemamma i full jobb med en far som muligens ikke stiller opp slik du og barnet har behov for. dette er en helt reell mulighet, og jeg mener personlig at man bør forholde seg til denne muligheten når man skal vurdere avgjørelse. jeg tror nok du har vært ganske naiv i dine valg til nå(siden du tross alt har valgt å bli sammen med en ganske håpløs og umoden fyr) - og du må bare forsøke å gjøre dette valget ut fra et modent og realistisk ståsted. men ingen her kan forutse fremtiden, eller ta valget for deg.
Gjest Gjest_Utlogga_* Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Hvis dere skal bo sammen, blir han vel mer en pappa for barnet enn han hadde vært hvis ikke. Da er vel sjangsen stor for at det hadde blitt som med den andre. Du kaller han en player. Pleier han å være med andre kvinner også? He he. Han er ikke med andre kvinner nå, men han har hatt et rimelig høyt forbruk til å være relativt ung. Han sier han har hatt sex med 80-90 damer. Jeg kan bare skilte med 3, inkludert ham. Menn altså. :gjeiper:
Gjest harepusen igjen Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 He he. Han er ikke med andre kvinner nå, men han har hatt et rimelig høyt forbruk til å være relativt ung. Han sier han har hatt sex med 80-90 damer. Jeg kan bare skilte med 3, inkludert ham. Menn altså. :gjeiper: skulle likt å få en redegjørelse for hva du tror menn egentlig driver med.... hva slags miljø har du egentlig vanket i siden du har en så forvridd oppfattelse? han er forresten ikke en mann, han er en ganske ubrukelig gutt. hadde det ikke vært for at du er gravid og sikkert egentlig er rimelig fortvila hadde jeg vel gitt deg en skikkelig realitycheck.....
I Grosny Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Scenario 1. Dere får barn, gutten din blir voksen mann, og skikker seg og satser alt for familien. Scenario 2. Dere får barn, gutten din drar på byen og fester mens du hygger deg med barnet hjemmet. Scenario 2b. Fortsettelse av 2. Du blir alenemor. Scenario 3. Du tar abort, og vonde tanker ødelegger kjærligheten. Dere skiller lag. Det med 80 damer kan bety at han har testet 80 damer , og funnet ut at du er best . Han har gjort en grundig test , med så stor kontrollgruppe at den holder mål vitenskapelig. Han er fornøyd, og ferdig med testejobben. Eller det kan også bety at han liker å variere litt, og hvis han lever ut det så er det ikke sikkert at det er greit for deg. Hva skriver jeg her? Rene spekulasjoner. Det er nok bare gutten din som kan gi skikkelige svar.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Ja. Men det er ikke så mye, og bare når han "tar av" på byen. Åja. då er det jo heilt ok... NOT. Og du skriv at han er sjukemeldt no. Vil det seie at kvar dag er ein fesT?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Han:24, fast arbeid som tømrer, men sykemeldt de siste 4 mnd. 2 barn med 2 forskjellige kvinner. Den ene var han samboer med i to år fra han var 18 år. Den andre er litt mer random, han har ikke sagt så mye om henne. Han ser det ene barnet fast, mens han ikke har møtt det andre mer enn 2 ganger. . Får litt alarmerende sirener når jeg leser dette. En mann på 24 år som har 2 barn med 2 ulike kvinner?? Og i ferd med å få sitt 3 med en 3 kvinne?? Han er 24 år! Syns fyren høres rimelig uansvarlig ut, egentlig! Får du barn med han her, vet du vel at han må betale barnebidrag til de to andre barna, noe som er rett og rimelig. men det betyr også at det blir noen tusen kr mindre til din og hans felles hjem. Hva viss dere skal bygge hus, kjøpe hus, og han skal betale litt for de andre kidsa sine. Det er sikkert sånt banken tar med i beregningen.... Men på den andre siden, jeg er egentlig for å beholde et barn så lenge det lar seg gjøre. Så, om du vil orke å feks se deg selv som alenemor i fremtiden, så syns jeg du skal beholde barnet, for jeg synest fra det du skriver om denne mannen din, at det virker litt ustabilt. Likevel, synes jeg også det blir litt feil at vi skal sitte å bedømme om du skal beholde et barn eller ikke, bare ut fra et innlegg. Lytt til deg selv. Det er mange som klart fint klarer seg som alenemor, nær familie som stiller opp, kan avlaste osv... Men bor du alene isolert et sted, uten noen som kan hjelpe deg, vil det sikkert bli tøft.
Gjest mrs.busy Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 jeg trodde ikke man fikk reise utenlands mens man var sykemeldt jeg............ ihvertfall er dette en mann jeg hadde ikke valgt å få barn med, spesielt etter kun 7mnd når han har en så spesiell bakgrunn. Huff og huff sier nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Jeg ville ALDRI bært frem et barn med en mann som alt har et barn han ikke har kontakt med. Det sier så mye mer om ham enn både stoff og dameforbruk, at du burde løøøøpe til lege. Eller forberede deg på å være alenemor.
Gjest salma Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Jeg tror at en mann fint kan være trofast i et forhold selv om han roter mye rundt når han er singel. At han er tømrer mens du er masterutdannet er vel heller ikke noe problem så lenge mannen er oppegående og følger med litt i nyheter og samfunn, og er rimelig reflektert. Han har også vist at han kan holde kontakten med sitt barn etter det er slutt med barnets mor, når han har et etablert forhold til barnet før det blir slutt med mor. Selv om jeg reagerer negativt på at han ikke har kontakt med sitt andre barn. Reagerer også negativt på at han bruker dop. Det bør han etter min mening være villig til å slutte med når han skal bo fast sammen med barnet sitt. Så er jeg av den oppfatning at man ikke skal få barn med mindre man vet at man er i stand til å takle ansvaret alene, fordi mye uforutsett kan skje. Du virker som en oppegående jente, så det er neppe noe problem? Du har tross alt mastergrad, og jobber mens du leter etter annen jobb. Det er få råd man kan gi her inne basert på et innlegg. Jeg ser at du har en dårlig magefølelse - bare du selv kan vite hva som ligger bak det. Min erfaring med menn er at de ikke endrer seg når de blir fedre. Andre kan såklart ha andre erfaringer. Men sånn er nå min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå