Jenta24 Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg er i perioder plaget med fett hår, jeg vasker håret mitt så og si nesten hver dag. Selv om jeg vasker det syns jeg håret ser fett ut med en gang det har tørka. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Gjest Christabelle Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Du må venne håret ditt av vaskingen ved å vaske det sjeldnere. Midlertdig løsning kan være tørrsjampo?
Anaconda Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Hvis du er typen som har tynt hår som meg har jeg noen tips. Fett hår skyldes talgproduksjon. Slik jeg har forstått det så øker denne talgproduksjonen jo mer man vasker det. Det kan derfor være et mål og ikke "måtte" vaske håret daglig, men for eksempel annenhver dag. (Eventuelle hår-eksperter må gjerne hjelpe meg her...) Løsningen jeg har funnet på problemet er å "lage" tykkere hår - altså å få det til å bli det motsatte av flatt/pistrete hår. -ikke bruk balsam i hodebunnen, men bare fra midten av håret og ned (om du har langt hår) -føn håret opp-ned slik du får volum i det. (ta Volum mousse i det før føning -Løft opp øverste hårlag på hodet og tupèr under neste lag og spray! Dette er vanskelig å forklare med ord. Se tips under: http://salongen.blogg.no/1239266135_tuper_deg.html Du finner også endel om dette hvis du googler "volum + tupere" eller noe. (Jeg anbefaler Sebastian Body Double Thickefy Styler (volume mousse), noe jeg ikke finner link til for øyeblikket. kommer tilbake til det) -Jeg synes den gule sprayen til Swartzkopf eller den røde stylingspray fra Define (begge fås i dagligvarebutikk) er ok! Dag 2 kan jo hestehale vær ok, men ikke kam håret stramt bakover, fordi da ser det mer fett ut! Spray igjen - og fest håret litt løst. Småklemmer kan være ok.
Anaconda Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 (endret) Du må venne håret ditt av vaskingen ved å vaske det sjeldnere. Midlertdig løsning kan være tørrsjampo? Ja Men ikke for mye (særlig ikke i hodebunen) fordi da blir håret i alle fall fett! Bruk litt i tillegg til volum spray, saltvannsspray er mitt tips og fest litt løst med klemmer etc. Endret 14. november 2009 av Anaconda
Anaconda Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Nå prater jeg mye her, men jeg må si at dette er åtstiden for litt ekstra guffent og trist hår da. Eller er det bare meg? Det kommer bedre tider
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 ikke masser hodebunnen i dusjen, da stimulerers blodsirkulasjonen og det git økt produksjon talgkjertler. Avslutt med kaldt vann. det finnes mange shampoer for fett hår hos frisøren, anbefaler å ta en tur dit. Det kan være lurt å bruke produkter i håret slik at det ikke blir fett med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Tips jeg fikk fra proff frisør, og som har funket VANVITTIG bra :) - IKKE vask håret hver dag, helst annenhver eller til og med hver 3 dag, ellers blir det fort slitt fett og ødelagt - Avslutt hårvasken ved å vaske det i så kaldt vann du bare klarer, ikke bare hemmer det talgkjertlene men du får nydelig glansfullt hår etterpå - Kur håret 1 gang i uka, og da ikke hodebunnen, men lengden. - Bruk så LITE shampoo så overhodet mulig, helst noe på strl med en ert. Lykke til
Anaconda Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 ikke masser hodebunnen i dusjen, da stimulerers blodsirkulasjonen og det git økt produksjon talgkjertler. Avslutt med kaldt vann. det finnes mange shampoer for fett hår hos frisøren, anbefaler å ta en tur dit. Det kan være lurt å bruke produkter i håret slik at det ikke blir fett med en gang. Gjør det? Jeg har bare funnet for tynt, for tørt, for slitt, for brusete etc....
Gjest Ina81 Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Jeg hadde samme problem før.. men etter sist besøk hos frisøren min fant jeg en løsning på det! Der solgte de nemlig en liten krepptang som man bruker helt innerst i hodebunnen. Man tar litt og litt hår nedover og krepper et par ganger helt inntil. Det fungerer utmerket og håret løfter seg fra hodet som gjør at det ikke ser så fort fett ut! Dette sliter nok selfølgelig litt, men det holder i et par dager og man slipper vaske det hver eneste dag!! Fantastisk løsning for min del!! )
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Gjør det? Jeg har bare funnet for tynt, for tørt, for slitt, for brusete etc.... Jessir! Og tørrsjampo funker også fint, samt mattende produkter. Gre håret lett, unngå at det ser fett ut. Jeg bruker Osis+ Dust It på dager hvor håret er teit, kombinert med greing blir det ganske bra. Ellers burde du vaske håret sjeldnere, samt bruke produkter tilpasset håret ditt. Redken scalp relief har en sjampo kalt Oil Detox, den føles veldig bra (selv om jeg foretrekker Body Full - volumsjampo hjelper også på å løfte håret).. men ta deg en tur til frisøren og få deg en klipp mens du peptalker og spør litt om håret ditt, så kanskje du finner noen fine produkter å ta med hjem i samme slengen.
Jenta24 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2009 Jessir! Og tørrsjampo funker også fint, samt mattende produkter. Gre håret lett, unngå at det ser fett ut. Jeg bruker Osis+ Dust It på dager hvor håret er teit, kombinert med greing blir det ganske bra. Ellers burde du vaske håret sjeldnere, samt bruke produkter tilpasset håret ditt. Redken scalp relief har en sjampo kalt Oil Detox, den føles veldig bra (selv om jeg foretrekker Body Full - volumsjampo hjelper også på å løfte håret).. men ta deg en tur til frisøren og få deg en klipp mens du peptalker og spør litt om håret ditt, så kanskje du finner noen fine produkter å ta med hjem i samme slengen. Jeg skal klippe meg før jul så da skal jeg prate litt med den frisøren og prøve å få noe fornuftig ut av henne mens hun klipper. Tror dere rettetang funker på håret mitt?Jeg har ganske rett og flatt hår fra før men kan det også være med på at det ikke virker så fett??
Anaconda Skrevet 15. november 2009 #12 Skrevet 15. november 2009 (endret) Jeg skal klippe meg før jul så da skal jeg prate litt med den frisøren og prøve å få noe fornuftig ut av henne mens hun klipper. Tror dere rettetang funker på håret mitt?Jeg har ganske rett og flatt hår fra før men kan det også være med på at det ikke virker så fett?? Jeg har også en slik tang og er fornøyd med den. Da blir det litt samme effekt som det med tuperingen som jeg nevnte lenger oppe. Jeg kjøpte min krepptang på Clas Ohlson (Ob Nordica) til 400-500 kr Husk hårspray etter krepping! Har du begynt på prosjektet forresten TS? Planer om å vaske det i dag også? Endret 15. november 2009 av Anaconda
Anaconda Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jessir! Og tørrsjampo funker også fint, samt mattende produkter. Gre håret lett, unngå at det ser fett ut. Jeg bruker Osis+ Dust It på dager hvor håret er teit, kombinert med greing blir det ganske bra. Ellers burde du vaske håret sjeldnere, samt bruke produkter tilpasset håret ditt. Redken scalp relief har en sjampo kalt Oil Detox, den føles veldig bra (selv om jeg foretrekker Body Full - volumsjampo hjelper også på å løfte håret).. men ta deg en tur til frisøren og få deg en klipp mens du peptalker og spør litt om håret ditt, så kanskje du finner noen fine produkter å ta med hjem i samme slengen. Men hvilken sjampo funker for fett hår, sier du? Er det volumsjampo du mener? Jeg har brukt Sebastian Body Double +og lignende tidligere...
Gjest SmallTalk Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Men hvilken sjampo funker for fett hår, sier du? Er det volumsjampo du mener? Jeg har brukt Sebastian Body Double +og lignende tidligere... Det finnes egne serier for fett hår. Se her.
Anaconda Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 (endret) Det finnes egne serier for fett hår. Se her. Takk! det visste jeg ikke! Engelskkunnskapene er ikke akkurat på topp her i gården Endret 19. november 2009 av Anaconda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå