Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Hvordan takler vi den problemstillingen best? Noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Tja, noen ganger må du kanskje finne deg i å være impulsiv og andre ganger må han kanskje bare forholde seg til kalenderen.
Gjest Niema Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Her vil jeg følge med, for jeg sliter med det samme..
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Tja, noen ganger må du kanskje finne deg i å være impulsiv og andre ganger må han kanskje bare forholde seg til kalenderen. Det er vel det som er løsningen ja Og han tar det fint på den måten, jeg derimot er veldig lite flink til å være impulsiv. Som for eks. hva vi skal på nyttårsaften, det vil jeg gjerne bestemme nå, han vil vente å bare se hva som skjer :/
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Her vil jeg følge med, for jeg sliter med det samme.. Godt å se å at det er flere i samme båt hvertfall!! Jeg kan godt planlegge alt som er jeg og jeg syns noen ganger det er dårlig av han å ikke skjønne det. Men på den andre siden er det dårlig av meg å ikke se det fra hans side
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Det er vel det som er løsningen ja Og han tar det fint på den måten, jeg derimot er veldig lite flink til å være impulsiv. Som for eks. hva vi skal på nyttårsaften, det vil jeg gjerne bestemme nå, han vil vente å bare se hva som skjer :/ Ja, da synes jeg du høres slitsom ut. Du har et kontrollbehov da.
Glynis Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Kan du få han til å bli enig om at noen ting skal planlegges, men andre ikke skal? Jeg liker også å planlegge nyttårsaften, de fleste jeg kjenner legger ganske tidlige planer, og hvis man f.eks skal leie en hytte eller jobb en del i jula er det greit å vite hvordan ting ser ut. Dessuten vet jeg at andre folk også legger sine planer litt i forhold til hva jeg planlegger selv, så der planlegger jeg alltid. Du kan jo f.eks gå med på at nyttår planlegges, men at du er litt mer liberal angående sommerferien.
Betty77 Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Sliter vel litt med det samma her og gitt.. Har vel funnet ut at man må slække litt og være mer impulsiv ja. Alikavel er det enkelte ting som kanskje krever at man planlegger litt, som feks nyttårsaften. Er man invitert ett sted vil vel de vite om dere kommer eller ikke? Eller skal han liksom 'vente å se' og velge de man aller helst ønsker å gå til liksom? Man må planlegge sammen, men noen ganger kan man ta det litt i egne hender å si at ' i kveld har jeg bestemt at vi skal på kino' feks..han sier helt sikkert ikke noe på det heller - kanskje tvert imot, blir litt overasket =) Det tror jeg han til meg ville blitt hvertfall. Ønsker dere uansett en flott kveld.
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Ja, da synes jeg du høres slitsom ut. Du har et kontrollbehov da. Men for meg er det like slitsomt å ikke planlegge :/ Mulig det er et kontrollbehov ja
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 Kan du få han til å bli enig om at noen ting skal planlegges, men andre ikke skal? Jeg liker også å planlegge nyttårsaften, de fleste jeg kjenner legger ganske tidlige planer, og hvis man f.eks skal leie en hytte eller jobb en del i jula er det greit å vite hvordan ting ser ut. Dessuten vet jeg at andre folk også legger sine planer litt i forhold til hva jeg planlegger selv, så der planlegger jeg alltid. Du kan jo f.eks gå med på at nyttår planlegges, men at du er litt mer liberal angående sommerferien. Tusen takk for godt tips Det skal jeg jammen prøve på Å ikke planlegge sommerferien så veldig, kanskje bare ta en "hopp på tur" og se hvor vi havner Det er veldig fint å se saken fra andre sider også, for man blir ganske fastlåst i sitt eget syn på ting!
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 15. november 2009 #12 Skrevet 15. november 2009 Sliter vel litt med det samma her og gitt.. Har vel funnet ut at man må slække litt og være mer impulsiv ja. Alikavel er det enkelte ting som kanskje krever at man planlegger litt, som feks nyttårsaften. Er man invitert ett sted vil vel de vite om dere kommer eller ikke? Eller skal han liksom 'vente å se' og velge de man aller helst ønsker å gå til liksom? Man må planlegge sammen, men noen ganger kan man ta det litt i egne hender å si at ' i kveld har jeg bestemt at vi skal på kino' feks..han sier helt sikkert ikke noe på det heller - kanskje tvert imot, blir litt overasket =) Det tror jeg han til meg ville blitt hvertfall. Ønsker dere uansett en flott kveld. Hvordan klarer du å være mer impulsiv og mindre planleggende da? Hvis vi blir invitert bort så svarer vi selvsagt, og da som regel ja. Men dette gjelder ofte hvis noe skal skje hjemme hos oss, vil helst bare ta det på sparket.. Men takk for tips!
Gjest Blondie65 Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jeg hadde blitt svett i pannen hvis jeg måtte ha planer for nyttårsaften i midten av november. Hvis det var slik at vi skulle invitere gjester ja da hadde det vært anderledes. Men hvis spørsmålet dreier seg om "hjelp vi har ingen planer for nyttårsaften" i midten av november ... da hadde jeg blitt dårlig. Men så er jeg også en sånn som blir helsvett av å se en kalender 2 uker frem i tid der både jobbtid og fritid er planlagt med møter over 50 % av tiden. Så ... jeg er kanskje ikke rett person ...
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Jeg hadde blitt svett i pannen hvis jeg måtte ha planer for nyttårsaften i midten av november. Hvis det var slik at vi skulle invitere gjester ja da hadde det vært anderledes. Men hvis spørsmålet dreier seg om "hjelp vi har ingen planer for nyttårsaften" i midten av november ... da hadde jeg blitt dårlig. Men så er jeg også en sånn som blir helsvett av å se en kalender 2 uker frem i tid der både jobbtid og fritid er planlagt med møter over 50 % av tiden. Så ... jeg er kanskje ikke rett person ... Joda, alle er rette personer Det er godt å få synspunkter fra andre skalaen av der jeg er Tusen takk
Betty77 Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 Greitt å være litt impulsiv med tanke på om man har noen felles interesser, så kan man bare hive seg rundt å finne på noe utenom husets fire vegger. Dette er hvertfall viktig for meg. Vi vil jo bli litt overasket innimellom vi også om mannen skulle engang komme no forslag? Uansett, alfa omega - god komunikasjon har jeg funnet ut. Kanskje vi damer ikke gjør eller sier noe fordi vi vil at mannen skal skjønne at han skal gjøre det? noen som kjenner seg igjen? Hihi, er selv litt sånn kanskje engangiblant men må klipe meg i armen å si til meg selv at 'HALLO - de mannfolka ser det faktisk ikke, så si ifra'-hehe. Så er det også da greitt å ha noe planlagt en og annen helg, Lørdag eller hverdag. Jeg for min del synes det er godt å ha noe å se frem til, derfor godt å ha en og annen dagen planlagt til en eller annen aktivitet. Trenger ikke være noe større enn at 'på Lørdag har vi planlagt en gåtur sammen' på ett eller annet sted - rimelig er det også Så sier vi bare ifra at..den dagen er 'kjærestedag' så han ikke stikker til noe annet.. Så kan man kanskje lure med seg ett fotoapparat å ta noen bilder av hverandre Det her var no bare noen tanker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå