Gå til innhold

en bråkete katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et lite problem, med huseiers katt. Vær morgen prøver den å komme inn gjennom soveromsvinduet mitt, jeg holder det derfor lukket.. men han skraper på vinduet og henger seg fast og bråker noe sinnsykt..

han har tidligere fått komme inn her, da huseieren brukte leiligheten selv..

Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt denne katten om morgenen?

Får ikke sove...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært sommer ville jeg foreslått en bøtte med vann men det er for kaldt ute for det nå.

Men når det gjelder hva du kan gjøre nå, tja, du kan jo forklare problemet til huseier og hør om de kan kjøpe forskjellige get-of produkter.

Har du prøvd å jage den vekk med masse hyling og skriking når den dukker opp?

Kjenner du noen som har en hund som ikke liker katter eller som liker de for godt? ;) Om du gjør, lån den et par dager og la den bjeffe i vei hver gang katten dukker opp ved vinduet.

Men for all del, gi beskjed til huseier om hva du holder på med så du ikke får problem pågrunn av støy!

Katter liker foresten virkelig ikke lukten av sitrus, du kan prøve å spraye/gni vinduet med noe som lukter sitrus :)

Lykke til

Skrevet

Du får forklare problemet for huseier da. Kanskje han/hun ikke er klar over det. Katten har tydeligvis ikke fått noen ny inngang etter at de lukket kjellervinduet for den. Den fryser og vil inn helt enkelt.

Skrevet
Du får forklare problemet for huseier da. Kanskje han/hun ikke er klar over det. Katten har tydeligvis ikke fått noen ny inngang etter at de lukket kjellervinduet for den. Den fryser og vil inn helt enkelt.

huseier har gitt beskjed om at det kunne hende den vil prøve å komme inn, så jeg var jo klar over det, men hadde trodd katten ville gi seg etter 2 uker uten å komme inn der..men da er visst ikke den katten szå smart da..

Skrevet

De lærer raskt hvordan de kan komme inn, men er ikke like kjappe til å avlæres. Du må ente nha tålmodighet, for den skjønner det til slutt. Ellers må du spraye stedet med et eller annet den ikke liker.

Skrevet
huseier har gitt beskjed om at det kunne hende den vil prøve å komme inn, så jeg var jo klar over det, men hadde trodd katten ville gi seg etter 2 uker uten å komme inn der..men da er visst ikke den katten szå smart da..

Ja, men har den en annen inngang da?

Skrevet

Du nevner ikke noe om noen annen inngang. Jeg synes jo det er viktig at katten har en mulighet til å komme seg inn når den fryser. Snakk med huseier om problemet. Dersom katten ikke har noen annen inngang, bør den kanskje få være inne om natten. Som du skjønner, bekymrer jeg meg mer for katten enn for morgensøvnen din, dyrevenn som jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...