Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med jeg blir halshugd nå, men prøver meg likevel fordi jeg virkelig trenger hjelp.

Fem år tilbake i tid og jeg møter den mest fantastiske mannen jeg har møtt noensinne. Han er kjempemorsom, snill og omsorgsfull. Forelsker meg helt i ham, men han blir sammen med ei "venninne" av meg.

De har holdt sammen nå i fem år, og ingen har vel egentlig skjønt hva de to gjør sammen i det store og hele, store forskjeller for å si det mildt.

Hadde lite og ingen kontakt med dem de første to-tre årene, men det tok seg opp. Han endte opp med å bli min mest fortrolige, selv om jeg også var i et langvarig forhold. Den eneste jeg kunne være ærlig med uten å bli dømt. (bor i en knøttliten, fordomsfull by)

Jeg blir singel, og flytter for meg selv. Vi er ute for å feire bursdagen hans når han kommer til meg og bretter ut om at han har følelser for meg osv.

Jeg gjør det helt klart at det ikke kommer til å skje noe mellom oss så lenge han er i et forhold, og han har akseptert det. Vi snakker sammen ofte, og jeg føler meg som "den andre kvinnen", selv om vi ikke har krysset noen grenser. Det kommer vi heller ikke til å gjøre så lenge han er i et forhold.

Er mer fortvila enn jeg noen gang har vært, for det eneste jeg vil er å kaste meg i armene hans og gi f*n i resten av verden. Så nå sitter jeg her og vet ikke min arme råd, har ingen jeg kan snakke med om det som skjer (forutenom ham da).

Det jeg frykter er jo at jeg kommer til å gå på en smell nå. Han sier han skal gå fra henne, men hvor mange menn har ikke brukt den før liksom? ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Dersom hun virkelig er en venninne, fatter jeg ikke at du kan tenke slik i det hele tatt.

Dersom hun kun er en bekjent kan du se an om han dumper henne, og evt date ham når han er blitt singel.

Bare pass på at han ikke bare bruker deg kun for en affære, evt for å komme over henne.

Skrevet

Håh...farlig, farlig! Du beveger deg på tynn is her. Mitt råd er: fingrene av fatet!

Skrevet

Kutt kontakten. Det eneste du gjør ved å ha kontakt med ham er å torturere deg selv. Det er godt der og da, men å så vondt når han går hjem og er med henne.

Du kan ta opp kontakten med ham om han faktisk dumper henne, men spar deg selv for lidelsen ved å gå og vente.

Jeg tenker hun bare er en bekjennt siden du sier du ikke hadde kontakt med dem på 2-3 år, så der har du kanskje ikke så mange forpliktelser, men dere bor i en liten by og da kan det bli vanskelig. Har dere tenkt å bli boende i byen på sikt feks?

Tenk deg godt om, og for nå kutt kontakten helt. Ikke la han få litt av deg, for så å gå hjem til henne. Ikke la han få gleden av å være i nærheten av deg eller snakke med deg så sannt han går hjem til henne...

Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet

Du har ikkje gjort noe galt her. Tvert imot.

Det er helt normalt å få følelser for andre, til og med om man er i et forhold.

Jeg vil applaudere at du har gjort det klart at det ikke kommer til å skje noe mellom dere så lenge han er i et forhold.

Grei skuring: du har vist han hva han må gjøre dersom det er deg han vil ha.

Skrevet

Det hjelper deg lite å nedvurdere forholdet deres. Han skjønner tydeligvis hvorfor de er sammen og har vært sammen så lenge.

Hvis du hadde vært så mye bedre hadde han vel gjort det slutt med henne og blitt sammen med deg i stedet? Ingen tvinger ham vel til å bli værende?

Hva sier han da, om hvorfor de er sammen?

Skrevet

Han sier han ikke vet hvorfor de er sammen, rutine eller vane. Hun er en "venninne" som opptil flere ganger har såret og sviktet meg. Vi har ikke noen god kontakt, vet hun har brukt meg flere ganger.

Takker for de rådene som er kommet, kom gjerne med flere :) Har nesten ikke snakket med ham den siste uken.. Er sykt redd for å bli såret.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du kommer til å svi fingrene om du føler noe for fyren. Hvis ikke hdde det jo bare vært å pule på :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...