Gå til innhold

Trenger tips til bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har blitt nødt til å skaffe oss en bil nr to som vi egentlig ikke har råd til, og etter det jeg ser på nettet er det nesten lettere å finne en billig bil enn et billig barnesete...

Sikkerhet først selvsagt, men det finnes vel seter som er godkjent og sikre til under 2500-3000 kr? Jenta er 1,5 år, ikke sikker på vekt men hun befinner seg i 0/9-18 kg kategorien. Setet skal kun brukes til og fra jobb så det trenger ikke kunne reguleres.

Noen tips til butikker/seter? Vil helst ikke kjøpe brukt siden seter av denne typen som regel er brukt i flere år før de selges videre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Forelder
Skrevet
Vi har blitt nødt til å skaffe oss en bil nr to som vi egentlig ikke har råd til, og etter det jeg ser på nettet er det nesten lettere å finne en billig bil enn et billig barnesete...

Sikkerhet først selvsagt, men det finnes vel seter som er godkjent og sikre til under 2500-3000 kr? Jenta er 1,5 år, ikke sikker på vekt men hun befinner seg i 0/9-18 kg kategorien. Setet skal kun brukes til og fra jobb så det trenger ikke kunne reguleres.

Noen tips til butikker/seter? Vil helst ikke kjøpe brukt siden seter av denne typen som regel er brukt i flere år før de selges videre.

Du burde følge med på Finn eller annonsere i avis at du ønsker et sete.Her er det mange bra for en rimelig penge,men de er brukte.Veldig lurt å sjekke der først. Lykke til

Gjest Forelder
Skrevet
Du burde følge med på Finn eller annonsere i avis at du ønsker et sete.Her er det mange bra for en rimelig penge,men de er brukte.Veldig lurt å sjekke der først. Lykke til

Hadde jeg lest innlegget godt nok hadde jeg sett at du ikke ønsket et brukt,beklager. Torshov har mange og et godt utvalg,men kan ikke garantere dine mål med pris o.l.

Skrevet
Her har du et. Billig bra og trygt!

Barnesete

Dette er et forovervendt barnesete og overhodet ikke trygt til et halvannet år gammelt barn.

Britax two way elite er et godt barnesete. Fås kjøpt til 1999,- på Barnas Hus.

Gjest bilgæren
Skrevet
Dette er et forovervendt barnesete og overhodet ikke trygt til et halvannet år gammelt barn.

Britax two way elite er et godt barnesete. Fås kjøpt til 1999,- på Barnas Hus.

Sete skal jo ikke brukes mye. det er sete nr 2.

Men selvfølgelig, får du bakovervendt til 2000 så ville jeg heller tatt det. Men det er faktisk ikke alle barn som sitter bakovervendt!

Skrevet (endret)
Sete skal jo ikke brukes mye. det er sete nr 2.

Men selvfølgelig, får du bakovervendt til 2000 så ville jeg heller tatt det. Men det er faktisk ikke alle barn som sitter bakovervendt!

Nei, dessverre, om jeg kan si det slik. Såfremst det ikke er noen medisinsk grunn til det motsatte, burde alle barn under fire år sitte bakovervendt.

Men som navnet tilsier, kan Britax-setet brukes begge veier.

Edit: Tilføyelser

Endret av Umuriel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...