Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 http://www.timeanddate.com/worldclock/custom.html?sort=2 Morsomt det der med tidssoner. Visste du at Vancouver, San Francisco, Seattle og Los Angeles er en av de byene i verden som har den seneste tidssonen (eller hva jeg skal kalle det). Auckland er en av de byene som er lengst frem. I Los Angeles så er de ca rundt lønsjtider (om vi skal se det fra et norsk synspunkt) og det er fredag akkurat nå. I Auckland er det lørdag og klokka er 10:04 når jeg skriver dette. Der har kanske mange nettopp stått opp. Kom nettopp på at det er fredag den 13 i dag. Men i Auckland er det den 14. Så hvis fredag den 13 virkelig hadde vært en ulykkesdag, hvilken tidssone gjelder det i da? Kanskje jeg skal dra til Auckland og samtidig ta en tur inn i fremtiden, eller hva med Los Angeles og besøke fortiden?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Hm, det var jo intressant, Chatham Islands er det eneste landet i verden (eller på den lista) der minuttene ikke er lik. Alle land er noe med 18 over hel, Chatham Islands er 03 over hel. Aldri lagt merke til det før nå.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Var vist noen andre land også. Må fist få meg nye briller snart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå