Gjest TS. Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Som overskriften sier.... Jeg har kjøpt et antikt russisk stålbestikk med snirkelmønster.(Veldig fint:-) Det er ikke helt blankt og syns det er mørkt/svart i mønsteret. Har kjørt det 5-6 ganger i oppvaskmaskinen så følelsen er ren men ikke utseende. Er det noen av dere flinke KG damer(menn som har et godt råd om hvordan det kan bli fint og blankt over hele??? Takknemlig for svar....
Belima Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Det er ikke sikkert det skal være blankt da. Det aller første bestikket mine foreldre hadde, var ikke polert som mange er nå. Det var grått og matt.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Som overskriften sier.... Jeg har kjøpt et antikt russisk stålbestikk med snirkelmønster.(Veldig fint:-) Det er ikke helt blankt og syns det er mørkt/svart i mønsteret. Har kjørt det 5-6 ganger i oppvaskmaskinen så følelsen er ren men ikke utseende. Er det noen av dere flinke KG damer(menn som har et godt råd om hvordan det kan bli fint og blankt over hele??? Takknemlig for svar.... Det kan sikkert poleres for å bli helt blankt (ikke nedi mønsteret, men overflatene). Hør med et gullsmedverksted om de tar sånne jobber, evt et verksted som jobber med finmekanikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå