Gå til innhold

Svette i t-skjorter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Sambis har et par t-skjorter som stinker allerede et par timer etter han har tatt de på (under armene). Jeg lurer på om det ikke er no med stoffet i skjortene, for vanligvis kan han gå mange dager i samme skjorte uten svettlukt under armene (han svetter ikke mye, helt normalt). Jeg vasker skjortene, men kan fortsatt kjenne anelse av vond lukt - det er akkurat som om det sitter i stoffet.

Har dere vært borti liknende? Kan man få lukten bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Jepp, har også vært borti disse t- skjortene. Her i huset ble de kastet fort. Kan ikke ha sånt... Lukta forsvant liksom ikke. Tror det er noe med stoffet ja, men hsuker ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fryse dem, eller prøv å legge dem i vann med litt eddik. Hjelper ikke det er det vel bare å kaste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med noe av vårt tøy. Min erfaring er at disse plaggene må kok-vaskes for å få bort all lukta.

Dessverre er det ikke alle plagg som tåler det, så endel har blitt ødelagt. Men det er ihvertfall verdt et forsøk for de kan jo uansett ikke brukes hvis de lukter vondt. Mange ganger går det også bra - plagg jeg aldri ville trodd skulle "overleve" en kok-vask, har det gått helt fint med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Acryl er typisk svette-stoff!...(og andre syntetiske visst nok...)

Svetten setter seg i klærne...

Jeg har en genser av acryl...jeg tok litt zalo under ermene på genseren og vasket den på 60 grader. Det hjalp litt...men nå er den like ille igjen!

Tror jeg vil satse på bomull neste gang...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffer som polyester og acryl er forferdelige til å holde på svettelukt. Mitt råd til deg er å kaste dem Zirine for du vil aldri få vekk lukten. Kjøp nye t- skjorter i ren bomull, ikke såkalte "blanke stoffer" for de består ofte av endel % med enten acryl eller polyester. Se på lappen når du handler klær og ser du dette stoffet så ikke kjøp plagget- så enkelt er det.

Men som sagt, kast de t- skjortene først som sist!

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...