Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #1 Del Skrevet 13. november 2009 Nå har endelig SiO kommet igang med internettbooking, slik de andre treningssentrene har hatt en god stund. Jeg må imidlertid si at jeg ble veldig negativt overrasket da jeg leste at unnlatt oppmøte fører til tretti dagers bookingsperre på kortet (!) eller 75 kroner. Bare for å presisere: Jeg skal selvfølgelig bare booke timer jeg skal møte opp på. Det kan allikevel skje ting som gjør at man ikke rekker det, og da er det forferdelig kjedelig å bli straffet såpass hardt fordi du ikke kommer. I tillegg kan du avbestille senest en time før timen begynner. Det gjør det enda vanskeligere med tanke på uforutsette ting som dukker opp. Er det bare jeg som synes dette er litt overkill? Det kunne jo gått an å ha advarsler, ilegge en symbolsk bot (10 eller 20 kroner) eller rett og slett ikke ha noen sanksjoner og så se hvordan det fungerer i praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 15. november 2009 #2 Del Skrevet 15. november 2009 Problemet med alt som er gratis og uten sanksjoner: Folk "sikrer seg". Booker en hel masse timer bare for å være sikker på å få plass, og deretter uteblir de (eventuelt booker masse i en idé om at de kommer til å trene mye mer enn de faktisk gjør, kall det gjerne "mandagseffekten" eller "nyttårseffekten". Når det gjelder str på boten er jeg enig i at det er stivt, men med en "symbolsk" bot tror jeg effekten hadde blitt mye den samme. En bot på 50 kroner synes jeg er helt greit, igrunn. Ja, det er surt om noe forhindrer deg å komme, men det er da samme som for en legetime, frisørtime, tannlegetime eller liknende. Du må betale om du ikke stiller da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #3 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg synes det er helt fair. Ærlig talt, hvor ofte skjer det noe uforutsett under en time før man skal på trening? Annet enn av typen kollokvievenninnen spør om man skal ta en kopp kaffe, og så gjør man heller det enn å gå på trening - altså noe som ikke er "akutt" men som man prioriterer fremfor treningen? Hvis det er på UiO som på UiB er det stor rift om plassene på de populære timene, og for alles del må man sikre så godt som mulig at de som booker faktisk kommer, slik at man slipper å unngå masse ledige plasser (som andre gjerne hadde fylt opp hadde bare timen blitt avbestillt i tide). Jeg synes det er et privilegium å få booke timer på forhånd, og synes det er fair at hvis man misbruker dette så får man inndradd privilegiet for en periode. Evt. at man kan kjøpe seg ut av det hvis man heller ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg synes det skulle være mulig å kansellere timen helt opptil start uten å måtte betale avgift. Det er mulig på sats. Jeg hadde glemt bh og merket det ikke før jeg skulle skifte. De i skranken ble veldig glade for at jeg sa fra for det var alltid noen som sto på venteliste som møtte opp, og da kunne en av dem få plassen i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 15. november 2009 #5 Del Skrevet 15. november 2009 Hæ? Er det sant? Latterlig! Typisk SiO da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 15. november 2009 #6 Del Skrevet 15. november 2009 Hvorfor i all verden har de gjort booking mulig på de timene det alltid er få folk, og ikke på de timene hvor det alltid er stappfullt? :klø: Betyr forresten dette at det ikke lenger er mulig å bare dukke opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 15. november 2009 #7 Del Skrevet 15. november 2009 Akkurat dette er et stort problem ved Sit sine timer i Trondheim. De mest populære timene blir booket med en gang (åpner en dag i forveien klokken 07.00), så de som ikke står opp grytidlig får ikke reservert time. Hvis man ikke henter kortet 15 min innen timen starter, blir de lagt i resepsjonen så er det for andre å hente dem. Så de mest populære timene er det kø i en halvtime før timen starter for å få tak i de 15-20 kortene hvor folk har reservert seg og ikke møtt opp. Så skulle ønske det ble en bot for de som ikke henter for da hadde folk sluttet å melde seg på alle timene, og så i ettertid velge en de vil gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 15. november 2009 #8 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg merker at jeg ikke liker forhåndsbooking.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 15. november 2009 #9 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg er litt enig med deg, stjernekyss. Jeg synes folk sikrer seg alt for mye når det er sånne ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 15. november 2009 #10 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg synes ikke det var så strengt jeg. På mitt senter mister man muligheten til internettbooking for hele perioden man har medlemsskap (dvs gjerne et år) hvis man lar vær å dukke opp 2 ganger. Ingen alternativ bot eller noe. Så 30 dager var ikke mye å klage over... Dessuten regner jeg nå med at hvis noe virkelig uforutsett skulle dukke opp den lille timen før vil det være mulig å ta en telefon og forklare situasjonen på forhånd, og avbestille på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #11 Del Skrevet 16. november 2009 Akkurat dette er et stort problem ved Sit sine timer i Trondheim. De mest populære timene blir booket med en gang (åpner en dag i forveien klokken 07.00), så de som ikke står opp grytidlig får ikke reservert time. Hvis man ikke henter kortet 15 min innen timen starter, blir de lagt i resepsjonen så er det for andre å hente dem. Så de mest populære timene er det kø i en halvtime før timen starter for å få tak i de 15-20 kortene hvor folk har reservert seg og ikke møtt opp. Så skulle ønske det ble en bot for de som ikke henter for da hadde folk sluttet å melde seg på alle timene, og så i ettertid velge en de vil gå på. Trener på SiT Dragvoll, og har aldri opplevd at dette er et problem. At de uavhentede kortene legges ut 15 min før timen er jo strålende, slik at andre kan få plassen dersom noen ikke dukker opp. HAr forøvrig aldri sett kø i skranken for å få kort som ikke er henta. Synes overhodet ikke det skal være en bot for å ikke møte opp, uforutsette ting skjer rett som det er - hva om f.eks ikke rekker bussen, eller den er forsinka? SATS har et system der du ikke kan reservere timer på 3 uker dersom du lar vær å møte til 3 forhåndsbookede timer på to uker. Synes dette har fungert veldig greit, for da siler man ut dem som rammes og noe uforutsett og bare "straffer" dem som stadig glemmer seg bort. Er forøvrig veldig fornøyd med at SiT åpner for forhåndsbooking dagen før, på denne måten hindrer man at folk booker seg på timer flere uker i forveien for så å glemme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 19. november 2009 #12 Del Skrevet 19. november 2009 Eg synest heller ikkje det var så strengt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pankreas Skrevet 19. november 2009 #13 Del Skrevet 19. november 2009 Slutt å syte. Skal man ha forhåndsbooking er det utrolig viktig at de som booker faktisk møter opp også, og da hjelper det vel ikke med en "symbolsk" straff. Folk har en tendens til å ikke bry seg om slikt. Om det er ofte det dukker opp noe "akutt" som gjør at du under 1 time før trening finner ut at du ikke kan trene likevel, så kan du vel heller bare avstå fra forhåndsbooking og møte opp for drop-in-plass de gangene du faktisk kommer deg til treningssenteret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 2. januar 2010 #14 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg er for tiden utestengt fra online booking. Jeg er avhengig av buss for å komme meg på trening, og drar ca 45 min før timen starter. Da er jeg vanligvis på plass i god tid, ca 20 min før. Så hva gjør man da når trafikken plutselig en dag står stille, eller om bussen ikke kommer når den skal? Jeg betaler ikke 75 kr for noe som ikke er min feil. Jeg kom 8 min før timen skulle begynne, etter nærmest å ha løpt fra stoppestedet til senteret, altså var jeg 2 min for sein, siden man må være på plass minst 10 min før. Jeg forstår at det er et system som er lett å utnytte, og at man derfor har visse regler å forholde seg til, men synes også det burde være mulig å utvise noe skjønn iblant. Er man riktig uheldig, så skjer det samme neste dag, eller når de 30 dagene akkurat har gått. Ødelegger dessuten litt av motivasjonen for treningen. Helt greit med en eller annen straff dersom man bare dropper å komme, men når man ikke selv har kontroll over situasjonen synes jeg det er ødeleggende. Bare meg som opplever det slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pankreas Skrevet 2. januar 2010 #15 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg er for tiden utestengt fra online booking. Jeg er avhengig av buss for å komme meg på trening, og drar ca 45 min før timen starter. Da er jeg vanligvis på plass i god tid, ca 20 min før. Så hva gjør man da når trafikken plutselig en dag står stille, eller om bussen ikke kommer når den skal? Om du ser at du kommer til å komme for sent, så er det ikke verre enn å ta en liten telefon til treningssenteret og forklare situasjonen, så er de helt sikkert behjelpelige med å slette din booking. Snakket du forresten med dem da du kom frem, og forklarte at du var to minutter for sen? Og nei - på generelt grunnlag ser jeg ikke noe galt i at man blir ilagt gebyr selv om det er "noe annet" som er grunnen til at man ikke møter opp på booket time. Jeg tar t-banen dit, og om den plutselig ikke går, så er det selvsagt veldig kjipt for meg, men samtidig mitt problem, ikke SiOs. Hvordan skal de kunne kontrollere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #16 Del Skrevet 8. januar 2010 Om du ser at du kommer til å komme for sent, så er det ikke verre enn å ta en liten telefon til treningssenteret og forklare situasjonen, så er de helt sikkert behjelpelige med å slette din booking. Snakket du forresten med dem da du kom frem, og forklarte at du var to minutter for sen? Og nei - på generelt grunnlag ser jeg ikke noe galt i at man blir ilagt gebyr selv om det er "noe annet" som er grunnen til at man ikke møter opp på booket time. Jeg tar t-banen dit, og om den plutselig ikke går, så er det selvsagt veldig kjipt for meg, men samtidig mitt problem, ikke SiOs. Hvordan skal de kunne kontrollere det? neida, jeg ser jo den.. men det gjør jo at det blir et ufullstendig system etter min mening, som kan skape grunnlag for mye unødvendig irritasjon og frustrasjon. forklarte situasjonen ja, og jeg ble fortalt at jeg kunne slettes fra sperrelistene. det fungerte ikke å gjøre dette samme dag, og da jeg neste dag møtte en annen i skranken ble dette avvist helt. da var det ikke lov likevel.. hadde ikke telefonnummeret til senteret lagret på telefonen på den tiden, men akkurat det er jo selvsagt enkelt å gjøre noe med nå i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå