Gå til innhold

hvor kan jeg kjøpe stilige klær som skjuler litt overflødig mage/lår?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal forsøke å kle meg litt finere/stiligere både privat og på jobb. Jeg var flink til dette før, men etter jeg fikk barn så henger det fortsatt på noen ekstra kg (3 år siden, så ingen unnskyldning egentlig) Jeg bruker ikke større str enn 38, men har litt fyldige lår og magen "henger" over buksa når jeg har på olabukser.

Er likesom ikke mye klær man føler seg konfortabel i da, spesiellt ikke når man har en kontorjobb hvor man sitter store deler av dagen.

Har også av og til kundemøter, så det er litt viktig at jeg ser litt presentabel ut.

Huff, det er fælt å si men "jobbantrekket" går i olabukse og ulike gensere som er litt store for å skjule magen. Jeg liker både penbukser som sitter litt stilig og gjerne skjørt med støveletter.

Noen som vet om nettbutikker e.l som ikke har alt for dyre, men stilige klær som skjuler litt av dette?

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du ikke er "større" enn 38 så er det vel ikke så mye som henger å dingler?

Hvis de olabuksene du har sitter alt for stramt, så ville jeg gått opp en str. Men hvis 40 derimot sitter for løst over rumpa er jo ikke det så fint heller....

Jeg kjøper klær overalt, men hvis du vil ha noe som er litt "finere" så ville jeg kanskje kjøpt litt forskjellige tunikaer. Eller så kan du jo kanskje gå i "dress"

Legger ved noe som jeg synes er fint da:)

Tunika

tunika

bukse

Cardigan

Det var noen antrekk jeg kunne brukt hvertfall:) Så ellos.no ville jeg tatt en titt på:)

Og kanskje sportmann

Har samme problemmet selv, alt for mye rundt magen. Men skal prøve å få "gått det bort." Har også litt mye rundt hoftene, men brei benbyggning har jeg uansett...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herlighet, hadde jeg brukt 38 hadde jeg vært lykkelig og følt meg super slank!

Brukte det for 3 år sida, men det er 20kg siden og.. Og jeg har ikke barn eller noe :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å kle meg litt finere/stiligere både privat og på jobb. Jeg var flink til dette før, men etter jeg fikk barn så henger det fortsatt på noen ekstra kg (3 år siden, så ingen unnskyldning egentlig) Jeg bruker ikke større str enn 38, men har litt fyldige lår og magen "henger" over buksa når jeg har på olabukser.

Er likesom ikke mye klær man føler seg konfortabel i da, spesiellt ikke når man har en kontorjobb hvor man sitter store deler av dagen.

Har også av og til kundemøter, så det er litt viktig at jeg ser litt presentabel ut.

Huff, det er fælt å si men "jobbantrekket" går i olabukse og ulike gensere som er litt store for å skjule magen. Jeg liker både penbukser som sitter litt stilig og gjerne skjørt med støveletter.

Noen som vet om nettbutikker e.l som ikke har alt for dyre, men stilige klær som skjuler litt av dette?

Kan noen hjelpe meg?

Hva med skjørt og bukser med litt høyere liv? High waist-skjørt skjuler jo magen og framhever midjen. Lekre blyantskjørt kombinert med en stilig skjorte er jo helt topp som jobbantrekk?

Evt. kan du jo kombinere skjørtet med en litt løsere bluse som du putter nedi. Komfortablet og kjempestilig.

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare str. 34/36 men har likevel problemer med en valk over olabuksekanten, som jo forsåvidt er helt ok på jobb,Ja( olabukse altså) men kanskje med noe litt gjeommtenkt oppe. Jeg har selv skjønt at vil man fremheve valken, skal man stappe overdelen ned i buksa og stramme beltet godt.

Som et alternativ til tunika, så lærte en venninne meg at lag på lag kan fungere. Så lar man det underste laget ligge litt løst der hvor magen er størst. Laget utenpå slutter lenger opp, og ligger også løst rundt midjen.

Ellers ser jeg for meg en overdel med litt vide transparente ermer, knyting eller strikk i midjen, og bare en kort rysjete kant under.Gjerne med en fint formet singlet i passende farge under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er str 34/36 men har litt mage som henger over buksekanten, og litt store lår. Jeg bruker ikke bukser lenger, da jeg føler meg stor i dem. Jeg har begynt å bruke jeans-tights!! Dette gjør underverker for kroppen! Lårene ser tynnere ut, og rumpen får et løft. Magen henger heller ikke utenfor kanten.

Du kan jo prøve? Mine jeans-tights er kjøpt på Vero Moda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis magen henger over kanten på olabuksa - kalles det ikke muffintopp tro? :ler: - er det feil modell for deg. Spesielt hvis du bare er en str 38...

Jeg kan ikke ha de aller laveste livene på olabukser, da får jeg det slik. Med en litt høyere (3-5 cm under navelen) er problemet borte.

Skjørt bør du jo kunne finne, og en innsvinget skjorte i riktig størrelse, vil gjøre at magen ser mindre ut. Tunika kan også være fint, men da er det finest med lag syns jeg - f.eks. en fuskepelsvest over, som "tar deg inn litt". Mange tunikaer blir helt telt syns i alle fall jeg.

Selv liker jeg å handle på laredoute.no, finner mye fint der, som ikke er så dyrt. Eneste er at de er utrolig sene på pakking/levering. Når det står leveringstid 14 dager er du helt garantert at varene aldri kommer før det i allefall. Men når det kommer, er det pent og holder seg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper som er kledelig for de aller fleste uansett størrelse er, som tidligere nevnt - empireliv, dvs høyt liv og omslagstopper.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...