Gå til innhold

Dactacort krem

Anbefalte innlegg

Gjest itchy ingrid
Skrevet

Har fått foreskrevet Dactacort krem mot soppeksem i underlivet.

De første dagene kjenner jeg stikking og sviing/kløing når jeg påfører denne og en del utover dagen. Periodevis kjenner jeg ingenting. Skal det være sånn? Hvor lang tid tar det før bedring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lillit_*
Skrevet
Har fått foreskrevet Dactacort krem mot soppeksem i underlivet.

De første dagene kjenner jeg stikking og sviing/kløing når jeg påfører denne og en del utover dagen. Periodevis kjenner jeg ingenting. Skal det være sånn? Hvor lang tid tar det før bedring?

Jeg syns du skal prøve Canesten i stedet.Den er reseptfri. Dactacort er brukt mot fotsopp, den er nok sterkere en Canesteen, Svir det og klør veldig kan det hjelpe å skylle / vaske seg med kald kefirmelk. det lindrer kløen :-)

Skrevet
Jeg syns du skal prøve Canesten i stedet.Den er reseptfri. Dactacort er brukt mot fotsopp, den er nok sterkere en Canesteen, Svir det og klør veldig kan det hjelpe å skylle / vaske seg med kald kefirmelk. det lindrer kløen :-)

Daktacort kjøpt uten resept er mot fotsopp, ja. Men det går helt fint an å bruke Daktacort mot sopp andre steder på kroppen hvis man har fått den foreskrevet av lege.

Til TS: Daktacort kan svi litt.

Skrevet

Jeg synes det prikker ubehagelig i kjønnsleppene når jeg påfører kremen, betyr det at jeg kanskje bør slutte på den? At den er for sterk?

Skrevet

Jeg vil si at prikkende ubehag går under lokal irritasjon. På pakningsvedlegget står det:

"Mindre vanlige bivirkninger: lett irritasjon som kløe og svie kan forekomme. I slike tilfeller er det vanligvis tilstrekkelig å hoppe over en eller flere påføringer. Kløe og svie etter hver påføring kan skyldes overfølsomhet. I slike tilfeller bør behandlingen stanses og lege eller apotek kontaktes."

Jeg ville nok kanskje ha kontaktet legen om det fortsatte, med tanke på at han har forskrevet det til det på resept, og ikke bare ba deg kjøpe f.eks canesten på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...