Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Hei. Jeg er en funksjonshemmet jente som har en kastrert hannkatt på 3 år som jeg er kjempeglad i og som er så mye til trøst for meg. Han får gå en del ute, ca 9-10 timer hver dag. Han er alene når han er ute, for det er ingen andre katter rundt her. Han er veldig leken og viser ofte at han vil leke med meg, men p.g.a funksjonshemmingen min klarer jeg det ikke, så jeg har dårlig samvittighet for han! Jeg koser masse med han da, stryker han og sier jeg er glad i han, og så sover han i sengen min mye av natten. Han får fint for fra dyrlegen og jeg har god kontakt med dyrlegen så han får komme dit om det er noe jeg tror er galt. Det har heldigvis ikke vært noe enda, bortsett fra et sår han hadde. Jeg gir han markkur og passer på at han har det bra sånn fysisk. Han viser at han er glad i meg og hopper opp til meg i rullestolen når han vil ha kos. Men jeg har vondt av han når han vil leke og jeg ikke klarer det.. Kan jeg spørre dere som har EN katt som er en del ute om hvor ofte dere leker med den?
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 P.s Jeg kan ikke ha to katter for det vil bli for mye for meg å passe på.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Hadde katt for noen år tilbake, leikte med den ein del egentlig, fleire ganger i uka (men vi var jo fleire personer som gjorde det, det var ikkje bare meg liksom, enten meg, min mor eller søsken). Men det gjorde vi når den var ute da.. Strå som vi bevegde på bakken som han jakta på var eineste, men det var og eineste han var interessert i.. Og han var ute mesteparten av dagen. Hoppa opp og hang på døra og kikka inn og mjauet når han ville inn for mat og kos og varm plass å sove.
Chiyo Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Ikke mye. Katten min liker ikke å leke Men hun får mye kos da. Hun liker å ligge på magen min når jeg ser på TV
Gjest Shock Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Leker med katten hver dag. Men dersom problemet er at du sitter i rullestol, så finnes det jo slike "pinner" med en dusk på slutten Har en sånn til pus, hun elsker den. Noe slikt noe; http://www.tempohundogkatt.no/Katt/Leker/Fjaer-pinne Da trenger du bare å kunne bruke armene dine, for du kan bare ta den litt opp og ned og fram og tilbake, så får pus lekt litt
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Leker med katten hver dag. Men dersom problemet er at du sitter i rullestol, så finnes det jo slike "pinner" med en dusk på slutten Har en sånn til pus, hun elsker den. Noe slikt noe; http://www.tempohundogkatt.no/Katt/Leker/Fjaer-pinne Da trenger du bare å kunne bruke armene dine, for du kan bare ta den litt opp og ned og fram og tilbake, så får pus lekt litt Tusen takk for svar! Jeg bestilte en med en gang jeg. Jeg kan bruke armene litt bare. Kanskje flere har noen tips til leker han kan leke litt med selv?
Gjest Lille-pus Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 (endret) Kanskje flere har noen tips til leker han kan leke litt med selv? Da tillater jeg meg å foreslå Karinamus På den siden jeg har linket til så velger man "nettbutikk" oppe til høyre, velger så "leker" i menyen på vesntre side og scroller man med inntil man finner nr. 524, som også er merket med Karinamus. Alle pusene jeg har kjent, og kjenner, elsker en fersk Karinamus og leker utmerket helt alene med den Edit: Skrevet mer detaljert hvordan man finner frem til Karinamus på linket side. d.s. Endret 13. november 2009 av Lille-pus
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Ville bare si at en sånn pinne med dusk som det ser ut til at du har kjøpt nå er midt i blinken hvis man ikke kan være aktiv som deg, eller deler av dagen. Ofte når jeg leser på studiene mine sitter jeg ved pulten med boka og leser, og har pinnen med dusk på i den ene hånden så pus får lekt og hoppa rundt etc =) Veldig god leke og de er begge to gale etter den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå