Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 13. november 2009 #1 Del Skrevet 13. november 2009 Pokker, har kjøpt verdens fineste sko, og akkurat bittelitt for små for at jeg skal klare å trøkke foten skikkelig ned i, SÅÅ IRRITERENDE! Kan skomaker på noen måte utvide, eller forstørre de for meg? Er snakk om 1/2-1 størrelse i forskjell, altså ikke så altfor mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #2 Del Skrevet 13. november 2009 Hallo, ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Del Skrevet 13. november 2009 Det skulle vel la seg gjøre - jeg husker at søsteren min fikk en skomaker til å blokke ut den ene av skoene hennes littegrann, men da den kom tilbake var den altfor stor Så om du ber en skomaker blokke ut skoene dine, sørg for at han ikke blokker dem ut mer enn nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #4 Del Skrevet 13. november 2009 Det skulle vel la seg gjøre - jeg husker at søsteren min fikk en skomaker til å blokke ut den ene av skoene hennes littegrann, men da den kom tilbake var den altfor stor Så om du ber en skomaker blokke ut skoene dine, sørg for at han ikke blokker dem ut mer enn nødvendig Åh, så godt å høre at det er mulig! Og takk for tipset om å sørge for at det ikke blir FOR stort, feil det også jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 14. november 2009 #5 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Gjelder dette for høye hæler også? Endret 14. november 2009 av LadyStarlight Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #6 Del Skrevet 14. november 2009 Ja, gjelder dette høye hæler, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smårips Skrevet 16. november 2009 #7 Del Skrevet 16. november 2009 Gjelder dette for høye hæler også? Alle sko kan blokkes ut såfremt de er av skinn i alle fall (har muligheten til å utvide seg). Skomaker kan også skifte hæler. Var det dette dere lurte på? Hvis skoene bare er litt for trange kan man for øvrig kjøpe blokkemiddel i skobutikk og deretter gå dem ut selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #8 Del Skrevet 16. november 2009 Alle sko kan blokkes ut såfremt de er av skinn i alle fall (har muligheten til å utvide seg). Skomaker kan også skifte hæler. Var det dette dere lurte på? Hvis skoene bare er litt for trange kan man for øvrig kjøpe blokkemiddel i skobutikk og deretter gå dem ut selv om de er av skinn så prøv med våte sokker så utvider de seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #9 Del Skrevet 16. november 2009 En skomaker kan blokke ut skinnsko, og i visse tilfeller også syntetsko men tar vanligvis ikke ansvar for om syntetskoen skulle sprekke. Flere skobutikker, deriblandt Euroskokjeden, tilbyr ofte å blokke ut skoene for deg dersom du har kjøpt dem der. De må stå over natten. Husk at blokkina bare vil gjøre skoene bredere, ikke lengre. Du kan evt. prøve å ta på deg våte nylsonstrømper (eller sokker om du har plass til det) og gå litt med skoene. Dette vil stort sett bare hjelpe om det er skinnsko. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 16. november 2009 #10 Del Skrevet 16. november 2009 Riktig og viktig som sistemann her sier - sko kan blokkes bredere, men ikke lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå