Gå til innhold

Skrivefeil i reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

H&M reklamerer for skinnkjaole til kr 1999

Hos Norsk tipping kan man betale med koner, i følge reklamen på skjermene i matbutikkene. Der kommer de også med oppfordringen: Spil Keno i dag. De har også dagige trekninger. Norsk tipping har en skrivefeil til, men den husker jeg ikke i forbifarta.

Litt pinlig med sånne feil, synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Eller hva med Cubus, som i sommer reklamerte med at "Vi har kjempe SALE".

Herregud....

Skrevet

Det er pinlig. "Vi bryr oss så inderlig lite at vi gidder ikke lese korrektur engang, vi!" sier de da. Når man klisterer opp reklame overalt så flest mulig skal se det, så bør man faktisk sørge for at de fire-fem ordene man skriver faktisk er nogenlunde korrekt skrevet.

Skrevet

For et par dager siden utførte jeg en god gjerning i rettskrivingens navn. Jeg jobber i butikk, og av og til får vi tilsendt store, ferdigproduserte plakater med bilde av et produkt som skal markedsføres spesielt. På en av plakatene sto det "vedbrikketer". Sjefen var i full gang med å henge opp plakatene, da jeg spurte ham om han ikke så noe rart ved den plakaten. Han så ikke noe galt, og da jeg påpekte feilen så sa han: "Det er vel ikke så farlig, det er sikkert ingen som legger merke til det". Jeg måtte forklare ham at det er flaut med slike feil, deretter tok jeg plakaten og sa at jeg konfiskerte den, før jeg rev den i stykker. Han ble litt lang i maska. :fnise:

Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet

Fra nyeste "Filmmagasinet" (nr. 9 2009):

Drømmer du og bli helikopterpilot?

Vi utdanner helikopterpiloter

-Privatsertifikat

-Trafikkflyger sertifikat

-Instruktørbevis

-Konvertering

-Typeutsjekker

Kursstart trafikk flyger sertifikat januar og august

(Pegasus helicopter i Skien)

Skrevet
Hos Norsk tipping kan man betale med koner, i følge reklamen på skjermene i matbutikkene. Der kommer de også med oppfordringen: Spil Keno i dag. De har også dagige trekninger. Norsk tipping har en skrivefeil til, men den husker jeg ikke i forbifarta.

Skal jeg påpeke det som står med liten skrift? "Æsj, der glemte vi visst en l. Pytt, nå fikk vi i alle fall oppmerksomheten din!", e.l. Og så videre og så videre... :popcorn:

Skrevet
Hos Norsk tipping kan man betale med koner, i følge reklamen på skjermene i matbutikkene.

Ehm...det er en del av reklamekampanjen ;)

Skrevet
Ehm...det er en del av reklamekampanjen ;)

Det tviler jeg sterkt på.

Skrevet

Skal jeg påpeke det som står med liten skrift? "Æsj, der glemte vi visst en l. Pytt, nå fikk vi i alle fall oppmerksomheten din!", e.l. Og så videre og så videre... :popcorn:

Tror du de har påpekt skrivefeilen selv, bare for moro skyld? Ja, det er teit, pinlig osv med skrivefeil, men Keno sin tror jeg godt kan være for å få oppmerksomhet.

Det finnes masse eksempler. "Tilbud på middagsservice" sees ofte.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

På en databutikk ved Bislett står det "VELKOMEN" i alle vinduene.

Husker da det stod skrevet med sprittusj da butikken var nyåpnet, og tenkte "jaja, de fikser det vel".

Nå har det kommet profesjonelle, trykte vindusplakater og sannelig står det ikke "velkomen" der og...

Skrevet
På en databutikk ved Bislett står det "VELKOMEN" i alle vinduene.

Husker da det stod skrevet med sprittusj da butikken var nyåpnet, og tenkte "jaja, de fikser det vel".

Nå har det kommet profesjonelle, trykte vindusplakater og sannelig står det ikke "velkomen" der og...

"Velkomen" er korrekt på nynorsk.

Skrevet

Denne er vel så gammel at alle har hørt den allerede, men til glede for nye generasjoner:

I vinduet på en liten hjørnebutikk et sted i Oslo på tidlig 90-tall sto følgende plakatene med følgende tekster:

"Vi har pissa i frysern"

Og

"j*lig billige bannaner"

Skrevet

Luka da :ler: Det står faktisk med liten skrift nederst på skjermen at de gjør det for å få oppmerksomheten din (slik gjesten lenger opp forklarte).

Gjest Samskeyti
Skrevet

Og Princess selger håndkler... Dette står det overalt i reklamebladene deres, og på plakater, over hele landet!!

Skrevet

her i trondheim hadde de kalt butikken sin for "chabby chick"... det skrives "shabby chick"! :P det er pinlig det!

så nå at de hadde fiksa det, heldigvis... :P

Skrevet
Og Princess selger håndkler... Dette står det overalt i reklamebladene deres, og på plakater, over hele landet!!

Uff ja, dette har jeg sett feilstavet så ofte at jeg begynte å lure på hva som er riktig. For ordens skyld nevner jeg at det er håndklær som er riktig.

Skrevet

Har reagert på Kiwi sin posereklame hvor det står at man får dobbelt pris tilbake...

Har ikke hørt at pris heter et pris, det priset, men en pris, den prisen osv.

Vet ikke om det står det lenger på posene deres eller andre plasser nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...