Gjest Gjest_Mimmi_* Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Hei! Skal på juleshopping til krakow om to uker, har aldri vært der før! Gleder meg masse, men er det noen som har noen shopping tips? Er det billigere priser i kjedebutikkene som Zara, HM, Mango osv også? Finnes det noen vintage / Secondhand butikker her? Har noen vært på det store julemarkedet? Hva finnes der? Takknemlig for alle svar!!!!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Hei! Jeg er fra Krakow, faktisk. Jeg vil anbefale deg å tilby 50% av prisen du ser de selger ting for, spesielt i markedshallen, for da vil de gå opp 25% og du får prutet deg til en pris som ikke er fullt så høy som den i utgangspunktet, og selgeren blir fornøyd han også. Vil du i butikk kjedene så må du utenfor selve kjernen i byen, da mener jeg vekk fra markedet og langs eleven og over broen, det er kanskje litt uforståelig for deg NÅ, men når du kommer dit så vil du skjønne veldig klart hva jeg mener. HM finnes det, vi har Versace og DG utsalg feks. Også finnes det enormt mange uavhengige gullsmeder/klesforetniger der du virkelig får kjøpt noen pene ting mye billigere enn i norge, MEN skal du virkelig handle billig, kom deg ut av sentrum, det kommer jeg nærmere innpå litt senere i innlegget . Skal du handle på julemarkedet så får du ALT fra glasskuler til treet i ørten forskjellige størrelser og i 100 forskjellige nydelige mønstre, du kan kjøpe all slags god julemat og pynteting, folk og handarbeidere kommer for å selge alt de har, du kan kjøpe alt fra hester til ullkåper der, for å illustrere det på den måten Veldig greit at du går på turistkontoret når du kommer ned dit og får deg et bykart, der skal du ut av selve byen, men fortsatt være veldig sentralt. I "utkanten" finner du alt slags godis av billige flotte sko og klær, og alt annet du skulle finne på å ønske med deg til en billig penge. Det fine med disse mulighetene er at det er sjelden noen her hjemme som går kledd i det samme som deg med tanke på at du får kjøpt mye handlaget der nede. Håper jeg kom med noen greie tips for deg her!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Å foresten, ja det er MANGE secondhand/vintage bruktbutikker der nede, der har jeg gjort noen ufattelige godkjøp for å si det slik. Klærne og skoene jeg har, er det svært mange som har spurt om hvor kommer fra, til og med tilbydd seg å kjøpe dem fra meg. Billig å handle på slike butikker er det også, jeg foretrekker nesten mest å handle der når jeg er hjemme hos familien, for da får jeg mange fine plagg og sko til en VELDIG billig penge, og det er sjelden vare som ikke er masseprodusert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå