Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg har havnet i en skikkelig kjip situasjon ganske så ufrivillig; Jeg har bodd seks måneder i utlandet p.g.a. jobben og denne perioden bodde lillsøsteren min på 19 i huset mitt og passet på hunden min. Hun fikk lov til å disponere bilen min denne perioden, jeg var veldig klar på at det var hennes ansvar å betale eventuelle parkeringsbøter, regninger fra Fjellinjen om hun dro inn til Oslo, bensin og at hun måtte sørge for oljeskift i passende intervaller. Jeg har vært hjemme i en månedes tid nå, og har ikke sett noen giroer fra Fjellinjen så jeg regnet med at alt var i orden. Til i går; da dumpet det 15 giroer ned i postkassa, på totalt 9000 kr, hvorav over halvparten er ekstra gebyrer for at det ikke er betalt i tide. Hun har aldri vært en stor fan av kollektivtransport og har brukt bilen til å kjøre på skolen flere ganger i uka. Regningene har hun tydeligvis bare ignorert. Jeg må jo bare betale det innen fristen ( søsteren min skal få betale meg tilbake), men jeg lurer på om noen har erfaring med å "forhandle" med Fjellinjen. Jeg har selv jobbet i et inkassobyrå, og der hendte det jo at vi lot kundene slippe enkete gebyrer/mindre renter osv. om de betalte gjelden under ett og jeg lurer på om det vil være mulig å få til noe lignende med Fjellinjen? Er det noe vits i å ringe dem og forsøke å få redusert gebyret noe?
Gjest Glør Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Fjelllinjen har vært veldig greie de gangene jeg har ringt, du kan nesten alltid få delt opp og utsatt ting svært lenge, uten at det kommer på noe ekstra utgifter. Jeg har også sluppet deler av regning, når jeg har tatt kontakt. Og det har vært bare fordi jeg har dårlig råd, hvis du forklarer din situasjon ordner det seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå