kisskissbangbang Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Hei jenter! Jeg skal, som så mange andre, på julebord nå i november. Jeg har en sort, tettsittende, stroppeløs kjole til ca. midt på låret som jeg tenkte å bruke. Men ... Jeg er ELENDIG på tilbehør! Har mange ganger pyntet meg for å gå på litt finere fester, og følt meg kjempefin og pent pyntet. Har derimot ikke alltid vært like festlig å se bilder fra kvelden senere, og se at jeg faktisk egentlig så grisekjedelig ut. Så, jeg trenger hjelp! Jeg må, av diverse grunner, ha på meg noe på armene, som dekker de helt ned til håndleddet. Det er her jeg har krasjet stygt før ... Hva kan man egentlig ha på over kjolen som faktisk ser litt kult ut, selv om det dekker armene? Jeg foretrekker noe som ikke går så veldig langt ned på kroppen, da jeg har en smal og fin midje som ser smashing ut i denne kjolen. Vil ikke dekke til den. Jeg er litt rocka av meg, gjerne litt glamrock til slike anledninger. Har som sagt trodd jeg har klart å kjøre "min stil" på julebord/nyttårsfester tidligere, men den gang ei ... Noen som kunne kommet med noen tips til meg? Gjerne et sammensatt antrekk med utgangspunkt i kjolen jeg beskrev tidligere. Alt fra øredobber til strømpebukse, altså ... Jeg er litt desperat.
kisskissbangbang Skrevet 12. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. november 2009 Kjolen er for øvrig ganske lik denne.
Gjest dalieo Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Noen forslag: - Mønstrede strømpebukser. - Statementsmykke. Noe som dette. Jeg tror det kommer til å sprite opp kjolen mye, hvis det er en vanlig, basic liten svart! - Kort cardigan med fokus på skuldre, en trend du finner overalt i butikkene nå for tiden. Små skulderputer som markerer skuldrene. - Gjør noe ordentlig ut av håret ditt! Gjelder kanskje ikke som et tilbehør, men for eksempel å krølle det eller sette det fint opp hever antrekket mange hakk. Kommer ikke på så mye mer så sent! Kanskje jeg finner noen bilder i morgen, leter etter litt inspirasjon selv
kisskissbangbang Skrevet 14. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2009 Ah, mønstrete strømpebukser har jeg faktisk ikke tenkt på, men det var jo lurt! Tusen takk for tips!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Med en bolero vil du fortsatt framheve midjen din - men det kan bli vanskelig å finne en helt langermet en.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Mønstrede strømper???? Sort mønster eller farge eller dyremønster? Kommer an på hvor gammel du er, men det blir for glorete, dessuten går det 13 av dem på dusinet og dyremønster bør det være 60-års grense på! Jeg vil anta at du har nokså lange slanke pene pen, og da ville jeg tatt på et par Nearly Black fra Wolford, 15 denier. Hvis du leter lenge nok er jeg sikker på at du finner en kul bolero, som også forsåvidt kan vært svart. Men da i en helt annet materiale. Også for å sette selveste prikke over i'en, så bruker rød leppestift og rød neglelakk. Og clutsh selvfølgelig! Og klassiske pumps selvfølgelig, men ikke de med 12 cm hel.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Mønstrede strømper???? Sort mønster eller farge eller dyremønster? Kommer an på hvor gammel du er, men det blir for glorete, dessuten går det 13 av dem på dusinet og dyremønster bør det være 60-års grense på! Jeg vil anta at du har nokså lange slanke pene pen, og da ville jeg tatt på et par Nearly Black fra Wolford, 15 denier. Hvis du leter lenge nok er jeg sikker på at du finner en kul bolero, som også forsåvidt kan vært svart. Men da i en helt annet materiale. Også for å sette selveste prikke over i'en, så bruker rød leppestift og rød neglelakk. Og clutsh selvfølgelig! Og klassiske pumps selvfølgelig, men ikke de med 12 cm hel. Hva med en bolero i sånn fuskepels som det er så mye av? Da blir skuldrene bredere enn hoftene. Ganske typete syns nå jeg. Men ikke se for dere Crystal Carrington nå, for det gjorde jeg nemlig. Det blir i meste laget.
Gjest dalieo Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Mønstrede strømper???? Sort mønster eller farge eller dyremønster? Kommer an på hvor gammel du er, men det blir for glorete, dessuten går det 13 av dem på dusinet og dyremønster bør det være 60-års grense på! Jeg vil anta at du har nokså lange slanke pene pen, og da ville jeg tatt på et par Nearly Black fra Wolford, 15 denier. Hvis du leter lenge nok er jeg sikker på at du finner en kul bolero, som også forsåvidt kan vært svart. Men da i en helt annet materiale. Også for å sette selveste prikke over i'en, så bruker rød leppestift og rød neglelakk. Og clutsh selvfølgelig! Og klassiske pumps selvfølgelig, men ikke de med 12 cm hel. Jeg skulle kanskje spesifisert litt. Svarte strømpebukser ja, men med blondemønster/stripemønster og lignende. Her er en link som viser litt hva jeg tenker på.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Av de tre øverste, var den i midten fin. Sofistikert. Men da er det strømpene som blir blikkfanget, slik at store smykker og annet som dingler og klirrer ikke er nødvendig her. Av de tre nederste var de med spredte prikker på de fineste. Og husk at hvis du vil at bena sa se lengst mulig ut, så styr unna ankelstøvletter og sko med remmer over risten eller rundt ankelen. Beina ser lengst ut hvis du bruker sko der "utringingen" går helt fram til tærne.
Ella_Grey Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Jeg ville egentlig valgt tykke svart strømpebukser. Jeg tenker at noe annet blir for kaldt... Du kan velge strømper i en knallfarge, hvis du vil. Ville enten hatt et langt sølvfarget smykke med anheng. Eller et par store dingle øredobber. Lange lysekrone, eller runde - alt etter hvordan form du har på ansiktet. Neglelakk i en knallfarge. Og det har mye å si hvordan du er på håret (som dalieo sa) Jeg vet at det før fantes en slags "boleo" som bare var armer og en liten del i ryggen som bandt de sammen..... vet ikke hvordan jeg skal forklare. Var tynt bommullsstrikk. En sånn hadde sikkert vært veldig fin
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Tykke fargede strømpebukser til en sort cocktailkjole???? Det blir for meg som sorte strømper til hvit brudekjole!! Og ved oppfinnelsen av cocktailjolen tok de vel ikke akkruat hensyn til klimaet vår her oppe ved nordpolen.Men det går vel an og ha en thights eller lignede i veska til bruk til og fra. Er jo bare og vrenge av i garderoben.
Ella_Grey Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Tykke fargede strømpebukser til en sort cocktailkjole???? Jeg tenker det kan være fint ja Tenkte noe sånt som dette Hvis du finner en fin, tynn genser å ha under, så dekker du jo armene dine også.
Gjest Gjest_Ludvig_* Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Tykke fargede strømpebukser til en sort cocktailkjole???? Det blir for meg som sorte strømper til hvit brudekjole!! Og ved oppfinnelsen av cocktailjolen tok de vel ikke akkruat hensyn til klimaet vår her oppe ved nordpolen.Men det går vel an og ha en thights eller lignede i veska til bruk til og fra. Er jo bare og vrenge av i garderoben. Enig med sistnevnte taler. Dersom du har lange flotte ben, må det jo være et must å fremheve dem. De fleste gutter kommer nok ikke til å løfte blikket høyere enn skjørtekanten. Nedenfor bør de finne tynne mørk strømper (ikke sorte til sort kjole, men kanskje mørk brune)som fremhever bena dine.
Gjest Gjest_kaja_* Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Dersom du må dekke til armene, og liker en rocka stil, ville jeg foreslått å ha en kul skjorte inni kjolen. Da vil kjolen gi en "korsetteffekt" utenpå skjorta. Denne stilen har jeg kjørt ved flere anledninger, med forskjellige skjorter, alt etter anledning. Friske farger og kule detaljer på skjorten gjør den lille sorte til noe helt annet enn du er vant med. Kombiner gjerne med et røft belte utenpå kjolen. Dersom du går for sort skjorte også, kombiner med sko og veske i en kontrasfarge for å sprite opp. Bare en litt annerledes tanke...
Gjest Gjest_Werty_* Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Hva med en kort skinnjakke? Kan kanskje være litt upraktisk å ha inne over lengre tid, men det kan være stilig! Eller så finner du mange korte dressjakker også. Eller fargede pumps? La fargen matche noe annet på antrekket, for eksempel hårpynt? Jeg brukte selv knallrøde pumps med sløyfe på på julebordet, og fikk mange komplimenter for disse. Jeg likte ikke helt tanken på mønstrede strømpebukser, men det kommer selvfølgelig an på alderen også.
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Litt seint, men kanskje noen andre finner nytte i det Til den lille sorte kan det jo være fint å kombinere med diverse freske farger, f.eks rødt eller jadegrønt, eller hva med sølv? Prøv f.eks røde pumps, rød clutch, røde lepper og negler. Eller jadefargede pumps, med smykker som har steiner i samme farge, eventuelt clutch om du finner det. Så kan du har sorte negler , smokey eyes i grønt eller sort og nude lepper. Sølv er også pent,mange pene kardgans og boleroer i sølv nå for tiden! vet vero moda har en del, samme har b-young.
Megana Skrevet 8. desember 2009 #18 Skrevet 8. desember 2009 Litt seint, men kanskje noen andre finner nytte i det Til den lille sorte kan det jo være fint å kombinere med diverse freske farger, f.eks rødt eller jadegrønt, eller hva med sølv? Prøv f.eks røde pumps, rød clutch, røde lepper og negler. Der ville jeg vært veldig forsiktig, det kan kræsje totalt om ikke rød-nyansene er like. Jeg skal ha sort silkekjole, sort bolero, sorte sko og veske, og røde lepper Vet ikke helt hva slags frisyre enda, men det blir nok store krøller og oppsatt. Noen med gode forslag til frisyre og sminke utenom leppene? (Ikke for mye øyensminke, vil ikke se ut som en klovn)
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #19 Skrevet 8. desember 2009 jaja, for all del, samme nyanser. Trodde det var selvsagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå