Gå til innhold

Til alle sytete, klagete, norske men!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det sjeldent de klager på utseende. Det har heller gått på holdninger.

Det er masse klager på utseendet også, F.eks at vi er for kresne på utseendet siden vi aldri finner noen kjekke gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev forrige innlegg hadde jeg bare skumlest ingressen på artikkelen. Nå har jeg lest hele artikkelen, og da endrer det seg jo litt. Denne artikkelen sier jo ikke at norske kvinner er vakrest i verden, den sier bare at norske kvinner har høyest godkjennelsesgrad på tjenesten Beautiful People. Det kan ha flere årsaker:

- Norske kvinner har et mer realistisk bilde av seg selv enn kvinner i mange andre land, og de som vet de ikke er virkelig pene lar i større grad være å prøve seg.

- Norske kvinner er flinke til å sminke seg slik at de ser bedre ut men allikevel ikke oversminket. Dermed ser de bedre ut på bilder enn norske menn, man blir jo godkjent eller ikke på grunnlag av bilder på denne tjenesten.

- Norge oppfattes mange steder i verden som et eksotis og naturskjønt sted, så det at det står "Norway" på nasjonalitet kan bidra til at norske kvinner får flere positive stemmer.

- Norske kvinner er virkelig vakrest i verden.

Det kan også være en kombinasjon av flere av disse årsakene, hvor mye vekt hver årsak kan tillegges er vanskelig å avgjøre uten nærmere undersøkelser. Lær deg litt om statistikk og vitenskapelig metode før du bastant utbasunerer slik svada som at norske kvinner skulle være vakrest i verden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev forrige innlegg hadde jeg bare skumlest ingressen på artikkelen. Nå har jeg lest hele artikkelen, og da endrer det seg jo litt. Denne artikkelen sier jo ikke at norske kvinner er vakrest i verden, den sier bare at norske kvinner har høyest godkjennelsesgrad på tjenesten Beautiful People. Det kan ha flere årsaker:

- Norske kvinner har et mer realistisk bilde av seg selv enn kvinner i mange andre land, og de som vet de ikke er virkelig pene lar i større grad være å prøve seg.

- Norske kvinner er flinke til å sminke seg slik at de ser bedre ut men allikevel ikke oversminket. Dermed ser de bedre ut på bilder enn norske menn, man blir jo godkjent eller ikke på grunnlag av bilder på denne tjenesten.

- Norge oppfattes mange steder i verden som et eksotis og naturskjønt sted, så det at det står "Norway" på nasjonalitet kan bidra til at norske kvinner får flere positive stemmer.

Det kan også være en kombinasjon av flere av disse årsakene, hvor mye vekt hver årsak kan tillegges er vanskelig å avgjøre uten nærmere undersøkelser. Lær deg litt om statistikk og vitenskapelig metode før du bastant utbasunerer slik svada som at norske kvinner skulle være vakrest i verden :gjeiper:

Unskyld meg, men hvor har jeg kommet med en bastand uttalelse? Jeg har lagt ut en link, jeg har ikke sagt at norske kvinner ER penest i verden. Jeg synes det var passende å ta den med fordi det er en del menn her som hele tiden hevder at norske kvinner ikke er noe pene, at vi overvurderer oss selv, undervurderer norske gutter, er alt for kresne osv. Da er det jo veldig artig at norske jenter topper lista over hvem som kommer med, mens norske gutter er langt ned på lista. Med andre ord er det norske menn som overvurderer seg selv. (noe vi forøvrig alltid har visst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Unskyld meg, men hvor har jeg kommet med en bastand uttalelse? Jeg har lagt ut en link, jeg har ikke sagt at norske kvinner ER penest i verden. Jeg synes det var passende å ta den med fordi det er en del menn her som hele tiden hevder at norske kvinner ikke er noe pene, at vi overvurderer oss selv, undervurderer norske gutter, er alt for kresne osv. Da er det jo veldig artig at norske jenter topper lista over hvem som kommer med, mens norske gutter er langt ned på lista. Med andre ord er det norske menn som overvurderer seg selv. (noe vi forøvrig alltid har visst)

Jeg tenkte akkurat det samme som deg, da jeg så denne nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan litt rasebiologi vet at dette ikke stemmer. Dere vinner nok på sminke og at dere blir eksotiske. Ser man på slaviske rasetrekk blandt kvinner så utkonkurerer de germanske kvinner. Plastisk kirurgi er mer vanlig her enn i mange andre land. Sier vel sitt når tyskeland ikke er på samme nivå, til tross for at folket i norge og tyskland er genetisk likt.

Dette handler om sminke, økonomi, fotoshop, og ps...sorry for å skuffe deg vesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg ikke er enig hehe! Ikke for å være slem, men etter å ha vært i USA skjønner jeg at vi har veldig mange vakre her i Norge, men samtidig har vi veldig høy standar også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Men det finnes veldig mange kjekke norske menn også, da. Hva er vitsen med å prøve å dra ned norske damer når de blir dratt frem som pene?

Problemet rundt dette med pene damer, er denne sabla nett-datingen. Og helt ærlig; det er nok sånn at det er flere pene damer på nett, enn det er menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes veldig mange kjekke norske menn også, da. Hva er vitsen med å prøve å dra ned norske damer når de blir dratt frem som pene?

Problemet rundt dette med pene damer, er denne sabla nett-datingen. Og helt ærlig; det er nok sånn at det er flere pene damer på nett, enn det er menn.

Det tror jeg neppe. Men rent bortsett fra den vesentlige forskjellen som ligger i at kvinner sminker seg mens menn fremstår natural, så er kvinner generelt trolig mye flinkere enn menn til å la seg avfotografere på en måte som gjør at deres penere trekk kommer bedre til sin rett. Kvinner har jo også et langt mer bevisst forhold til mote og klær enn hva menn har: mange menn eier jo ikke stil i det hele tatt! På den andre side så er jo mange kvinner så lite særpreget i klesveien at jeg har problemer med å skille dem fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*

Det er det dummeste innlegget jeg har lest på lenge. Hvordan kan noen vite noe slikt ut i fra et bilde av en person. Et bilde sier fint lite om hvordan en person ser ut. Spesiellt er jenter svært flinke til å ta bilde av seg selv, med riktig lyssetting i en spesiell vinkel slik at de alltid ser bra ut. Ansiktet er bare 10-15 prosent av en person og som regel viser jentet et helbilde på datingsider og da vet man ikke hvordan de resterende 85 prosentene ser ut. Mao man kan overhodet ikke avgjøre om en jente er pen eller ikke før man har sett henne live og helst uten klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff på ei jeg gikk på ungdomsskolen med her om dagen. Trodde hun var strøken utifra facebook bildene. På bildene så hun "way out of my league", men jeg vil faktisk påstå at IRL er jeg langt over hennes. Jeg koblet faktisk ikke helt hvem det var før noen sekunder etter, og det skal ikke forundre meg om jeg stod med munnen åpen og så ganske overrasket ut. En ting er iallfall sikkert, bilder lyger! Og dette er ikke den eneste jenta jeg har lagt merke til at ser betraktelig bedre ut på nettbildet enn i det virkelig liv. Gutter har de ikke med å bruke alt for mye tid på bilder, så at norske menn ser så forferdelig mye dårligere ut enn den norske kvinne kan dere trykt legge på hylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jeg traff på ei jeg gikk på ungdomsskolen med her om dagen. Trodde hun var strøken utifra facebook bildene. På bildene så hun "way out of my league", men jeg vil faktisk påstå at IRL er jeg langt over hennes. Jeg koblet faktisk ikke helt hvem det var før noen sekunder etter, og det skal ikke forundre meg om jeg stod med munnen åpen og så ganske overrasket ut. En ting er iallfall sikkert, bilder lyger! Og dette er ikke den eneste jenta jeg har lagt merke til at ser betraktelig bedre ut på nettbildet enn i det virkelig liv. Gutter har de ikke med å bruke alt for mye tid på bilder, så at norske menn ser så forferdelig mye dårligere ut enn den norske kvinne kan dere trykt legge på hylla

Jeg har datet mange menn fra nettsteder. De ser omentrent ut som på bildene. Noen ganger verre, aldri bedre. Det verste er liksom kroppen, som de er flinke til å gjemme bort på bildene. Ølvom, dissende rumpe og pupper. Yummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har datet mange menn fra nettsteder. De ser omentrent ut som på bildene. Noen ganger verre, aldri bedre. Det verste er liksom kroppen, som de er flinke til å gjemme bort på bildene. Ølvom, dissende rumpe og pupper. Yummi.

Jeg kan komme med mange eksempler på menn som ser bedre ut på bildene sine enn i virkeligheten, så det er neppe noen typisk jentegreie nei. Dette er visst en hard kamel for enkelte menn å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...