Solstrålen Skrevet 20. august 2003 #1 Skrevet 20. august 2003 Mannen er på slankekur... Type Fedon/sunn fornuft.. Og vi har alltid en gryte med suppe/gryte-greie stående i kjøleskapet.. Er kål, blomkål, paprika, purre. litt gulrot, løk, hvitløk og andre ting vi har for hånden.. Denne gangen hev jeg oppi en box med hakkede tomater, for å variere smaken.. Spørsmålet mitt er enkelt og greit: Jeg er fryktelig dårlig på hva krydder som passer seg i slike sammenhenger!!! Hva passer godt sammen med grønnsaker og gir en god og "smaksrik" smak.. (ble litt klønete )???
mellom Skrevet 20. august 2003 #2 Skrevet 20. august 2003 veldig mye forskjellig - avhenger av hva du liker - jeg elsker timian og basilikum sammen - helst, og gjerne friske sammen med hvitløk.
Kate Skrevet 20. august 2003 #3 Skrevet 20. august 2003 Selleri er veldig godt i grønnsakssupper. Skrell en rot-selleri og kutt den opp i terninger. Trenger ikke så lang koketid, ca. 10 minutter skulle være greit, litt avhengig av størrelsen på bitene.
Texas Skrevet 21. august 2003 #4 Skrevet 21. august 2003 Mitt favorittkrydder må være Knorr Aromat!! Den lager virkelig god smak på alle typer retter!!!
Livets datter Skrevet 21. august 2003 #5 Skrevet 21. august 2003 JA TIL KRYDDER PÅ ALT (iallefall nesten). Favoritten min er Allroundkrydder og Piffikrydder. Passer til alt!
VesleBråka Skrevet 22. august 2003 #6 Skrevet 22. august 2003 En dæsj rosmarin er godt i buljongsupper. Også selleri.
-Fisken- Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 I buljongsupper er det også godt med litt av det krydderet som heter gastrom.
Leo Skrevet 23. august 2003 #8 Skrevet 23. august 2003 Løpstikke (Også kalt buljongurt) er veldig godt i nesten alle slags supper. (Tror forresten du mener "Gastromat" Fisk...)
-Fisken- Skrevet 23. august 2003 #9 Skrevet 23. august 2003 Løpstikke (Også kalt buljongurt) er veldig godt i nesten alle slags supper. (Tror forresten du mener "Gastromat" Fisk...) Der sa du det! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå