Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #1 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har tenkt å bestille hotell og fikk mail i dag med bestillings skjema der jeg skulle fylle inn kredittkort opplysning++ Jeg forstod det som at man betaler ved hjemreise, men at det skal være en sikkerhet for dem. Så tror nok ikke de trekker pengene nå. Jeg har bare et vanlig visa(debet) kort nå da og lurer litt på om jeg burde skaffe meg et kredittkort og gi de opplysningene fra det. Er det dumt og gi opplysningene til et vanlig debetkort. Jeg har uansett tenkt å bestille et kredittkort til å kjøpe flybilletter på. Men hva er egentlig lurest i forhold til hotell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #2 Del Skrevet 12. november 2009 Nøyaktig hvor mye opplysninger må du gi fra deg? Og hvilket firma er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. november 2009 #3 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har sendt mail direkte med hotellet. De skrev kredittkort opplysningene, vet ikke helt hva det innebærer, men regner nesten med det er de numrene fremme på kortet, utløpsdato og den koden. Vet ikke egentlig helt:P Har jo forstått at dette er noe de fleste hotell spør etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. november 2009 #4 Del Skrevet 12. november 2009 Det er ihvertfall en helt vanlig praksis å måtte gi fra seg kortinformasjon til hotellet når man bestiller. De vil som oftest ha nok informasjon til at de selv kan trekke pengene om du stikker av fra regninga eller ikke møter opp. Men: nettopp av den grunn ville jeg benyttet kredittkort. Jeg tviler på at hotellet vil gå inn for å lure deg (selv om det også kan skje), men feil kan skje og uenigheter kan oppstå. Og det er i etterkant lettere å krengle på en kredittkortregning enn å få tilbake penger som har gått ut fra debetkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. november 2009 #5 Del Skrevet 12. november 2009 Ja det kan jeg jo tenke meg. Tror jeg skal ta og ringe banken min i morra og høre hva de anbefaler. Vet jo ikke om jeg hadde fått høy nok kredittgrense en gang siden jeg er student og ikke akkurat har all verdens inntekt og vise til...vet ikke helt hvordan det heller fungerer:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. november 2009 #6 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg er student og har kort med kredittgrense på 10.000 i mnd ihvertfall. Aner ikke hva som skal til for å øke den, har ikke hatt behov for å spørre. Tror det skal mye til å ikke få kredittkort så lenge man ikke har masse gjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #7 Del Skrevet 12. november 2009 Har jobbet som sekretær og bestillt mange hotellrom både innen- og utenlands. Det er helt vanlig og måtte oppgi kortopplysninger ved bestilling i tilfelle som nevnt over, ved uoverstemmelser. Det gir dem mulighet til å dekke et eventuelt tap de måtte hevde å ha. Kortet skal ikke belastes før du sjekker ut. Vanlig avbestillingsfrist pleier å være 48 timer max. Gjerne også innen kl 12 dagen før. Enkelte utenlandske hoteller belaster kortet ved bestilling, men har aldri opplevd at de ikke informerer om det. Sikkerhetsmessig vil det alltid være minst risiko ved bruk av kredittkort all den tid andre kjenner opplysningene tilstrekkelig til at det kan belastes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. november 2009 #8 Del Skrevet 12. november 2009 Takker for svar:) så da burde jeg kanskje bare ringe banken og høre om jeg kan få meg et kredittkort? også heller be hotellet vente til jeg har fått dette. På dette skjemaet jeg skal sende inn har de skrevet: Betalings metode: Personlig konto ved avreise. Da betyr vel dette at vi betaler for alt når vi reiser. Det står vi må avbestille 7 dager før, så det er jo ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #9 Del Skrevet 12. november 2009 Sekretæren her: Avbestillingsfrist på 7 dager? For hotellrom? Det har jeg ikke hørt om. Men det er sikkert mulig for alt jeg vet. Har du en duganes bankforbindelse klarer de og ordne deg et kredittkort i løpet av en dag eller to. Og er det et vestlig land du skal til, burte det la seg forklare at kortopplysningene kommer om noen dager, og at reservasjonen skal stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ook Skrevet 13. november 2009 #10 Del Skrevet 13. november 2009 Også her i landet vil de gjerne ha et kortnummer, især hvis du har avtalt å komme sent på kvelden. De skal ha kortnummeret og utløpsdato, ikke den koden bak på kortet. Men pass på at du får den prisen du har avtalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. november 2009 #11 Del Skrevet 13. november 2009 Det er et hotell i Asia, er ikke noe problem at det er 1 uke før avbestilling:) Nå har jeg ringt banken min og ordnet med kredittkort med grense på 30 000. Skulle få det innen en uke. Tror det var mastercard så det er jo ikke noe reiseforsikring eller noe tror jeg. Sendt mail til hotellet og skrev at jeg hadde bestilt kredittkort og håpet det var i orden at jeg ventet en uke med å sende de opplysningene. Når jeg da skal sende de så skriver jeg bare nummeret på kredittkortet og utløpsdatoene og IKKE de tre sifrene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå