Gå til innhold

HASTER - nøytral olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage muffins og i oppskriften står det at jeg skal bruke en nøytral olje. Hva er nøytral olje egentlig? Jeg har bare rapsolje og olivenolje. Olivenolje skjønner jeg at ikke kommer til å fungere noe bra, men hva med rapsolje? Vil det gå greit? Eller bør jeg dra ut igjen og kjøpe solsikkeolje eller noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker rapsolje omtrent i alt jeg lager hvor det skal være smør :) Funker veldig fint så lenge man ikke skal lage noe som involverer kremet smør.

Skrevet

Flott! Tusen takk for raskt svar.

Da prøver jeg meg på rapsoljen (og gleder meg over at jeg slipper å dra ut igjen i kulden) :)

Skrevet

Jeg har brukt olivenolje i kaker også jeg, når jeg ikke har hatt noe annet. Smakte faktisk ikke noe forskjell.

Skrevet

Jeg brukte olivenolje en gang i gulrotkake, og den smakte ikke godt. Men det var kanskje extra virginolje som smaker ganske mye. Ville i hvert fall definitivt brukt raps.

Skrevet

raps eller solsikkeolje er som regel bra til baking.

Skrevet (endret)
Jeg brukte olivenolje en gang i gulrotkake, og den smakte ikke godt. Men det var kanskje extra virginolje som smaker ganske mye. Ville i hvert fall definitivt brukt raps.

Olivenolje kommer i så mange varianter at det ikke gir mening å si at olivenolje går bra. Da må man si produsent og type også.

Endret av skrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...