Gjest olga ii Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg skal lage muffins og i oppskriften står det at jeg skal bruke en nøytral olje. Hva er nøytral olje egentlig? Jeg har bare rapsolje og olivenolje. Olivenolje skjønner jeg at ikke kommer til å fungere noe bra, men hva med rapsolje? Vil det gå greit? Eller bør jeg dra ut igjen og kjøpe solsikkeolje eller noe slikt?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Jeg bruker rapsolje omtrent i alt jeg lager hvor det skal være smør Funker veldig fint så lenge man ikke skal lage noe som involverer kremet smør.
Gjest ts Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Flott! Tusen takk for raskt svar. Da prøver jeg meg på rapsoljen (og gleder meg over at jeg slipper å dra ut igjen i kulden)
Virvel Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Jeg har brukt olivenolje i kaker også jeg, når jeg ikke har hatt noe annet. Smakte faktisk ikke noe forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg brukte olivenolje en gang i gulrotkake, og den smakte ikke godt. Men det var kanskje extra virginolje som smaker ganske mye. Ville i hvert fall definitivt brukt raps.
lilleGrethe Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 raps eller solsikkeolje er som regel bra til baking.
skrue Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg brukte olivenolje en gang i gulrotkake, og den smakte ikke godt. Men det var kanskje extra virginolje som smaker ganske mye. Ville i hvert fall definitivt brukt raps. Olivenolje kommer i så mange varianter at det ikke gir mening å si at olivenolje går bra. Da må man si produsent og type også. Endret 14. november 2009 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå