Brianna Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Er dette helt feil? Vi er bare gode venner som har mye sex, vi er veldig like selv om han er 15 år eldre enn meg. Er dette utnytting av meg? Jeg føler ikke det i det hele tatt, og han er virkelig snill og normal. Tror ikke jeg skal ta han med hjem til mamma med det første, men jeg tar det som det kommer. Akkurat nå er det helt uforpliktende lek. Brianna
Samantha Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Det er vanskeleg å svare på, sidan vi ikkje veit kor moden og voksen du er for alderen. I utgangspunktet ser eg på store aldersforskjellar som uproblematisk, men når ein er 18 år er ein oftast ikkje heilt voksen enda (sjølv om ein trur det sjølv). Hadde du vore 25 og han 40 hadde eg sett annleis på det. Men det høyres jo ikkje ut som det er snakk om eit dønnseriøst forhold, så då går det vel greit? Så lenge du er 18 år og veit kva du styrer med, så utnyttar han deg ikkje etter mi meining. Du har lov til å gjere kva du vil med kven du vil.
felgen Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Hvorfor bekymre seg hvis man har det gøy? Hvis du derimot føler deg utnyttet er det en annen sak, men det er ikke noe automatikk i at han utnytter deg selv om han er eldst.
Glynis Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Det kommer an på. Hva slags forhold har du til din far?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Er dette helt feil? Vi er bare gode venner som har mye sex, vi er veldig like selv om han er 15 år eldre enn meg. Er dette utnytting av meg? Jeg føler ikke det i det hele tatt, og han er virkelig snill og normal. Tror ikke jeg skal ta han med hjem til mamma med det første, men jeg tar det som det kommer. Akkurat nå er det helt uforpliktende lek. Brianna Har du lyst til å knulle en 15 år eldre mann - så gjør det. Men noe mer tror jeg ikke du skal tenke at det er.
fabu Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 jeg er 21 og sammen med en som er snart 33.så her er det 11 år i mellom. jeg har alltid vært veldig voksen for alderen så det tror jeg spiller stor rolle. om du vet at han ikke lurer deg så er det vel bare og kjøre på. men greit og vite hva han vil her i livet. med tanke på barn og sånn. kan hende han synes det er på tide men ikke du. så før det blir for alvorlig så må u være sikker på hva du vil og han vil:)
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Det er 12 års forskjell på meg og kjæresten min, vi funker helt fint sammen. JEG syns ikke han er for gammel for meg, vi deler mye de samme interesser og meninger, jeg er hverken for moden, eller han for umoden, vi har møttes på midten og trives veldig der =)
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Er dette helt feil? Vi er bare gode venner som har mye sex, vi er veldig like selv om han er 15 år eldre enn meg. Er dette utnytting av meg? Jeg føler ikke det i det hele tatt, og han er virkelig snill og normal. Tror ikke jeg skal ta han med hjem til mamma med det første, men jeg tar det som det kommer. Akkurat nå er det helt uforpliktende lek. Brianna Hvis en 33-åring er mentalt på samme stadie som en 18-åring - så er det ihvertfall ikke helt i vater. Men for all del, det kan være hyggelig selv om det ikke er helt "normalt". Du som 18-åring har mye mentalt/psykisk utvikling foran deg. Hvis dere er jevnbyrdige der nå - så vil du fort passere hans mentale alder. Og er det ikke slik - ja, så blir du nok utnyttet.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Om min datter på 18 kommer hjem med en mann på 33 så tar det hus i helvete her. Det blir ikke akseptert av noen av oss.
Gjest Gorgonzola Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Ut i fra hva du skriver tenker jeg at det er helt ok. Det er slett ingen automatikk at mann 33 + kvinne 18 = utnytting. Så lenge det er hyggelig samvær, uforpliktende lek og masse god sex er det bare å nyte. Blir det mer "seriøst", framtidsprat, bo sammen, unger, utdanning (for din del), jobb (for hans del), sørg for å være dønn ærlig mot deg selv og kjenn etter at du ikke går på akkord med dine visjoner og ambisjoner. Da blir ting ugreit, det er kun et spørsmål om tid. Enn så lenge - enjoy life!
Brianna Skrevet 12. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2009 Det kommer an på. Hva slags forhold har du til din far? Ja, det er det jeg tenker litt på faktisk.. jeg har aldri hatt en ordentlig far, han har sviktet når det kommer til omsorg.. har også en tendens til å søke eldre menn. Jeg vet bare ikke om det har noe med det å gjøre? Jeg har hele livet fått høre at jeg er veldig moden for alderen, så det bekymrer jeg meg ikke om. Jeg er en smart jente! :-)
*Numi* Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 (endret) Hvis en 33-åring er mentalt på samme stadie som en 18-åring - så er det ihvertfall ikke helt i vater. Men for all del, det kan være hyggelig selv om det ikke er helt "normalt". Du som 18-åring har mye mentalt/psykisk utvikling foran deg. Hvis dere er jevnbyrdige der nå - så vil du fort passere hans mentale alder. Og er det ikke slik - ja, så blir du nok utnyttet. Jøss, det er da bare utnytting hvis man føler det selv? De er tross alt myndige begge to, og burde være istand til å ta egne avgjørelser og ansvar for dem. Er 18-åringen moden for alderen så er det heller ikke sikkert man passerer hverandre mentalt slik som du påstår. At man likevel kan vokse fra hverandre over tid, skal man aldri se bort fra, men det er en annen sak. Det vil jeg tro at i noen tilfeller har mer med at den unge ikke alltid har "funnet seg selv", og kan endre seg når h'n vokser til og blir litt eldre. --- Kos deg du, TS! Så lenge dere har det bra med hverandre og trives så er det det som teller! Endret 12. november 2009 av *Numi*
MissCoverdale Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Så lenge du trives så spiller vel ikke alder noen rolle? Men min erfaring er at det kan bli litt problematisk etterhvert. Jeg gikk ut av et 4årig forhold da jeg var 20, og traff en kar på 34. Han hadde en sønn, og fortalte at han på sikt ville prøve igjen med moren til gutten. Dette passet meg utmerket, for jeg ville egentlig bli voksen og "finne meg selv", da jeg følte jeg ikke fikk det til tidligere, siden jeg var i et forhold fra jeg var 16. Og jeg ville erfare hvordan det var med et sexliv med en eldre mann. Slik at vi inngikk et slags knullekompis forhold. De fire første mnd'ene var det helt supert! Jeg fikk leve singellivet, være med venner, og samtidig ha vanvittig god sex uten noen forpliktelser. Drømmesituasjonen for meg på den tiden. Men etter de fire mnd'ene ville han at jeg skulle komme over når han hadde sønnen i helgene, og at vi skulle finne på ting sammen alle tre. Gutten var på den tiden 4år. Og da skygget jeg raskt banen! For det første var jeg absolutt ikke klar for å leke stemor for en liten gutt, selvom jeg er veldig glad i barn og kommer godt overens med dem. Og for det andre så har jeg lite respekt for dem som vil involvere barna i useriøse forhold. I mitt tilfelle ble altså alderen et problem, da vi ville helt forskjellige ting etter hvert. Selvom det i utgangspunktet var det samme vi var ute etter. Så vær forsiktig der. Heldigvis ble jeg ikke forelsket i mannen, for da tror jeg at jeg lettere kunne blitt med på hele stemor opplegget, blindet av kjærlighet.
Becka Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 vel, det er lett å si at alder har ingenting å si. Men jeg må innrømme at jeg ble ganske kvalm da jeg fikk vite at han jeg datet for en stund tilbake hadde datet ei på bpde 18 og 19 år. Jeg klarte liksom ikke helt respektere det kjente jeg. Han hadde 2 små barn, og det hele ble bare ekkelt. Men det er nå meg.
*Numi* Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Og da skygget jeg raskt banen! For det første var jeg absolutt ikke klar for å leke stemor for en liten gutt, selvom jeg er veldig glad i barn og kommer godt overens med dem. Og for det andre så har jeg lite respekt for dem som vil involvere barna i useriøse forhold. I mitt tilfelle ble altså alderen et problem, da vi ville helt forskjellige ting etter hvert. Selvom det i utgangspunktet var det samme vi var ute etter. Så vær forsiktig der. Heldigvis ble jeg ikke forelsket i mannen, for da tror jeg at jeg lettere kunne blitt med på hele stemor opplegget, blindet av kjærlighet. Det virker kanskje som at det helst var det at han hadde barn og ville involvere deg uten at dere var i et seriøst forhold, og ikke alderen som var hovedproblemet her da, synes jeg. Men det er nå bare min oppfatning.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #16 Skrevet 13. november 2009 (33/2)+7 = 23,5 23,5 > 18 Det er IKKE ok.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #17 Skrevet 13. november 2009 Ikke bekymre deg, ta det for det det er og ha det hyggelig. Gjør det du vil og bare vær fri. Det er bedre å vente noen år med å binde seg til noen.
Gjest pastamannen Skrevet 13. november 2009 #18 Skrevet 13. november 2009 Jeg forstår ikke spørsmålet "er han for gammel for meg?". Det er jo bare du som kan svare på det. Eller vil du også spørre på kvinneguiden "liker jeg fisk eller ikke?" når du skal lage middag?
Teriyaki Skrevet 13. november 2009 #19 Skrevet 13. november 2009 Da jeg og min kjære ble sammen, var jeg 16 og han 21. Jeg er nå snart 19 og han akkurat 24. Den aldersforskjellen du har med min kar blir for meg litt vel mye. Men det er jo opp til hva du selv føler om saken.
Gjest brutal_mann Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Uforpliktende puling? Helt greit. Seriøst forhold? Skeptisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå