Gå til innhold

Idealhøyde kvinner og menn

Fremhevede innlegg

Gjest frøken TS
Skrevet

Hva syntes du er idealhøyde for kvinner? Og for menn? Og hvor viktig er høyde for deg?

Jeg syntes idealhøyde for kvinner er ca 165 og menn ca 185. Høyde er ganske viktig for meg. Jeg elsker å føle meg liten og nett. Og ha en stor mann som "passer" på meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du, begrepet "idealhøyde" finnes ikke for meg. :)

Skrevet

kvinner mlm 170-175

menn mlm 180-190

Det er det mest estetisk vakre, i mine øyne. Hva gjelder valg av partner har høyde aldri betydd noe for meg, men jeg er ikke misfornøyd med at samboeren min på 185 er 12 cm høyere enn meg på 173.

Gjest Badabing
Skrevet

Idealhøyde kvinner: 170-180

Idealhøyde menn: 185-195

Jeg synes det er pent med høye, slanke mennesker :)

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Menn bør ikke være under 185. Så jeg vil si 185-190.

Skrevet

Jeg synes det er pent med høye mennesker.

Jenter: 170-180

Gutter: 182-195

Skrevet

Jeg er 180 cm høy, og det er ideelt for meg. Ellers hadde jeg ikke nådd ned til bakken :ler:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nei du, begrepet "idealhøyde" finnes ikke for meg. :)

Nei, ikke for meg egentlig heller, men jeg liker jo at mannen min er høyere enn meg (så hvor høy en mann skal være, er jo da avhengig av hvor liten/høy man selv er). Også at han er såpass mye høyere at jeg kan bruke høye hæler og fremdeles være lavere enn ham.

Hilsen meg på 1,72 med mann på 1,92

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg er 180 cm høy, og det er ideelt for meg. Ellers hadde jeg ikke nådd ned til bakken :ler:

Men hadde det ikke vært deilig da å ikke nå ned til bakken! Sveve litt over liksom og slippe den dagligdagse, hverdagslige bakkekontakten. :biggrin:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Kvinnfolk: 167-170cm.

Mannfolk: 175-185cm.

Skrevet
Men hadde det ikke vært deilig da å ikke nå ned til bakken! Sveve litt over liksom og slippe den dagligdagse, hverdagslige bakkekontakten. :biggrin:

Jo, der har du unektelig et godt poeng :danser:

Skrevet

Jeg syns ikke det spiller noen rolle, utenom at jeg ikke liker veldig høye kvinner eller veldig lave menn.

Skrevet

Jeg synes det er mest attraktivt med høye mennesker. Selv er jeg bare 162 og har alltid hatt litt komplekser for høyden min, selv om dette egentlig er helt uten grunn. Mannen er 201, og han er perfekt! :hjerte:

Skrevet
Jeg syns ikke det spiller noen rolle, utenom at jeg ikke liker veldig høye kvinner eller veldig lave menn.

Synes kvinner som er litt høye får ofte pene ben og en fin midje.

Skrevet
Synes kvinner som er litt høye får ofte pene ben og en fin midje.

Der sa du det - litt høye. For meg er det rart med damer over 1.85. Jeg er forøvrig 1.57 og har både pene ben og fin midje :fnise:

Skrevet

Det har jo mye med hvordan man bærer høyden sin. Selv er jeg over gjennomsnittet (175 cm), og er fornøyd med det. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var en smule lavere, særlig hvis jeg går med hæler.

Min idealhøyde:

Kvinner: 168

Menn: 185

Det blir kanskje en vaken høydeforskjell mtp kyssing og sånt? Min kjære er bare 5 cm høyere enn meg, og det passer egentlig perfekt. :)

Skrevet

Og det med at høye damer er mer velproporsjonerte enn lave er jo bare tull.

Skrevet
Der sa du det - litt høye. For meg er det rart med damer over 1.85. Jeg er forøvrig 1.57 og har både pene ben og fin midje :fnise:

Jo, selvsagt kan man være liten å ha pene bein. Men tendensen er at høyere kvinner har penere ben og finere midje. Årsakene er fysiologiske, lave menesker (ikke alle) har oftere kortere midje, sett i forhold til overkropp. Det samme gjelder jo bein, mange som vokser på slutten av tenårene får ekstra lange bein, samtidig som de må ha litt kjøtt på beina for å bære den litt tyngere overkroppen. Men det er mange unntakk, bare en observasjon jeg gjorde da jeg jobbet i klesbutikk (i over 3 år).

Når det gjelder menn så synes jeg høye menn oftere har penere overkropp og rumpe. Jeg kan ikke helt forklare det med rumpa, men en litt lang overkropp ser mer harmoniskt ut.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Me too!

Har alltid fått komplimenter for bena mine, og har timeglassfasong. Er heldig og har ikke fått den "stumpeformen" mange under 160 har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...