Gå til innhold

Er du vellykket?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler du deg mer vellykket eller mindre vellykket enn "folk flest" jevnt over?

Tenker både på jobb/utdanning, grad av selvrealisering, måloppnåelse eller målsettinger, kjærlighet, familie osv.

Evt. hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I økonomi og bosituasojn er jeg ikke vellykket.

Men jeg har en solid utdanning, god jobbmulighet som gir annerkjennelse i samfunnet og ikke minst som engasjerer meg enormt. Jeg har et godt ekteskap og mange gode venner. Så på det mer personlige planet og selvrealisering anser jeg meg som ganske vellykket.

Skrevet (endret)

Jeg føler meg ganske så vellykket, kjenner få jeg føler er mer vellykket enn meg. Er fristet til å si at jeg ikke kommer påå noen, men det blir vel for cocky.

Sitat fjernet.

vimse-mod.

Endret av vimse
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Føler du deg mer vellykket eller mindre vellykket enn "folk flest" jevnt over?

Betraktelig bedre, selv om de fleste andre sikkert vil plassere meg som litt mindre ;)

Jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet hvilke ting som gjør meg glad/lykkelig.

Skrevet

Jeg er vel ikke spesielt vellykket, har aldri tjent noe særlig penger (hatt veldig mye deltidsjobber og bare tjent penger i perioder på det jeg er utdannet som... har nå begynt på ny utdanning), ikke egen bolig. Men jeg er fornøyd med mange ting, jeg har en god kjæreste, jeg er smart (faktisk, det er derfor det er ekstra påfallende at jeg ikke har "blitt til noe" ennå, kanskje?), jeg er fornøyd med utseendet, jeg har kjempegode venner og jeg ser yngre ut enn jeg er, enn så lenge :fnise: Så jeg er fornøyd, jeg.

Skrevet
Jeg er vel ikke spesielt vellykket, har aldri tjent noe særlig penger (hatt veldig mye deltidsjobber og bare tjent penger i perioder på det jeg er utdannet som... har nå begynt på ny utdanning), ikke egen bolig. Men jeg er fornøyd med mange ting, jeg har en god kjæreste, jeg er smart (faktisk, det er derfor det er ekstra påfallende at jeg ikke har "blitt til noe" ennå, kanskje?), jeg er fornøyd med utseendet, jeg har kjempegode venner og jeg ser yngre ut enn jeg er, enn så lenge :fnise: Så jeg er fornøyd, jeg.

Og overflatisk er jeg visst også :ler: Jeg har vært ganske flink til å gjøre ting jeg liker da, lese gode bøker, utvikle meg mentalt og bruke naturen... skulle ikke tro det, men.

Skrevet (endret)

Både ja og nei!

Jeg er student, bor i bofelleskap og har sparekontoer med noen få slanter på, men ikke mye.

Men jeg føler meg vellykket som menneske i forhold til at jeg er stolt over det jeg har av verdier, måten jeg tenker på osv. Gjør det ok på skolen, er rimelig fornøyd med meg selv og har et bra liv.

Jeg har god kontakt med venner og familie, noe jeg ser på som kjempeviktig å ta vare på, og stiller opp når noen trenger meg. Jobber også frivillig for flere organisasjoner og vet at utdannelsen min vil hjelpe meg til å arbeide slik at andre mennesker får det bedre i hverdagen!

Vellykket kan liksom være så mangt, og ikke alt kan måles i penger, status og materielle ting! ;)

Endret av Colargol
Gjest Gjest_annema_*
Skrevet

-Kommer helt an på hvem jeg sammenligner meg med og hva som teller i sammenligningen.

Jeg har universitetsutdannelse, egen bolig og alt det materielle på plass. Men har også en kronisk sykdom, og er skilt. Så da havner jeg ofte mellom to stoler. Jeg er liksom hverken det ene eller det andre.

Jeg hører ikke hjemme blant dem med toppinntekt, svær villa og nye bolia-møbler. Men jeg synes at jeg har noe annet som er mye viktigere og det er livskvalitet. Sykdommen har lært meg å sette pris på de små tingene i livet.

Som regel føler jeg meg glad, positiv og har det greit i hverdagen, siden jeg også jobber med å mestre sykdommen.

Og det er vel det som teller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...