Smørblomsten Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Nå har jeg prøvd å vaske ullbodyen 3-4 ganger uten å få bort den gule avføringen som 1-åringen har klart å etterlate seg der Har bl.a smurt på flekkfjerner før vask, uten hell. Noen tips??? Har ikke lyst å farge den da den er i fine farger med mønster
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Flekker på ull er vanskelig å få vekk, spesielt når plagget er vaska, og flekken ikkje er fersk. Eg har fått vekk et par stygge flekkar med Domestos fresh... Kan vel ikkje akkurat anbefalast som vanlig flekkfjernar, men den har redda et par ullplagg med både ny og gammal bæsjeflekk her. Hadde rein domestos fresh rett på flekken, smurte litt godt rundt. Lot det ligge ca 1 time, skylte plagget i vasken, og deretter rett i maskina på ullprogram med Milo.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 skulle akkurat til å foreslå domestos! den fjernet missfarging på lin hos meg som hadde vært forsøkt vasket og flekkfjernet i det uendelige
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Gallesåpe! Fåes bla hos Nøstebarn.
Leifr Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Gallesåpe! Fåes bla hos Nøstebarn. Var akkurat det jeg skulle anbefale. Gallesåpe er nesten magisk, tar det aller meste.
Murmelmy Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Oksegallesåpe, ja. Får det på Helios, samt andre helsekostforretninger også.
Smørblomsten Skrevet 13. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2009 Var akkurat det jeg skulle anbefale. Gallesåpe er nesten magisk, tar det aller meste. OK, takk for info Hvordan fungerer det? Putter man det sammen med vanli vaskepulver, er d i pulverform? Eller skal det has rett på flekken!?
Gjest murmelmy i.i. Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Du får det flytende og i fast form. Tar på flekken i forkant av vasken (står på pakken )
Leifr Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 OK, takk for info Hvordan fungerer det? Putter man det sammen med vanli vaskepulver, er d i pulverform? Eller skal det has rett på flekken!? Den vi bruker er fast, ser ut som et helt vanlig lite såpestykke. Fukter litt, gnukker fingrene på såpa og deretter på flekken. Skyller deretter med kaldt/lunkent vann. Har som sagt nærmest magisk virkning.
Ostekake Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Funker det ikke med oksegallesåpe så er det fort gjort å farge ulltøyet, mine unger har pent hvitt ulltøy i akkurat 1-2 mndr før det ender opp brunt, blått, rødt eller lilla.
Gjest Dallandra Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Funker det ikke med oksegallesåpe så er det fort gjort å farge ulltøyet, mine unger har pent hvitt ulltøy i akkurat 1-2 mndr før det ender opp brunt, blått, rødt eller lilla. Hva slags klesfarge bruker du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå