Gå til innhold

Avlivning hjemme....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste med å ha dyr er når man må ta den tøffe avgjørelsen om avlivning...

-Etter mange runder med meg selv, og bøttevis med tårer har jeg bestemt at min trofaste venn igjennom 14 år skal avlives.

Jeg har lyst at dette skal skje hjemme hos oss, i trygge omgivelser..

Noen som har erfaring med dette?? Er det å anbefale fremfor avlivning hos veterinær??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man anbefaler verken det ene eller det andre.

Om du vil at veterinæren kommer hjem til deg, så ordner du det slik.

Veterinæren jeg jobbet for tidligere dro ofte hjem til folk for avlivning, og eierne sa at de syns det var en verdig avslutning på livet til dyra. Mange dyr blir jo i tillegg veldig stresset av å reise til veterinæren, og ved å gjøre dette hjemme så slapper jo dyret mer av også.

Skrevet

Min elskede pus på 13 år ble avlivet hjemme. Hun ble syk, var hos vetrinæren, men kom seg aldri, og senere samme kveld kom vetrinæren hjem og avlivet henne.

Det var helt forferdelig, men det hadde sikkert vært minst like ill å gjøre det hos dyrlegen. Altså forferdelig trist - ikke forferdelig pga ting gikk galt.

Men jeg syns det var fint å tenke på at hun var hjemme med de kjente luktene. Hun lå i buret sitt med tak-delen tatt av, og en av genserene mine sammen med seg. Vet'en satte en sprøyte som hun sovnet av. Og jeg klappet henne til hun var sovnet. Så fikk hun overdosesprøyten... og jeg strøk henne enda en stund...

Vet'en tok henne med seg. For det var noe jeg ikke hadde tenkt så nøye igjennom. Hadde ingen mulighet til å grave henne ned. Og ville bare bli ferdig med det hele. :grine:

Men totalt sett anbefaler jeg å få det gjort hjemme.

Skrevet

Takk for svar.

-Ønsker å gjøre avslutningen så verdig som mulig for han, så det blir nok hjemme...

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

jeg har avlivet hunder før hos dyrlegen, men de neste blir hjemmeavlivning såframt det ikke skjer noe akutt og man må til dyrlegen.

Tror dette er bedre for mange hunder,da er de i kjente og kjære omgivelser og slapper bedre av.

Skrevet

Vår kjære snille hund måtte avlives for et par år siden. Han likte seg absolutt ikke hos dyrlegen de gangene han måtte dit, så han ble avlivet hjemme hos oss. Det var trygt og godt for alle involverte, tror jeg.

Skrevet

dette tenkte jeg på i går.

og kom frem til at den dagen jeg må avlive gutten min, kommer det til å bli hjemme.

jeg jobbet selv hos ev vet for noen år siden.. alle hundene vi avlivet var stresset og visste noe skulle skje.

vil ikke la han gå igjennom dette..

veldig lei for å høre at du må igjennom dette.. :klem:

Skrevet
dette tenkte jeg på i går.

og kom frem til at den dagen jeg må avlive gutten min, kommer det til å bli hjemme.

jeg jobbet selv hos ev vet for noen år siden.. alle hundene vi avlivet var stresset og visste noe skulle skje.

vil ikke la han gå igjennom dette..

veldig lei for å høre at du må igjennom dette.. :klem:

takk for det.

Det er en tung avgjørelse å ta, men desverre noe en må når en har kjæledyr...

Skrevet

ja.

noen ganger angrer jeg på at jeg fikk nye hunder.. når jeg tenker på å miste dem en dag.

men de gir jo så mye glede mens man har dem!

Skrevet

Ja ikke sant??

Har tenkt den tanken selv også, men jeg har jo tross alt 14 fine år å se tilbake på.

-Men vi har heldigvis 2 hunder, så huset blir ikke helt tomt...

Skrevet

Vi har heldigvis en veterinær som kommer hjem til oss. Har avlivet to egne hunder på vet'kontoret, og det er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...