Gå til innhold

Vi skal bruke surrogat for å få barn

Anbefalte innlegg

Gjest Surrogatmor
Skrevet

Vi skal til India, og er tildelt en fantastisk kvinne som skal bære fram vårt barn. Og før dere begynner å snakke om "bare å adoptere", så kan vi av ulike grunner ikke det:)

*gleder oss*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Skeptisk_*
Skrevet
Vi skal til India, og er tildelt en fantastisk kvinne som skal bære fram vårt barn.

Nå er det i følge norsk lov den som føder barnet som er mor til barnet... Skal mannen din da få foreldreansvar og du være stemor?

Skrevet
Nå er det i følge norsk lov den som føder barnet som er mor til barnet... Skal mannen din da få foreldreansvar og du være stemor?

Det løses vel ved en adopsjon?

Skrevet
Vi skal til India, og er tildelt en fantastisk kvinne som skal bære fram vårt barn. Og før dere begynner å snakke om "bare å adoptere", så kan vi av ulike grunner ikke det:)

*gleder oss*

Bare lurer på en ting,hvordan gjør dere det når dere skal hjem igjen?

Dere reiser ned dit uten pass,hvordan gjør dere det? Du dukker opp i Norge med et barn,hvordan gjør dere det?

har du ingen betenkeligheter med å utnytte fattige kvinner til dette?

Og hva betaler dere for dette?

Skrevet
Det løses vel ved en adopsjon?

Hvis de ikke kan adoptere er vel ikke det så greit det heller.

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet

Reglene er annerledes i India, og når man kommer hjem med et barn der man har gyldig fødselsattest der man står oppført som foreldre, kan ikke norske myndigheter bestride det. Dette løses i India, og man får pass til barnet på den norske ambasaden.

Hos seriøse byråer, er kvinnene som stiller som surrogater ikke fattige, og det er ikke snakk om utnytting. Det finnes faktisk mennesker som gjør dette helt frivillig, også i norge, men her løses det i etterkant som en vanlig barnefordelingssak og med stebarnsadopsjon.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Reglene er annerledes i India, og når man kommer hjem med et barn der man har gyldig fødselsattest der man står oppført som foreldre, kan ikke norske myndigheter bestride det. Dette løses i India, og man får pass til barnet på den norske ambasaden.

Hos seriøse byråer, er kvinnene som stiller som surrogater ikke fattige, og det er ikke snakk om utnytting. Det finnes faktisk mennesker som gjør dette helt frivillig, også i norge, men her løses det i etterkant som en vanlig barnefordelingssak og med stebarnsadopsjon.

...der man står oppført som foreldre, kan ikke norske myndigheter bestride det.

Men et barn med indisk mor, vil vel se litt ikke-norsk ut?

Skrevet
...der man står oppført som foreldre, kan ikke norske myndigheter bestride det.

Men et barn med indisk mor, vil vel se litt ikke-norsk ut?

Vet du ikke hva en surrogtatmor er for noe?

Skrevet

så flott at kvinner vil hjelpe andre som trenger hjelp.

Vi vurderte det selv, men så fikk vi det til på * forsøk selv.

Skrevet

*gleder oss*

Ojsan, her var det mye:)

Vi har gått gjennom dette gang etter gang, og vi har snakket med mange som har gjort det, og som vet mye om det.

Vår surrogat er høyt utdannet og slett ikke fattig i indisk målestokk. Fattige kvinner KAN ikke være surrogat, da de sannsynligvis ikke har hverken psykisk eller fysisk helse til å gjennomgå et svangerskap. Hun er forøvrig grundig testet, sånn at hun skal greie det hun har tatt på seg.

Hun blir godt tatt rede på av byrået vi bruker. De er veldig opptatte av at surrogaten skal ha det bra og bli behandlet godt. Det er betryggende for oss:)

Rent juridisk blir det meg og min mann som står på fødselsattesten, og for å si det enkelt, så får vi pass fra ambassaden etter fødsel. Alt det juridiske er faktsik veldig nøye i India. Det tar litt tid, men det skal nok gå greit.

Det er mitt egg og min manns sæd som skal brukes fortrinnsvis. Jeg mistet min livmor pga sykdom for noen år siden.

Etisk har jeg hatt tusen betenkeligheter med dette, men etter mange runder med byrået osv - så har mange av mine forutintatte holdninger gjort til skamme. Vår surrogat gjør dette for to ting, religion og økonomi. Hun tjener ca 12 årslønner på dette, og det berger henne barns utdannelse...

takk for lykkeønsker!!

Skrevet

:filer:

Skrevet
Vår surrogat gjør dette for to ting, religion og økonomi.

Hvilken religion er det som sier at det er bra å produsere barn for salg? Indere tror på karma, som vil si at tapet av din livmor nok er straff for noe du har gjort.

:filer:

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Hei!

Vil ønske dere masse lykke til :) synes det er flott at noen kvinner ønsker å hjelpe par som ikke kan få barn selv!

Det er jo en flott mulighet for surrogatmoren også, som tjener så masse penger på det. Så lenge det gjøres rettferdig og hun får noe igjen for det er det jo vinn-vinn. Det er jo hennes eget valg. Kvinner i india kan ta egne valg og bestemme selv de og! Det er ikke ALLE som er undertrykket og slaver! Synes det er rart at alle tror det er snakk om tvang kun fordi det er snakk om en indisk kvinne. Hadde folk reagert likt om det var en norsk dame som hadde vært surrogat? Nei!

Masse lykke til!

Skrevet
Hei!

Vil ønske dere masse lykke til :) synes det er flott at noen kvinner ønsker å hjelpe par som ikke kan få barn selv!

Det er jo en flott mulighet for surrogatmoren også, som tjener så masse penger på det. Så lenge det gjøres rettferdig og hun får noe igjen for det er det jo vinn-vinn. Det er jo hennes eget valg. Kvinner i india kan ta egne valg og bestemme selv de og! Det er ikke ALLE som er undertrykket og slaver! Synes det er rart at alle tror det er snakk om tvang kun fordi det er snakk om en indisk kvinne. Hadde folk reagert likt om det var en norsk dame som hadde vært surrogat? Nei!

Masse lykke til!

I India aborteres jentefostre etter ultralyd, i så stor grad at det er et stort jenteunderskudd. Annenhver jente tvangsgiftes som barn. Konebrenning, kastesystem, osv osv. India er ikke et land hvor kvinner har gode kår, og selvfølgelig reagerer man når rike kjøper livmorplass i den tredje verden.

Hvem skal forresten forsørge kvinnens barn hvis hun dør i fødsel?

Skrevet
I India aborteres jentefostre etter ultralyd, i så stor grad at det er et stort jenteunderskudd. Annenhver jente tvangsgiftes som barn. Konebrenning, kastesystem, osv osv. India er ikke et land hvor kvinner har gode kår, og selvfølgelig reagerer man når rike kjøper livmorplass i den tredje verden.

Hvem skal forresten forsørge kvinnens barn hvis hun dør i fødsel?

TS her:)

Ja, jeg vet at jenter ikke har gode kår i mange deler av India. Og det er klart at det er en side av dette landet jeg ikke liker. Om de tallene du snakker om er korrekte vet jeg ikke, men selv om dette skjer, så tror jeg faktisk at de kvinnene som velger å bli surrogat gjør det av mange årsaker.

Dersom noe skulle skje med kvinnen (noe jeg håper aldri vil skje - skulle det oppstå komplikasjoner er det stående ordre om å berge kvinnen først), så er både hun og familien godt forsikret.

At noen synes dette er barnehandel er jeg forsåvidt forberedt på. Man skal ikke skille seg særlig ut her inne, og jeg stiller meg lagelig til for hogg. Men jeg tror nok at jeg vet mer om dette enn dere som kritiserer som verst.

Og er det bedre å bruke en surrogat i USA forresten?

Skrevet

Tror mange av de som svarer deg TS er fulle i fordommer, og tviler på så mange har peiling på det de snakker om, angående surrogat og også kvinners kår. Jada, ikke alle har det strålende flott i India, men der er forskjeller der også vet dere! Ikke alle er uten-kaste mennesker som bader, drikker og driter i Ganges.

Ikke drit dere ut da folkens! Alltid når noen er annerledes enn "normen" får de sånn pes! Det er lov til å skille seg ut! Og jeg synes forøvrig at TS virker som et oppegående menneske som virkelig har satt seg inn i de hun og sin bedre halvdel begir seg ut på, så det så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...