Gå til innhold

forkjølet baby


Klips

Anbefalte innlegg

... er det noe å gjøre med det?

hun er fire måneder og nesa er full av snørr.

må det bare gå sin gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars babyen din!

Vi hadde noen runder i vinter med en potte-tett baby. Og det var bare helt grusomt, syns jeg!! Men vi brukte sånn nese-pumpe som dro ut snørr fra den lille nesa, og så pøste jeg på med morsmelk eller nesedråper. Det hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte morsmelk eller saltvann, og syntes det fungerte godt. Luft soverommet godt før hun skal legge seg, evt. la henne sove med vinduet åpent hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Plasser noen bøker eller noe annet under hodeenden på sengen slik at hun ligger i en bakke med hodet opp selvfølgelig :wink: da vil hun puste lettere.

Ellers kan du gjøre som de andre har sagt her inne.

Det går nok over skal du se, men selvfølgelig vil en gjøre det beste for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke slik pumpe, men har dryppet litt morsmelk. Vinduet er oppe. Nå er det bare illskriking her samme hva jeg gjør, hun vil så gjerne sove men får det ikke til. Får vel trå til med noen bøker, da.

Lurer jo på om det er noe mer galt når hun er så trist, men siden hun har krefter til slik illskriking er det vel ikke noe veldig alvorlig. Kjennes ikke ut til å ha feber, tar seg ikke til ørene og halsen er ikke rød (fordel med illskriking at man lett kan se ned i halsen.)

Ingen tegn til vondt noe annet sted heller. Dakar liten.

Har lagt henne nå og det høres som om hun har roet seg.

krysse fingre.

har noen en hagle så jeg kan oppsøke ham eller henne som synes dette var en fin tid å øve på trompeten sin på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen en hagle så jeg kan oppsøke ham eller henne som synes dette var en fin tid å øve på trompeten sin på?

*Tex kommer løpende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gullet mitt var forkjølet i vinter hadde hun hardt får å sove om natten. Tror hun ble så tett at hun rett og slett ikke klarte sove. Morsmelk hjalp da lite, spydde opp igjen det hun spiste, og spydde mer om jeg tok i nesen hennes :(

Eneste som da hjalp var å gå med henne til hun sovnet igjen, å holde henne med hodet oppå skulderen min åpnet slusene igjen.

God bedring til smurfen!

Føles som det verste i verden når de små er syke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morsmelk og saltvann er bra. Også å legge noen bøker under sengen i hodeenden slik at babyen ligger litt i oppoverbakke.

En slik sugepumpe får du kjøpt på apoteket og koster ikke mange kronene.

Apoteket selger slimhinneavsellende nesesprøy for spedbarn, og for natten kan du faktisk prøve dette.

Rhinox http://www.medisinhandboken.no/preparat/962.htm

Spedbarn 4 uker-½ år: Nesedråper: 1-2 dråper i hvert nesebor 15 minutter før måltid inntil 4 ganger i døgnet. Nesespray: 1 spray (5 µg) i hvert nesebor inntil 4 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...