Gå til innhold

Stygg statistikk fra Stavanger.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tviler på om dette er riktig. Nå dater kanskje flere kvinner Norske menn, men er ikke enig for det. Så et innslag fra Afganistan, det handlet om leger som dro ditt. De fikk sjokk over at flere saker var realtert til misshandling av kvinner en krigsskader. Mye av skadene var realtert til seksualisert vold. Så å tro muslimer bare voldtar ved overfall, men er snille som lam hjemme det har jeg liten tro på.

Jeg sa ikke at nordmenn voldtar mer ENN ikke-vestlige menn via date rape. Jeg sa at når nordmenn først voldtar så er det oftest via daterape.

Jeg etterlyser jo nettopp tall på andelen nordmenn og andelen ikke-vestlige utlenninger som voldtar via daterape. Det eneste jeg sier er at overdalsvoldtekter ikke er representative tall for å avklare at ikke-vestlige menn voldtar mer enn normenn, da anmeldelser har store møkretall. Det ville vært interessant med en undersøkelse på date rape altså for å se om de samme tallene gjelder der. Først når man har det kan man begynne å danne et mer nyansert bilde over voldtekt vs kultur.

Les hva jeg skriver før du er uenig med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sa ikke at nordmenn voldtar mer ENN ikke-vestlige menn via date rape. Jeg sa at når nordmenn først voldtar så er det oftest via daterape.

Jeg etterlyser jo nettopp tall på andelen nordmenn og andelen ikke-vestlige utlenninger som voldtar via daterape. Det eneste jeg sier er at overdalsvoldtekter ikke er representative tall for å avklare at ikke-vestlige menn voldtar mer enn normenn, da anmeldelser har store møkretall. Det ville vært interessant med en undersøkelse på date rape altså for å se om de samme tallene gjelder der. Først når man har det kan man begynne å danne et mer nyansert bilde over voldtekt vs kultur.

Overfallvoldteker er de groveste og mest alvorlige voldtektstilfellene og følgelig bør dette gis mest oppmerksomhet.

Skrevet
Overfallvoldteker er de groveste og mest alvorlige voldtektstilfellene og følgelig bør dette gis mest oppmerksomhet.

Fortell det til jenta som ble voldtatt av to kamerater på et narchpiel og ikke orker tanken på å ta på kjæresten sin noen gang igjen. Kjæresten går etter hvert fra henne, og hun sitter igjen med et knust liv...

Skrevet
Fortell det til jenta som ble voldtatt av to kamerater på et narchpiel og ikke orker tanken på å ta på kjæresten sin noen gang igjen. Kjæresten går etter hvert fra henne, og hun sitter igjen med et knust liv...

Det var vel bare å vente at en slik kommentar kom.

Uansett hvordan det føles for offeret er det verre å stjele 1 million enn 1 krone, det er verre å smugle 100kg herion enn 5 g hasj, og det er verre å kjøre 70km/t for mye enn 5km/t for mye.

Skrevet

Statistikken jeg ga på forrige side fra ssb og politiet, gikk jo IKKE BARE PÅ overfallsvoldtekter da, - generelt i alvorlige kriminalsaker, herunder voldtekt - da alle typer voldtekt. :roll:

Skrevet
Statistikken jeg ga på forrige side fra ssb og politiet, gikk jo IKKE BARE PÅ overfallsvoldtekter da, - generelt i alvorlige kriminalsaker, herunder voldtekt - da alle typer voldtekt. :roll:

Nr en. Ikke himl med øynene nå når vi faktisk har en interessant diskusjon. Det får deg til å fremstå som veldig useriøs og ikke minst rasistisk, fordi det ser ut til at du er mer opptatt av å fremme innvandrere og kriminalitet enn en seriøs diskusjon. (Jeg sier ikke at dette stemmer, men det er slik du fremstår når du himler med øynene av dine meddebatanter)

Jeg sier igjen, når det kommer til date rape forekommer det dårlige studier på dette, fordi det her er så store mørketall. De ferreste anmelder dette og statestikk fra ssb og politiet vil derfor ikke være representative. For å undersøke dette måtte man gått inn med grundige studier for å avdekke mørketallene.

Det kan godt tenkes at det forekommer en grov skeivfordeling også blandt date rape, men man kan ikke dra forhåndskonkluskoner uten at man faktisk har sett tallene her. Det man kan si med sikkerhet er at det forekommer langt langt flere norske menn blandt den statestikken (om den hadde fantes), enn det som kommer frem særlig via overfallsvoldtekter.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet
Nr en. Ikke himl med øynene nå når vi faktisk har en interessant diskusjon. Det får deg til å fremstå som veldig useriøs og ikke minst rasistisk, fordi det ser ut til at du er mer opptatt av å fremme innvandrere og kriminalitet enn en seriøs diskusjon. (Jeg sier ikke at dette stemmer, men det er slik du fremstår når du himler med øynene av dine meddebatanter)

Jeg sier igjen, når det kommer til date rape forekommer det dårlige studier på dette, fordi det her er så store mørketall. De ferreste anmelder dette og statestikk fra ssb og politiet vil derfor ikke være representative. For å undersøke dette måtte man gått inn med grundige studier for å avdekke mørketallene.

Det kan godt tenkes at det forekommer en grov skeivfordeling også blandt date rape, men man kan ikke dra forhåndskonkluskoner uten at man faktisk har sett tallene her. Det man kan si med sikkerhet er at det forekommer langt langt flere norske menn blandt den statestikken (om den hadde fantes), enn det som kommer frem særlig via overfallsvoldtekter.

Kan tenkes at det er noe mer, hvem vet. Men om vi trekker en parallell, så jeg en undersøkelse rette etter Gry Hossein saken. Det viste seg at i mange draps saker og de groveste mishandlings sakene i Norge involverte forhold der mannen var fra midtøsten eller Afrika. Og kvinnen var Norsk. Lignende tall har jeg sett der hvor kvinnene måtte skifte identitet. Nå er ikke dette snakk om voldtekt, men jeg mener at dette er likhets trekk. Tror denne kultur forskjellen også lett ville gjøre seg gjeldene ved date rape.

Husk også om du ville se på en statistikk om date rape, så må du korrigere for basis tallet. Dvs om man undersøker 10.000 dater. og voldtekt skjedde i 100 tilfeller. hvor 80/100 var norske menn, så man korrigere tallet Om bare feks. 5% (5000) av datene involverte menn fra Afrika eller midtøsten. Fordi en veldig stor del av datene er med Norske menn, så kan jo det bety at det er ganske mange voldtekter begått av menn med utenlandsk opprinnelse.

Når det gjelder problemet i Stavanger så husk at dette er en by på kun 1/5 størrelsen av Oslo. I løpet av de to tre siste årene har byen bosatt flere hundre asylsøkere fra Somalia. Parallelt med denne økningen så øker også overfalls voldtektene. Og selv om mange av dem voldtar, skal vi ikke utelukke at det virkelige tallet er 2-3 ganger så høyt for å ikke snakke om flere hundre voldtekts forsøk (de fleste voldtekts forsøk blir aldri anmeldt). Hoved budskapet av TS er jo at tallene er dramatiske, en liten del av befolkning har sklidd helt ut. Hvordan vil det se ut om Stavanger fikk 10 ganger så mange somaliere.

For å nevne noe jeg sa lenger opp i en tråd, har aldri blitt voldtatt. Derimot har jeg hatt episoder som har vært ubehagelige, hvor menn har etter å ha tatt kontakt enten har sagt hva de var ute etter. Ikke vil høre hva jeg sier. Eller har fulgt etter meg. Ikke det samme som en voldtekt, men kunne kanskje ha blitt det om jeg ikke var så rapp kjefta og temmelig høy og sterk. Viser i allefall at veldig mange har en syk tankegang overfor Norske kvinner.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Om voldtektsmennene hadde vært muslimer, hvorfor skulle en sende ALLE muslimer på kurs? De er ikke rettroende muslimer om de begår en så alvorlig handling.

Hva med alle voldtektene som begås av nordmenn, kanskje til og med kristne nordmenn, skal alle nordmenn sendes på kurs da?

"Ikke-vestlige-innvandrere" er et meget vidt begrep, skal man sende alle dem som kommer fra et "ikke-vestlig" land på kurs?

Vennligst forklar hvorfor det har skjedd voldtekter i all tid UTEN at det blir slått opp på samme måte som når det er innvandrere. Er det mer akseptabelt om det er en "ekte" nordmann?

"Man" kan like gjerne være grepet av egne fordommer sel om "man" er spesialist i et eller annet.

Jeg synes det skinner tydelig igjennom en megen enkel retorikk som vanligvis finner sted på ytterste høyresiden av norsk politikk.

Hvordan forklarer "man" vold og overgrep begått av innfødte?

Stikk fingeren opp av jorden du , det virker som du sitter fast.

"Ikke-vestlige" menn er ikke lik muslimske menn.

Men for enkelte er det vel greiest å forholde seg til få kategorier slik at man kan generalisere etter egen uvitenhet.

Nei, det er riktig, men når hørte vi om overfallsvoldtekter her i landet utført av indiske hinduer eller katolske vietnamesere?

Skrevet

Daterape er forøvrig ikke et begrep som brukes i norsk rett/ved voldtekter. Så skjønner ikke hvem gruppe du sikter til?

Tradisjonelt fra politi/storting/dixi/forskning osv. deles voldtektene inn i:

overfallsvoldtekt

vennevoldtekt

fest/nachspill voldtekt

kjæreste/samboende/gift voldtekt

Annet bekjentskap

Folk med ikke vestlig bakgrunn - er på alle disse 5 gruppene - overrepresentert.

Skrevet

Om man ønsker å ta taxi, kan man da spørre om å få en Norsk etnisk sjåfør?

Skrevet

Så på nyheten i morgen, politiet har arrestert 5 drosje-sjåfører, alle av utenlandsk opprinnelse. Likevel så mente politiet av voldtekts faren var stor, og advarte jenter i mot å gå alene eller ta drosje. Ut i fra dette fikk jeg en følse at politet vet at det fortsatt er flere overgripere blandt sjåførene.

Skrevet

Nei, det er riktig, men når hørte vi om overfallsvoldtekter her i landet utført av indiske hinduer eller katolske vietnamesere?

Jeg har hvertfall hørt om voldtekter begått av østeuropeere. De er for det meste kristne/katolske, ikke muslimer.

Skrevet
Jeg har hvertfall hørt om voldtekter begått av østeuropeere. De er for det meste kristne/katolske, ikke muslimer.

Jeg har også hørt om en voldtekt begått av en Nordmann, selv om det er noen år tilbake.

Når det gjelder Stavanger saken, så tror jeg alle er beskrevet som om de enten er fra midtøsten, eller har et somaliskt utseende.

Gjest womenwomen
Skrevet

Ja - det er du i din fulle rett til som kunde - å spørre etter en etnisk norsk taxisjåfør ! Eller å nekte å sette deg inn i en taxi om sjåføren er utenlandsk .

Jeg kommer til å gjøre det selv heretter .

Er jo synd at man må dette - men de kan jo takke seg selv for at folk etterhvert føler seg for utrygg til å ta taxi om sjåføren er utenlandsk , grunnet alle taxi- voldtektene begått av utlendinger .

Om alle hadde boikottet taxier med utenlandsk sjåfør - hadde de mistet inntektsgrunnlaget sitt og dermed blitt tvunget til å funnet seg kanskje en vaskejobb i stede : ) Så hadde vi fått tilbake hvite sjåfører igjen som er til å stole på !

Skrevet
Ja - det er du i din fulle rett til som kunde - å spørre etter en etnisk norsk taxisjåfør ! Eller å nekte å sette deg inn i en taxi om sjåføren er utenlandsk .

Jeg kommer til å gjøre det selv heretter .

Er jo synd at man må dette - men de kan jo takke seg selv for at folk etterhvert føler seg for utrygg til å ta taxi om sjåføren er utenlandsk , grunnet alle taxi- voldtektene begått av utlendinger .

Om alle hadde boikottet taxier med utenlandsk sjåfør - hadde de mistet inntektsgrunnlaget sitt og dermed blitt tvunget til å funnet seg kanskje en vaskejobb i stede : ) Så hadde vi fått tilbake hvite sjåfører igjen som er til å stole på !

Tror ikke taxisentralen vil svare på eller etterkomme dette ønske. Selv om jeg kan forså ønsket, så kan du egentlig få bot for å være rasistisk.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nei, ikke i Oslo ihvertfall. Før kunne man be om kvinnelig sjåfør (og de er jo etnisk norske), hvis man var kvinne. Men det ble jo oppdaget da, at det man egentlig ønsket var en etnisk norsk, kjønn var ikke så viktig. Jeg kjørte en gang for en del år siden med en etnisk norsk sjåfør med røde barter og stort rødt skjegg: - Jeg har vært kvinnelig sjåfør mange ganger jeg, lo han. Så det ble altså stopp på det også.

Det eneste man kan gjøre, er ved forhåndsbestilling/direkte bestilling til Oslo Taxis sentral å si at jeg skal ha med en liten hund/den lille tamgrisen min, da er sjansen for å få etnisk norsk sjåfør stor. At du ikke har med noe sånt, ville nok den etnisk norske sjåføren du får, bare le av. Vedkommende skjønner nok tegningen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Østeuropeere = muslimske bosniere og muslimske Kosovo-albanere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...