Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #21 Skrevet 12. november 2009 Tror 99% egentlig forstår at de gjør noe galt, det er bare totalt mangel på empati overfor Norske kvinner. Det er derfor jeg mener norske kvinner burde armere seg i tilfelle overfall med Forsvarsspray, gjerne av den typen som farger overfallsmannen knall blå i minst 48 timer og setter en spesiell lukt på dem. Det gjør det lettere å spore dem opp senere. Om disse mennene mangler empati for norske kvinner synes jeg vi skal gi dem respekt for oss isteden ved å ikke finne oss i å bli fornedret av kåte griser.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #22 Skrevet 12. november 2009 Null sympati for kvinner som blir voldtatt. Kle på dere, dere har dere selv å takke. Hadde jeg hatt makten skulle voldtekt straffes med 20 dagers samfunnstjeneste. Utrolig at noen gjør dette til en sak. "Oh, fikk litt pikk i fitta. Hjelp, nå raser verden sammen"...tullinger. Slutt å whine. Det eneste dere sipper for er at dere får en bekreftelse på hvor laverestående dere er. Din utdanning, din økonomi, din samfunnsmakt spiller ingen rolle så lenge en mann bestemmer seg for å bruke deg. En mann kan umyndiggjøre en kvinne anytime, og det er derfor dere blir så skremte. At dere skjønner hvor lite dere har å stille opp med. Fuck off og sipp videre kvinnekrek. Null sympati fra meg. Hadde jeg vært vitne hadde jeg filma det og lagt det ut på yt. Bryr meg ikke en drit om kvinner. Når dere gjør deres samfunnsoppgaver, altså å ta vare på familien deres, og innser at dere er laverestående enn menn, da skal jeg beskytte dere. Men så lenge dere er så "frigjorte" og så flink til å pule rundt med hvem som helst kan dere klare dere selv. Se hvor mye mann du er, kvinnesvin Her ser man et eksempel på hva en norsk mann mener om voldtekt, men ingen er vel så idiotiske at de automatisk trekker den slutning at dette viser hva samtlige norske menn mener om voldtekt og kvinner? Neida, men en eller flere "ikke-vestlige" innvandreres voldshandlinger representerer dem alle. Jadda.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #23 Skrevet 12. november 2009 Et poeng her er jo at norske menn voldtar mer via "date rape" og disse anmeldes langt langt skjeldnere. Utendlandske menn står bak de fleste overfalls voldtekter, og overfallsvol,dtekter anlemldes i mye større grad. Dette er altså med på å forskyve statestikken. Overfallsvoldtekter er nok ikke den vanligste formen for voldtekt, så det hadde vært interessant å se statestikk, ikke på anmeldelser, men på rapport i en undersøkelse om anntall voldtekter som ikke var av overfallskarakter og dette opp i mot kulturell bakgrunn. Dette er selvsagt vanskeligere å få til enn å undersøke data hos politiet. Men det er likevel ikke å stikke under en stol at utendlandske menn står bak mesteparten av overfallsvoldtekter.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 Er ikke absolutt alle former for voldtekt, overfallsvoldtekter?
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #25 Skrevet 12. november 2009 Et poeng her er jo at norske menn voldtar mer via "date rape" og disse anmeldes langt langt skjeldnere. Utendlandske menn står bak de fleste overfalls voldtekter, og overfallsvol,dtekter anlemldes i mye større grad. Dette er altså med på å forskyve statestikken. Overfallsvoldtekter er nok ikke den vanligste formen for voldtekt, så det hadde vært interessant å se statestikk, ikke på anmeldelser, men på rapport i en undersøkelse om anntall voldtekter som ikke var av overfallskarakter og dette opp i mot kulturell bakgrunn. Dette er selvsagt vanskeligere å få til enn å undersøke data hos politiet. Men det er likevel ikke å stikke under en stol at utendlandske menn står bak mesteparten av overfallsvoldtekter. Statistikk fra statistisk sentralbyrå og Politiet viser jo at menn med ikke vestlig bakgrunn, sett i forhold til antall, er overrepresentert innenfor all alvorlig kriminalitet - voldtekt, drap, grov vold og narkotika forbrytelser.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #26 Skrevet 12. november 2009 Statistikk fra statistisk sentralbyrå og Politiet viser jo at menn med ikke vestlig bakgrunn, sett i forhold til antall, er overrepresentert innenfor all alvorlig kriminalitet - voldtekt, drap, grov vold og narkotika forbrytelser. Dette har du sikkert kilder til?
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #27 Skrevet 12. november 2009 Dette har du sikkert kilder til? Fra statistisk sentralbyrå: Overhyppighet også for andre lovbrudd Andre typer lovbrudd har langt tydeligere bakgrunn i anmeldelser fra publikum selv. Forbrytelser mot liv, legeme og helbred, utpressing, ran og sedelighetslovbrudd er typiske for handlinger anmeldt av publikum selv. Når vi beskriver registrert kriminalitet fordelt på slike lovbrudd, blir det små tall. Små tall betyr at det kan være relativt stor variasjon i tallene fra år til år. I alt ble 117 ikke-vestlige innvandrere registrert som gjerningsmenn bak voldslovbrudd, eller forbrytelser mot liv, legeme og helbred. I relative tall ble det registrert 3,7 ikke-vestlige gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen. For den norske befolkningen var antallet 1,4 per 1 000 innbyggere. Innvandrerne hadde litt flere gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i alle aldre, men særskilt mange flere i aldersklassen 14 til 17 år. I denne gruppen ble det registrert 13,3 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen. Til sammenlikning var antallet i den norske befolkningen på 1,7. I absolutte tall ble 28 ikke- vestlige innvandrere antatt som gjerningsmenn i denne aldersklassen, mens det absolutte antallet var på 23 i den norske befolkningen. Lang færre ble registrert for forbrytelse mot den personlige frihet, hvor i alt 46 innvandrere ble registrert. I relative tall, for innvandrerbefolkningen, ble det registrert 1,5 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere for denne typen forbrytelser. Til sammenlikning var antallet 0,6 i befolkningen ellers. Forbrytelsene dreide seg i hovedsak om trusler. Blant innvandrere ble det i alt registrert 29 gjerningsmenn for utpressing og ran. I relative tall var antallet 0,9 gjerningsmenn per 1 000. Til sammenlikning var antallet 0,1 i den norske befolkningen. I alt 16 innvandrere ble på påtalestadiet funnet skyldig i forbrytelse mot sedeligheten. I relative tall var dette 0,5 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere. Til sammenlikning var antallet 0,2 i befolkningen ellers. For lovbrudd ellers er tallene svært små og de viser like eller noe lavere rater for innvandrere enn for den norske befolkningen.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #28 Skrevet 12. november 2009 Har du ikke en direkte link til SSB?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #29 Skrevet 12. november 2009 Gjerne en link til SSBs definisjon av "ikke-vestlige" innvandrer. Det er kommet noen endringer der, så statistikken Kristian82 viser til, må være av eldre dato.
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #30 Skrevet 12. november 2009 Har du ikke en direkte link til SSB? https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_109.pdf = Se på side 27 over bakgrunn til gjerningsmann. https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_103.pdf = Se særlig side 17-19. http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml Kan sikker finne 10 andre linker og kilder om du føler for å fortsette å kverrulere!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #31 Skrevet 12. november 2009 https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_109.pdf = Se på side 27 over bakgrunn til gjerningsmann. https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_103.pdf = Se særlig side 17-19. http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml Kan sikker finne 10 andre linker og kilder om du føler for å fortsette å kverrulere! Sånn, det var vel ikke så vanskelig? Det har ingenting med kverulering å gjøre, bare normal diskusjonskikk å vise til kilder, da UTEN å bli oppfordret til det.
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #32 Skrevet 12. november 2009 Sånn, det var vel ikke så vanskelig? Det har ingenting med kverulering å gjøre, bare normal diskusjonskikk å vise til kilder, da UTEN å bli oppfordret til det. Mitt ord pleier da vitterlig å holde som belegg for det.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #33 Skrevet 12. november 2009 Mitt ord pleier da vitterlig å holde som belegg for det. Ditt ord? Du kopierte fra en over ti år gammel artikkel fra "samfunnsspeilet"..
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #34 Skrevet 12. november 2009 Statistikk fra statistisk sentralbyrå og Politiet viser jo at menn med ikke vestlig bakgrunn, sett i forhold til antall, er overrepresentert innenfor all alvorlig kriminalitet - voldtekt, drap, grov vold og narkotika forbrytelser. Men når det kommer til voldtekter er det kjennt at det er veldig mange som ikke anmeldes, særlig når det er noen man kjenner. Så 1. Ikke-vestlige voldtar mer enn nordmenn via overfallsvodtekter 2. overfallsvoldtekter anmeldes mer 3. Normenn voldtar bekjennte, på fest etc 4. Date rape anmeldes langt skjeldnere. Statistisk sentralbyrå benytter i stor grad politirapporter i sine tall, og det hadde vært interessant å se tallene fra andre inngående studier som viste til kulturell bakgrunn og daterape. Jeg har ikke sett et slikt studie i det du viser til. Det er viktig, når man leser statestikk, å vite noe om underrapportering og hva som ikke meldes. Voldtekter hvor man kjenner personen, og selv var full etc. meldes langt skjeldnere. Voldtekt av menn meldes ytterlig skjelden, selv om det skjer ofte. Jeg kan dog ikke vise til kilde, dette er ting jeg har lært på forelesninger etc. Jeg betviler ikke kriminalitet og innvandrere, men jeg betviler sammenligningsgrunnlaget med nordmenn når det er kjennt at det er stor grad av underraportering her.
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #35 Skrevet 12. november 2009 https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_109.pdf = Se på side 27 over bakgrunn til gjerningsmann. https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedleg...Vedlegg_103.pdf = Se særlig side 17-19. http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml Kan sikker finne 10 andre linker og kilder om du føler for å fortsette å kverrulere! Ditt ord? Du kopierte fra en over ti år gammel artikkel fra "samfunnsspeilet".. :dåne: Det var fleip til mitt første innlegg her da vettu - der jeg kun skrev at de er overrepresentert! Gjelder å følge med her se. Ja, mulig den SSB linken var gammel, men er den nyeste SSB linken hvor det er gått igjennom såpass grundig. Men du kan jo lese politi linkene? De er fra 2005 - 2008 om jeg ikke husker feil. Eller jeg kan finne enda `flere? Men du kverrulerer nok patetisk fortsatt .
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #36 Skrevet 12. november 2009 I debatter er det ikke vanlig å vise til kilder, det er det derimot hvis en skriver rapporter. Det gjør en vitterlig ikke her. I Oslo stod ikke vestlige innvandrere bare 41 av 41 overfallvoldtekter.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #37 Skrevet 12. november 2009 :dåne: Det var fleip til mitt første innlegg her da vettu - der jeg kun skrev at de er overrepresentert! Gjelder å følge med her se. Ja, mulig den SSB linken var gammel, men er den nyeste SSB linken hvor det er gått igjennom såpass grundig. Men du kan jo lese politi linkene? De er fra 2005 - 2008 om jeg ikke husker feil. Eller jeg kan finne enda `flere? Men du kverrulerer nok patetisk fortsatt . Seriøs debattant gitt.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #38 Skrevet 12. november 2009 I debatter er det ikke vanlig å vise til kilder, det er det derimot hvis en skriver rapporter. Det gjør en vitterlig ikke her. I Oslo stod ikke vestlige innvandrere bare 41 av 41 overfallvoldtekter. Dette skjønte jeg ingenting av.
kristian82 Skrevet 12. november 2009 #39 Skrevet 12. november 2009 Seriøs debattant gitt. Ja, i motsetning til deg sier jeg i alle fall noe.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #40 Skrevet 12. november 2009 Et poeng her er jo at norske menn voldtar mer via "date rape" og disse anmeldes langt langt skjeldnere. Tviler på om dette er riktig. Nå dater kanskje flere kvinner Norske menn, men er ikke enig for det. Så et innslag fra Afganistan, det handlet om leger som dro ditt. De fikk sjokk over at flere saker var realtert til misshandling av kvinner en krigsskader. Mye av skadene var realtert til seksualisert vold. Så å tro muslimer bare voldtar ved overfall, men er snille som lam hjemme det har jeg liten tro på. Om du også bruker google litt så vil du finne flere saker hvor kvinner har innvitert med personer av utenlandsk opprinnelse med hjem for så å bli voldtatt. Et år tilbake var det en stygg sak i Sverige, en afrikaner som var tiltalt for å misshandlet og voldtatt flere kvinner som han inviterte med hjem på date.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå